Haaruitval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 14:58

Wie kan mij vertellen wat ik kan doen?

Als ik mijn haar was en daarna afdroog, zit alles onder de haren.. en dan heb ik het niet over een klein beetje.. Het is niet zo dat ik er kaal van word, maar het is gewoon vies... De haren dwarrelen overal heen Verdrietig
Walnoten eten heeft geen zin. Gisteren heb ik bij een kappersgroothandel een bepaalde shampoo gehaald, ben benieuwd of dat werkt. Dotten, maar dan ook dotten haar komen er dagelijks van mijn hoofd af.

Kan iemand mij de oplossing geven?

ellepel

Re: Haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:00

je eet wel goed?
en je slaapt genoeg?
geen stress, geen drukte?

kunnen allemaal reden zijn voor haaruitval.
ook een niet goed werkende schildklier kan voor haaruitval zorgen,maar daarvoor moet je naar je huisarts voor een bloedonderzoek,waarbij ze dat kunnen aantonen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:00

haar en nagel vitamine nemen, niet alleen voor haar ma die ook voor nagels ik had het ook meestal is dat effect van ooit een medicatie

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:01

Heb je bepaalde medicijnen toevallig? Ik heb namelijk medicijnen geslikt waar dit de bijwerkingen van waren. Werd er ook gek van, nu is het zo goed als weg. Maar het is idd niet fijn nee. Ik kon plukken eruit halen zonder te trekken. Werd er btw ook niet kaal van. Misschien even een huisarts raadplegen Lachen En anders Vitamine B geloof ik nemen. Helpt ook.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 15:04

Ik eet goed en slaap voldoende. Mijn moeder zegt dat zolang ik haar heb, ik last heb van haaruitval.. Als je een niet goed werkende schildklier zou hebben, zou ik toch ook aan moeten komen?? Daar heb ik geen last van. Op mijn werk is het niet drukker dan anders..

Ik heb geen medicatie, slik alleen de pil en heb al nagekeken of het daar aan kan liggen.. volgens de bijsluiter niet..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:05

kan van een jaar terug zijn he die medicatie Lachen

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 15:07

katiavl schreef:
kan van een jaar terug zijn he die medicatie Lachen

Ik ben niet ziek geweest of zo.. dus geen medicatie. Hooguit een keer een paracetamol..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:09

Ik lees even mee, heb op dit moment ook erge haar uitval!
Mijn haar is zelfs al een stuk dunner geworden :'( Ik neem nu 2 weken vitamine B in maar dit helpt niet echt. Mijn moeder dacht misschien dat ik te weinig eiwitten eet/drink kan het daar ook aan liggen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:09

ik heb t ook, maar ik heb wel medicatie, en slaapprobleem. daar schijnt het idd van te komen. als het echt te erg is volgens jou kun je altijd een keer naar de ha gaan en vragen. mss dat hij iets weet?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:11

__Esther__ schreef:
Mijn haar is zelfs al een stuk dunner geworden :'( Ik neem nu 2 weken vitamine B in maar dit helpt niet echt. Mijn moeder dacht misschien dat ik te weinig eiwitten eet/drink kan het daar ook aan liggen?

speciale haar en nagel vitamine nemen je hebt meer nodig vitacys zijn de beste Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:15

En vitamine B had bij mij toch ook wel langer nodig dan 2 weken Knipoog Het is niet zo je slikt het en het is weg. Geef het de tijd Lachen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:16

katiavl schreef:
__Esther__ schreef:

speciale haar en nagel vitamine nemen je hebt meer nodig vitacys zijn de beste Lachen

er staat op het potje voor haar/huid/nagels? komt dat dan op hetzelfde neer?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:17

haar heeft gewoon meer dan vitamine b nodig, die heeft ook cystine nodig B6 5 2, methioine, biotine, vitamine h, en zink dus alleen b lost zowiezo het probleem nie op

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:02

lastig probleem damber... ik heb in het najaar ook vaak wel wat last van haaruitval, elk jaar weer.. dus ik denk dat dat dan de rui is ofzo Haha! ik heb er niet zo veel last van verder... dus het zal minder erg zijn dan bij jou.
sterkte ermee. ik zou zo geen tips weten.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:06

ik heb het ook een tijd gehad! ik vond het ook echt zorgwekkend gewoon, maar het is bij mij zomaar weer over gegaan! heb er niet te veel aandacht aan besteed..
Mn moeder zei dat het door het seizoen kan komen, maar goed, wat daar voor waarheid in zit Knipoog

fooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:20

Hoe erg is het, hoe groot zijn de plukken? Krijg je kale plekken of komt het gelijkmatig van je hoofd. Er zijn namelijk vele verschillende manieren van haaruitval met ook vele verschillende oorzaken. Vaak meerder oorzaken die elkaar versterken en het probleem verergeren!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:48

zoals al eerder is vermeld heeft haar uitval verschillende oorzaken. Wel is er een product op de markt die haaruitval tegen gaat en haar zakjes stimuleerd waardoor de uitgevallen haar terug komt.
Neem eens een kijkje op www.nioxin.nl dit is ontwikkeld door dokters. word ook aangeraden bij zwangerschappen en ziektes en chemokuren (door artsen)
Nioxin werkt vanuit de hoofdhuid en haar wortels (dus niet als gewone shampoo vanaf de hoofdhuid.)

Mocht je na een bezoekje op de website meer info willen hebben kun je me pmen.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 19:18

fooks schreef:
Hoe erg is het, hoe groot zijn de plukken? Krijg je kale plekken of komt het gelijkmatig van je hoofd. Er zijn namelijk vele verschillende manieren van haaruitval met ook vele verschillende oorzaken. Vaak meerder oorzaken die elkaar versterken en het probleem verergeren!

Ik krijg geen kale plekken, het is alleen zo dat als ik met mijn handen door mijn haar ga.. ik veel haren in mijn handen heb. Mijn moeder wordt gek van al die haren in de douche..

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:21

Dit ken ik maar al te goed.
Bij iedere kapper waar ik kom, vraag ik hoe dit komt. Het enige antwoord wat ik krijg is: Dat is altijd rond deze tijd van het jaar.
Helaas heb ik dit het hele jaar door, dus tot zover hun theorie.

ik gebruik al een paar weken Elvive Anti Haarbreuk en ik kan wel merken dat dit werkt.
Mijn haar valt echt minder uit

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 20:22

Toen ik Anti Haarbreuk op tv langs zag komen, zei ik dit ook gelijk tegen mijn moeder.. alleen mijn haar breek volgens mij niet af..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:31

Ik word er ook niet goed van, maar dit heb ik echt al zolang. Elke keer denk ik dat ik echt geen haar meer overhoud (heb al super dun haar) maar toch heb ik nog altijd een staartje. Vorig jaar heb ik echt een periode gehad er er niéts uitviel, eindelijk geen verstopt doucheputje en overal haar.

Van die Elvive shampoo had ik het idee dat m'n haar alleen maar meer ging uitvallen, heb nog een halve bus staan.. Misschien maar eens wat vitaminepilletjes gaan slikken ja..

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:36

ik heb altijd erg lang haar gehad en nu heb ik kanker en mn haar al kort geknipt,door de chemo's valt alles uit en ik zit aan de ??kiezelerde??vergeef me als ik het fout heb geschreven...kun je halen bij de slecker,bij mij helpt het wel,ik krijg allemaal nieuwe haartjes(en als ik klaar ben een enorme bos krullen) Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:44

ik heb dat ook! Echt vreselijk, iedere 3 dagen is het doucheputje verstopt, en dan moet ik het mijn (blote) handen eruit gaan halen (*kots)..

Heb ook al een aantal keren gehad dat ik er gewoon plukken uit kon trekken...

ze hebben bloed geprikt maar daar kwam niets uit ..