Ik heb last van tandsteen dat tegen mijn tandvlees aanzit en nu moet ik daarvoor naar de mondhygienist. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat gebeurt er dan precies?
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 25-10-07 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Ben je nog nooit bij de mondhygienist geweest dan??? Ik moet ieder jaar, dan halen ze tandsteen weg met een elektrisch apparaatje (is NIET pijnlijk) en polijsten ze mijn tanden weer mooi wit.
Als plaque niet goed wordt weggepoetst dan gaat dit op den duur verkalken en ontstaat tandsteen. Tandsteen kan problemen met het tandvlees veroorzaken en zal daarom door de tandarts of mondhygiëniste worden verwijderd.
Tandsteen verwijderen kan handmatig worden gedaan of met een apparaat dat een ultrasoon geluid produceert. Het ultrasone geluid trilt de tandsteen los wat daarna met water wordt weggespoeld. Indien de plaque nog niet zodanig verkalkt is dat er tandsteen is gevormd zal de tandarts het gebit polijsten. Hiermee wordt voorkomen dat zich tandsteen vormt met alle mogelijk problemen daarbij.
Tandsteen verwijderd geen mondhygieniste maar een mondhygieniste verwijderd wel tandsteen??? (sorry maar het stond wel grappig in de titel) Maar ik ga 2x per jaar naar de mondhygieniste omdat ik vrij snel last heb van tandsteen en daardoor last van mijn tandvlees.. Zij maakt heel mijn tanden weer schoon en polijst ze zodat alles weer een prachtig kleurtje heeft. Ik moet wel eerlijk zijn, echt prettig vind ik het niet en geheel pijnloos ook niet (dit komt dan wel omdat mijn tandvlees erg snel bloed)
Oke bedankt voor jullie reacties. Nee ben er nog nooit geweest, ga alleen naar de tandarts en dat was tot nu toe ook voldoende. Nu weet ik enigszins wat me te wachten staat
Ga ook af en toe naar de mondhygienist. Het is idd helemaal niet eng of pijnlijk, en geloof me, ik ben echt een schijterd vor tandartsen e.d. Ik vind het zelfs wel fijn, je mond voelt weer zo lekker schoon aan als je geweest bent
bij mij doet ze het altijd met de hand, is wel erg vervelend gevoel (hezelfde gevoel als een lepel tegen je tanden aanslaat, dat kippevel gevoel) maar als het eenmaal weer weg is, voel je je weer helemaal clean