hart klopt inneens heel hard.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

hart klopt inneens heel hard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 20:40

Dat heb ik nu 2 keer gehad, de laatste keer was gisteravond. Ik was gewoon in bed aan het lezen. En inneens begint m'n hart ongelovelijk snel te kloppen, niet bij te houden zo snel. De keer daar voor is al een paar maanden terug. Wie weet wat het is?
Ik ga woensdag zowiezo ook naar de dokter.. maar open toch maar een topic. Wie heeft dit ook ooit gehad?

daniella74

Re: hart klopt inneens heel hard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:42

Dat is moeilijk te bepalen. Bij de HA even vertellen van de week, meestal zijn dat soort dingen niet gevaarlijk of ernstig.
Bijna iedereen heeft dat wel eens, soms is het hypervantilatie.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 20:51

oke dankje. M'n moeder zegt dat het niks met hyperventilatie te maken heeft. ( ze is vroeger wel verpleegkundige geweest) Ik ben blij dat het waarschijnlijk onschuldig is, dat stelt me gerust..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:59

Ik zou dan vooral verstrouwn op het oordeel van je moeder gezien haar beroep, ik ben maar gewoon een EHBO-er.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 23:04

als je hartkloppingen bedoelt, ja daar heb ik ook wel eens last van. misschien drink je teveel cola/koffie/red bull? en anders maar even naar de HA gaan als je het niet vertrouwt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 00:29

ik heb t ook geregeld, zit of loop ik ergens rustig voel ik ineens mn hart als een gek kloppen Bloos!
als ik dan niet goed op mn ademhaling let wordt t zwart voor mn ogen

maargoed ik drink dan ook zeker 2 blikjes redbull per dag Bloos
en laatst 5 dagen geen redbull gedronken, eerst 2 dagen koppijn(gebrek aan caffeine Bloos ) en daarna nogsteeds last van af en toe ineens hartkloppingen
ben er ook niet voor bij de huisarts geweest ofzo, zal vanzelf wel weer overgaan neem ik aan

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 00:33

heb ik ook een tijdje heel veel last van gehad..hartkloppingen dan. bij mij was het van stress..

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 01:10

Als je last van hartkloppingen hebt moet je zeker naar de arts gaan en het laten onderzoeken (sommige huisartsen wimpellen je nog wel eens af!)
Ik heb er zelf ook last van gehad, bij mij was het dat ik met mijn opleiding (hypnotherapie) op een aantal gevoelige punten kwam en mijn hart tekeer ging, soms had ik het al op het moment dat ik wakker werd.
Het kan hyperventilatie zijn maar ook een hart ritme stoornis.
Better safe than sorry Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 02:25

Ja ik heb het ook weleens gehad.
Meestal zit ik dan gewoon rustig tv te kijken of te bokken en dan ineens begint mijn hart als een idioot te kloppen.
Na 20 seconden zakt het ook wel weer.
Ik merk wel dat ik dit heb als ik drukke dagen heb met weinig slaap!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 11:13

oke, bedankt Lachen

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:47

waarschijnlijk zijn het hartkloppingen.
ik heb dit ook heel vaak, het is opzich niet ernstig alleen als het niet weg gaat en als je het heel vaak hebt..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 11:48

Lynn_x schreef:
waarschijnlijk zijn het hartkloppingen.
ik heb dit ook heel vaak, het is opzich niet ernstig alleen als het niet weg gaat en als je het heel vaak hebt..

het gaat wel weg, alleen de laatste keer duurde het wel 5 minuten..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:49

heb je dan ook zo'n gevoel alsof je in eens heel zenuwachtig bent?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 11:50

ThaGirl schreef:
heb je dan ook zo'n gevoel alsof je in eens heel zenuwachtig bent?

wanneer, ervoor? Nee dat niet echt geloof ik..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:55

Hmm dat heb ik namelijk altijd. Ik heb ook heel af en toe eens dat m'n hart veel sneller gaat kloppen, maar daarbij krijg ik altijd een gevoel van vreselijk zenuwachtig zijn. Echt heel vervelend.
Overigens ben ik dan dus helemaal niet zenuwachtig en als ik maar gewoon rustig doe, dan gaat het ook heel snel weer over.

chrissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:59

Iedereen heeft dit wel is dus kan weinig kwaad meestal, maar voor het zelfde geld mankeer je toch iets want dat heb ik zelf ook mee gemaakt.
ik zou als ik jou was zeker weten ff naar de huisarts gaan en die zal dan even naar je hart luisteren.
Ik ben zelf ernstig hartpatient en heb dit ook vaak gehad,dan gaat hij even heel snel voor een paar sec en kun je duizelig worden.
Bij mij is het natuurlijk anders ik heb een ziek hart ,ik kan echt een hartritmestoornis krijgen dan gaat hij dus keihard.En dat lost zichzelf niet meer op dan.En ik moet dan in het ziekenhuis opgelost worden.
Dit komt ook veel voor juist bij GEZONDE jongen vrouwen.
Ik zou het even laten controleren voor de zekerheid,waarschijnlijk is het gewoon stress en is er niks aan de hand hoor,dus ik probeer niemand bang te maken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 12:03

chrissie1985 schreef:
Iedereen heeft dit wel is dus kan weinig kwaad meestal, maar voor het zelfde geld mankeer je toch iets want dat heb ik zelf ook mee gemaakt.
ik zou als ik jou was zeker weten ff naar de huisarts gaan en die zal dan even naar je hart luisteren.
Ik ben zelf ernstig hartpatient en heb dit ook vaak gehad,dan gaat hij even heel snel voor een paar sec en kun je duizelig worden.
Bij mij is het natuurlijk anders ik heb een ziek hart ,ik kan echt een hartritmestoornis krijgen dan gaat hij dus keihard.En dat lost zichzelf niet meer op dan.En ik moet dan in het ziekenhuis opgelost worden.
Dit komt ook veel voor juist bij GEZONDE jongen vrouwen.
Ik zou het even laten controleren voor de zekerheid,waarschijnlijk is het gewoon stress en is er niks aan de hand hoor,dus ik probeer niemand bang te maken.

ik heb een hartslag van 70 per minuut, dus dat is wel goed. Als m'n hart zo hard gaat, dan ben ik niet duizelig ofzo.

chrissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:00

oh heb je het opgemeten? wat goed! Pling Ook als hij hard gaat?
70 is netjes. Ach gut

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:02

Misschien een rare vraag maar gebruik je zoetjes?

chrissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:24

ja door cafeine en cola enzo kun je ook wat last krijgen ,zoetjes weet ik niet misshcien ook wel.Dus dat maar laten staan.Voor de rest een hartslag van 100 doen zelfs niks aan dus dat is denk ik wel een opluchting voor je om te horen. Knipoog Dus geen zorgen meer zou ik zeggen.En je kunt nog ff aan de huisarts vertellen bijv dan geeft wat rust voor jezelf. Bloos Ik ga nu paardrijden jippiee,als je nog vragen hebt hoor ik het wel.Doeg!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:11

marleen_usar schreef:

nee ik gebruik geen zoetjes. En voor de anderen, ik drink 1 glas cola per dag, en verder niks waar caffeine in zit. Wel had ik die dag veel gesnoept. Misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben? Bloos

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:31

saskiakefie schreef:
marleen_usar schreef:

nee ik gebruik geen zoetjes. En voor de anderen, ik drink 1 glas cola per dag, en verder niks waar caffeine in zit. Wel had ik die dag veel gesnoept. Misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben? Bloos

Wij zijn ooit eens op kantoor helemaal geflipt op een zak Skittles dus het zou kunnen komen van
geur-, kleur- en smaakkstoffen en concerveringsmiddelen. Zoetjes zijn idd ook een bekende.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:42

Zeker naar je huisarts gaan, vooral als het vaker voorkomt. Let inderdaad vooral op wat je eet en wat je die dag hebt gedaan. Ja
Ik heb het alleen als ik rustig heb gezeten en ik sta op e.d. Dan gaat mijn hard even 'op hol' en word ik duizelig.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:04

Tja hier kan ik ook een boek over openslaan.

Ik heb dat dus ook, gewoon lekker rustig in de bank zitten en ineens begint het weer, mn hart gaat als een razende tekeer, meestal stijgt het naar mn hoofd en op het moment dat ik denk "nu val ik van mn stokje" dan trekt het weg. Meestal wordt het ook zwart voor mn ogen en heb na de "aanval" vaak hevige hoofdpijn.

Heb een tijdje bij de cardioloog gelopen, 24 uurs ECG gehad, hartfilmpjes gemaakt, echo's noem het maar op, maar niks kunnen vinden, mn hart is gewoon prima. De cardioloog zei ook dat het een soort van hyperventilatie is. Maar heb het best vaak, ook in de auto en dan raak ik wel eens in paniek, bang dat ik echt een keer van mn stokje ga.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:30

dat klinkt precies zoals ik het heb Dreeke, bij mij stijgt het ook naar mn hoofd, wordt zwart voor mn ogen, ik hoor dan alles ook heel dof alsopf mn oren/hoofd vol watten zitten(zo hoor je alles ook vlak voor je flauw valt Clown ) en dan ff paar keer diep ademhalen en rustig blijven zitten en dan is het zo weer weg
hou er geen hoofdpijn aan over gelukkig

Heb het vooral als ik even rustig ergens sta/zit en niet als ik bv aan het paardrijden ben of hard aan t werk(uitmesten/lesgeven etc)