Hielspoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre_Nova

Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:56

Nadat ik vorige week van beide voeten foto's heb laten maken kreeg ik vandaag de uitslag: Hielspoor. Ik heb al zeker 4 jaar last van mijn hielen, maar pas in februari naar de huisarts gegaan. Doorverwezen naar een podoloog. Hij heeft zooltjes voor me gemaakt, helaas werdt het alleen erger.

Nu heb ik een verwijzing naar de Orthopeet gekregen en kan daar 8-11 naar toe.

Ik weet dat hielspoor door overblelasting komt en dat kan op verschillende manieren (o.a. obesitas/sportblessure) zijn. Zo is het bij mij door overgewicht. Sinds ik er last van heb tot nu ben ik 35 kilo afgevallen.

Helaas wordt het steeds erger.

Wie kent het probleem: Hielspoor?

Welke behandeling kreeg je en is het daardoor overgegaan?

Groeten van Natalie

Lenneke_

Re: Hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:42

M'n moeder heeft het gehad. Na gedoe met zooltjes hebben ze er uiteindelijk twee injecties gegeven (weet niet precies wat hoor) en heeft ze zooltjes laten maken bij de orthopedisch schoenmaker. De zooltjes van de podoloog waren te slap.
Ze heeft er nu geen last meer van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:48

Die injekties zijn ontzettend pijnlijk, maar iig helpt het wel, al is het bij sommigen maar tijdelijk.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 18:58

Ja, ik weet dat die injectie's tot een van de middelen behoort die het probleem oplos. Lijkt me dood eng en ik heb horen zeggen dat ze erg pijnlijk zijn. Volgens mij zijn het een soort injectie's die ze ook bij een slijmbeurs ontsteking geven.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:48

@ Sterre_Nova: hoe ging het bij de orthopeed?

ik heb er nu ook last van (nouwjah zelf geconstateerd dan, de pijn die ik heb komt precies overeen met hoe ze het op internet beschrijven...) dus we gaan maandag maar even naar de dokter.

nou wou ik dus een topic plaatsen maar die is er dus al Knipoog

hoe loopt het af met zo'n hielspoor? kom je er ooit echt vanaf? ik heb er wel eerder last van gehad, maar na een hoop ibuprofen is het na een week ook wel weer weg...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:12

ik had een paar jaar geleden last van hielspoor. Als ik s morgens uit bed kwam, kon ik bijna niet lopen. Dat heb ik een tijdje aangezien en toen maar eens naar de HA en die zei dat het hielspoor was. Een afspraak gemaakt met de podoloog, maar dat duurde nog een maand. Dat duurde mij dus te lang en toen heb ik bij de Bever outdoorsport inlegzooltjes gekocht. Die hielpen dus heel goed en na een tijdje ontdekte ik dus dat de hielspoor over was. De podoloog heeft nog wel afdrukken gemaakt voor zooltjes, maar die heb ik nooit opgehaald. Volgens de HA komt hielspoor door overgewicht en door verkeerde schoenen. Ik liep (en loop) veel op bergschoenen en volgens de HA en podoloog veren die te weinig. Ik heb het een tijdje afgewisseld met goede sportschoenen (als het weer en omstandigheden dit toe lieten). Nu heb ik er dus geen last meer van (gelukkig!). De Ha zei: het komt langzaam en het gaat ook weer langzaam. Ik had ook de keuze voor injecties, maar dat leek me niks.Dus dat heb ikniet gedaan. Jij succes met het herstel!