Opeens ongesteld..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Opeens ongesteld..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:34

Ik slik nu al een hele tijd de pil en het is altijd goed gedaan. In mijn stopweek duurt het ongeveer 4 dagen na mijn laatste pil voordat ik ongesteld wordt, behoorlijk lang dus, maar ook dat is eigenlijk altijd zo geweest en voor mij dus eigenlijk niet raar. 's Avonds wil ik nog wel eens vergeten de pil in te nemen, maar dan neem ik 'm 's ochtends in en dan is dat geen probleem.

Afgelopen woensdag ben ik vergeten om 'm in te nemen, ik dacht 'laat het maar zo' en heb donderdag de pil gewoon weer 's avonds ingenomen. Vrijdag helaas wéér vergeten en zaterdagavond was het zo laat dat ik 'm vanochtend maar heb ingenomen. Maar nou ging ik net naar de wc, en nou ben ik geloof ik ongesteld.. Maar ik snap het niet, want donderdagavond heb ik 'm nog ingenomen, dus normaal gesproken moet ik dan pas op maandagavond ongesteld worden. Ik ben ook pas ongesteld geweest, net begonnen met een nieuwe strip. Moet ik de pil gewoon verder slikken, of stoppen? Kan het ook zo'n bloeding tussendoor zijn, daar had ik iets over gelezen, maar ik weet niet precies wat ik me daarbij voor moet stellen.

Westerntrail

Re: Opeens ongesteld..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:43

Je moet natuurlijk wel qonsequent zijn met de pil in nemen, en hem niet vergeten.
Ik werd laatst ongesteld toen ik nog gewoon de pil nam.
Wist toen eigenlijk ook niet wat ik moest en ben toen maar gewoon een week gestopt met de pil
te nemen.
na 7 dagen heb ik gewoon weer de pil genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:45

Je moet hem echt elke avond innemen, anders werkt ie niet. Ben je hem 's avonds vergeten neem je hem meteen als je eraan denkt. Dat kan ook betekenen dat je op een avond 2 pillen inneemt, of zelfs 3 als je hem 2 keer bent vergeten. Ik heb het in m'n mobiel staan als taak die elke avond afgaat, dan vergeet ik het gewoon niet.

Edit; En zeker als hij bedoeld is tegen zwangerschap moet je hem echt élke avond innemen en niet vergeten, anders kan je alsnog zwanger raken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-07 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:46

volgens mij moet ik bij mijn pil gewoon doorslikken en is het waarschijnlijk gewoon tussentijde bloeding ( of hoe dat heet) waarschijnlijk is je lichaam een beetje van slag omdat de de pil niet regelmatig ingenomen is,, het zijn hormonen.. dus gewoon nu consequent pil slikken tenzij je nog meer van deze grapjes wilt... hihih

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:48

heb je hem doorgeslikt? en zo ja hoelang? het zou kunnen dat het een doorbraak bloeding is (zo noemen ze dat toch?) ik heb de pil op mijn nachtkastje liggen, zodat ik het zie als ik mijn lichtje uit doe, dan vergeet ik het niet.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:52

Ik slik bijna nooit door, alleen in de zomervakantie één of twee weekjes. Dus daar kan het niet van zijn.

Ik gebruik de pil niet tegen zwangerschap, maar om mijn ongesteldheid te regelen. Vandaar dat ik er wat slordig mee ben, omdat het niet gevaarlijk is als ik 'm een keertje vergeet.

Dat van die taak in je mobiel zetten is een goed idee! Ik vergeet het namelijk nog wel eens in het weekend als ik laat en slaperig mijn bed in stap.

Maar ik moet dus gewoon doorslikken? Dus vanavond weer één?

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:13

Je moet hem gewoon consequent innemen.
Als je nu toe bent aan je stopweek dan stop je dus een week en ga je weer consequent beginnen. Maar denk er aan dat je nu niet beschermd bent tegen zwangerschappen!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:09

Jij zegt dat je je ongesteldheid moet regelen, dan moet je er júist erg consequent mee omgaan!
Vergeet je hem te vaak, went je lichaam er nooit aan.

Ik heb namelijk om dezelfde redenen de pil genomen (ondrtussen ook tegen zwangerschap). Je lichaam moet immers wennen/leren om de hormoonregeling goed te doen. Vergeet jij hem te vaak, dan heeft de pil totaal geen nut.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:04

ik heb me pil altijd op een plek liggen waar je der altijd tegen aan loopt.
dus bij je tandenborstel of haarborstel.
ik vergat hem daarvoor ook wel eens nu niet meer

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:52

Ukkiee schreef:
Ik slik bijna nooit door, alleen in de zomervakantie één of twee weekjes. Dus daar kan het niet van zijn.

Ik gebruik de pil niet tegen zwangerschap, maar om mijn ongesteldheid te regelen. Vandaar dat ik er wat slordig mee ben, omdat het niet gevaarlijk is als ik 'm een keertje vergeet.

Dat van die taak in je mobiel zetten is een goed idee! Ik vergeet het namelijk nog wel eens in het weekend als ik laat en slaperig mijn bed in stap.

Maar ik moet dus gewoon doorslikken? Dus vanavond weer één?

Ik los dat op door m'n pil te slikken voordat ik ga stappen. Verder ligt ie ook op ene plek dat ik 'm niet over 't hoofd kan zien.