Ik heb dit al eens gevraagd op het endurance forum, maar daar kwam vooral uit dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Maar ik ben wel eens benieuwd of andere, niet endurance ruiters, me misschien kunnen helpen.
Op langere trainingsritten en wedstrijden krijg ik heel erg last van m'n voeten en benen. Na zo'n 10 km beginnen m'n tenen te tintelen en zeer te doen. Vervolgens vedwijnt al het gevoel uit m'n tenen en begint m'n voet te tintelen en zeer te doen. Als ik hier het gevoel weg is trekt het door naar m'n scheenbeen. Deze gaat niet tintelen, maar het voelt alsof er iemand honderd keer tegen aangetrapt heeft.
Als ik in de vetgate (na 30 tot 40 km) een stukje loop en op een stoeltje ga zitten komt het gevoel in m'n tenen en voeten weer terug, zodat het hele verhaal weer overnieuw kan beginnen na 5 km van het volgende rondje.
M'n benen blijven echter wel heel erg pijn doen en mega gevoelig, tot wel 3 dagen na de wedstrijd.
Echt geen pretje dus.
Ik ben al aan het experimenteren geweest met schoenen, sokken, beugels... Ik rij nu met Puma's, dunne sokken en flex ride beugels (veren en hebben een breed draagvlak onder de voet)
Wie o wie heeft tips?