bang voor de toekomst.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

bang voor de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 12:13

Sorry maar moet even mijn verhaal kwijt.

Ik ben 20 jaar en mijn leven is echt een puinhoop.
Ik woon nu op mezelf en daar ben ik erg blij mee, langzaam aan begin ik mijn leven weer op te pakken.
Maar dan komt het ik heb sinds april een vriend, hij is echt mijn steun en toeverlaat en dankzij hem gaat het opmezelf wonen ook heel goed en heb ik mijn leven weer kunnen oppakken, maar toch zijn er heel veel bokken op de weg.
Hij heeft namelijk geen nederlandspaspoort en heeft alleen maar een verblijfsvergunning, nu een jaar verlengt.
Ik weet niet wat ik hier nou mee moet, want dat betekent dat hij volgend jaar het land wel uitgezet kan worden en dat terwijl hij hier al 10 jaar woont goed nederlands spreekt en werkt.
Als ik er aan denk dat hij volgend jaar wel is weg zou kunnen zijn word ik helemaal gek.
Heb zelfs er aangedacht om het uit te maken hierdoor, maar kan het niet hou simpelweg te veel van hem.
Bovendien grijpt het hem heel erg aan, de wet van nederland zegt dat hij dus nu een jaar verlenging krijgt, in dat jaar gaan ze kijken hoe of wat, zijn ze er nog niet helemaal uit krijgt hij 3 jaar verlening gaan ze weer kijken en als het dan goed is krijgt hij pas een nerderlands paspoort, dat betekent dat hij 25 jaar is als hij eindelijk met zijn leven kan beginnen en hoe moet ik hier mee omgaan want wil graag met hem verder maar zit dus nog heel lang in onzekerheid.
wie heeft tips?

sorry maar moest het even kwijt.

Bienotje

Re: bang voor de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:59

Lastige situatie zeg. Wat ik eigenlijk begrijp is dat jij en je vriend beide gewoonweg geen invloed kunnen uitoefenen op het feit of hij wel of niet mag blijven. Heel vervelend die onzekerheid. Maar geniet van de momenten dat jullie samen zijn.

Ik denk dat er verder niets anders op zit dan het over jullie heen laten komen. Doemdenken heebben jullie beide in ieder geval niets aan.

Succes in iede rgeval Lachen

fjordowner18

Re: bang voor de toekomst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:32

Bienotje schreef:
Lastige situatie zeg. Wat ik eigenlijk begrijp is dat jij en je vriend beide gewoonweg geen invloed kunnen uitoefenen op het feit of hij wel of niet mag blijven. Heel vervelend die onzekerheid. Maar geniet van de momenten dat jullie samen zijn.

Ik denk dat er verder niets anders op zit dan het over jullie heen laten komen. Doemdenken heebben jullie beide in ieder geval niets aan.

Succes in iede rgeval Lachen

bedankt voor je reactie.

Ja dat is dus de situatie, maar alhoewel ik er liever niet over na denk doe ik het toch en vooral omdat ik weet dat hij het er moeilijk mee heeft, ookal doet hij er nog zo stoer over.