Bloedneuzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Bloedneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:31

Het is weer zo ver, de bloedneuzen beginnen weer. Eens in de zoveel tijd krijg ik zo veel bloedneuzen, de laatste keer was op vakantie. Maar aangezien ik toen in Kreta zat verder niet echt veel aan gedaan. Iemand een idee wat ik er aan kan doen? Geloof dat je het toch ook dicht kan laten branden?

Zonnebloem

Re: Bloedneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:59

Weet niet of je veel melk drinkt maar daar schijnt het van te kunnen komen.
Had een collega van me ook, hij is gestopt met melk drinken en heeft nu geen bloedneuzen meer.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:04

Ik heb er wel eens van gehoord dat ze het dichtbranden, maar dacht dat dat een grapje was.
Bel met je huisarts, die weet het vast wel.
Vervelend hoor!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:21

Even een stipje hier, ik heb ook veel last van bloedneuzen.

Zelf duw ik dan een prop watten in mijn neus, of een opgerold stukje keukenpapier. Dan stopt het meestal snel, ik laat het er dan wel even een kwartiertje inzitten.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je het kan laten dichtbranden maar ik ben benieuwd naar ervaringen daarmee.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:23

Ik heb er dan in de zomer heel veel last van...Vrij vervelend als je het mij vraagt. Gewoon even langs de huisarts,die kan je verder helpen! Dichtbranden is idd een optie!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 08:36

Zonnebloem schreef:
Weet niet of je veel melk drinkt maar daar schijnt het van te kunnen komen.
Had een collega van me ook, hij is gestopt met melk drinken en heeft nu geen bloedneuzen meer.

Nee drink niet echt veel melk. Heb er ook niet altijd last van , maar soms echt ineens 3 dagen achter elkaar. Beetje vreemd.
Dus ik ga er toch maar mee na de HA.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:49

Ik heb het ook altijd heel erg veel, idd vooral in deze tijd

Ik heb het al een aantal keren laten dichtbranden, maar toch blijft het altijd zwak.

Ik weet niet wat je er verder aan zou kunnen doen, maar niet in je neus peuteren natuurlijk Clown

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 09:05

SAKKIA schreef:
Ik heb het ook altijd heel erg veel, idd vooral in deze tijd

Ik heb het al een aantal keren laten dichtbranden, maar toch blijft het altijd zwak.

Ik weet niet wat je er verder aan zou kunnen doen, maar niet in je neus peuteren natuurlijk Clown

Hoe gaat dat dichtbranden?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:08

Dan krijg je een beetje verdoving in je neus en dan gaan ze met een soort van staaf waar een heet puntje aanzit die ader dichtbranden.
Het stinkt echt enorm, het is wel je eigen vlees wat je ruikt Misselijk
Daarna krijg je er wat watjes in en die moesten bij mij een dag blijven zitten. Ik weet niet helemaal hoe het met die verdoving zat, maar dat krijg je niet met een naald ofzo hoor. Volgens mij doen ze er dan ook een watje in met wat verdovingsvloeistof.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:11

Ik krijg altijd een bloedneus als ik echt slaaptekort heb gehad, vreselijk is dat, dan ben je al zo moe, en dan krijg je ook nog een bloedneus.

Ik heb een keer een halfuur boven de wasbak gehangen, walgelijk.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:11

Vroeger had ik ook erg veel last van bloedneuzen. De hebben een adertje (die alles bij mij veroorzaakte) dichtgebrand.
Soms heb ik nog wel es bloedneuzen, maar dat is maar heel soms.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:41

Ik heb er ook heel vaak last van. Erg vervelend..
Meestal als ik verkouden ga worden.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je het dicht kan laten branden.
Lijkt me niet zo'n pretje Tong uitsteken

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:43

jakkie, wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb! Bah....heb wel met jullie te doen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:14

Bij mij is het ook 2x dicht gebrand. Maar net als wat ik hierboven lees; het blijft idd een zwak punt Ja

Ik had het ook heel veel, zeker als het warm was, soms heb ik het nog wel en dan is het een aantal keren achter elkaar en dan een hele poos niets meer.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:18

Ik weet niet hoe je dr vanaf kan komen dat je nooit meer een bloedneus krijgt, maar als je een bloedneus hebt, tape stevig om de vingertop van je pink, dan stopt het.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:21

OomaaikeoO schreef:
Ik weet niet hoe je dr vanaf kan komen dat je nooit meer een bloedneus krijgt, maar als je een bloedneus hebt, tape stevig om de vingertop van je pink, dan stopt het.

Verward
Volg hem even niet...

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:23

Ik krijg in de winter wel soms een bloedneus waarom weet ik niet eigenlijk, had laatst ook een bloedneus.

Een vriendin van me heeft echt heel vaak een bloedneus en dan blijft het maar bloeden en ook heel veel...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:24

Bloedneus stoppen?
Snuit je neus tot alle stolsels er uit zijn, dan hoofd ietsje voorover en met de vingers goed stevig net onder je neusbotje dichtknijpen. Indien nodig herhalen na 10 minuten (je voelt vanzelf dat je neus overstroomt Knipoog), tot het gestopt is.
Niet je hoofd naar achteren dan loopt je bloed je keel in en dan in je maag, daar wordt je echt beroerd van ...

Mijne duurde de laatste keer 7 uur lang met hevig tempo, die is uiteindelijk in 2 x dichtgebrand in het ziekenhuis. Is GEEN fijn gevoel!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:29

Ik heb ook vaak last van een bloedneus, de optie om het dicht te laten branden is dan ook regelmatig voorbij gekomen maar ik ga sowieso al met lood in mijn schoenen naar de dokter laat staan als ze iets in je neus moeten dichtbranden Nagelbijten / Gniffelen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:38

ben als de dood voor ziekenhuizen maar ik was donders blij dat hij eindelijk dicht zat!..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:22

haha ik had het 1 x. Ik werd wakker en het bleef maar doorstromen, geen pretje. Ik zat me de hele tijd af te vragen wat het was, toen maar naar de badkamer en zag ik een stroom bloed over me kleren en gezicht.

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:50

Ik heb er vroeger ook enorm veel last van gehad.. hing misschien ook samen met mijn hooikoorts.. Nu gelukkig bijna geen last meer van! Maar heb toch s'nachts wel eens dat ik dan wakker word en een bloedsmaak proef.. ben dan te moe om op te staan en mijn neus dicht te knijpen, maar dat merk ik s'ochtends wel.. wanneer ik dus met een bloedsmaak zit die de hele ochtend blijft hangen.. :S

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:53

Laat ik vanmogen nog een bloedneus hebben gehad. heb er ook erg veel last van, vooral als met dit weer de verwarming thuis aan staat. Droge lucht + hoge temperatuur = bloedneus. Ook als het in de zomer warm is wilt het bij mij nogal snel gaan vloeien.
En het duurt ook altijd zolang voor het over is Zij zijn groot en ik is klein!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:02

tip als je bloedneus niet wil stoppen;

doe er een watje of een opgerold propje toiletpapier in . Dan komt het tegen het wondje in je neus aan en kan het bloeden makkelijk(er) stoppen. Propje minimaal 15 minuten laten zitten en daarna voorzichtig verwijderen, anders gaat het wondje weer open.

Vroeger kon het bij mij wel een half uur duren voordat het stopte, maar sinds ik er een watje oid instop, is het zo over! Je kan er zelfs mee slapen als je 's nachts een bloedneus krijgt!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:10

en GEEN gewone tampon!
Dat heb ik toen gedaan, mennn die zoog zo snel vol IN mijn neusgat dat ik hem er bijna niet meer uit kreeg..ja met veel pijn...