schaam, schaam , schaam.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

schaam, schaam , schaam.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 20:00

Nou hier komt het verhaal dan:
Vorig schooljaar zat ik bij (laten we haar even A noemen) A in de klas. Ik ging veel met haar om, ze was ongeveer (denk ik) mijn vriendin. Ik ben er ook een keer thuis geweest. Toen ik in het begin van het jaar op school kwam, de eerste keer om te kennis te maken met je nieuwe klas (3tl) was A er ook. Ze deed erg aardig, en hielp me om te kijken bij wie ik allemaal in de klas zat. Een dag later was er schoolkamp. Ik zat in een groepje uit m'n klas, om ook mee in de tent te slapen. A was ook bij het schoolkamp. Alleen had ik het idee dat ze vaak druk bezig was en deed ik alsof ik haar ook niet zag, en dit bleef zo, het werd erger, ik ging haar zowat ontwijken, en waarom?? Dat is het hem juist, ik weet het niet! Ik snap mezelf soms niet. Ik weet van mezelf dat ik een verlegen type ben, maar toch.. Nu doet ze ook alsof ze mij niet kent en gaat gewoon als we toevallig (in de pauze) bij elkaar zijn gewoon met de anderen om, die er ook bij zijn. En gelijk heeft ze!! Ik probeer steeds achteraf me voor te houden, dat ik de volgende keer een praatje met haar maak.. maar dan doe ik het steeds toch weer niet. Op zulke momenten heb ik echt een hekel aan mezelf... Wie weet raad?

Qimm

Re: schaam, schaam , schaam.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:28

Gewoon dat praatje maken en hopen dat het allemaal weer goed komt of de vriendschap geen nieuw leven meer inblazen en het zo laten. Dat zijn je 2 keuzes, wij kunnen niet die keuze voor jou maken.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:57

Maak een praatje met dr op msn. Dan ga je op school er over door. Heb je weer contact met elkaar. Je hoeft je ook niet te schamen hoor? Zou niet weten waarvoor?
En heeft zij geen behoefte meer aan contact nou dan niet, er lopen genoeg andere leuke aardige mensen op deze aardkloot Clown
Probeer er niet te zwaar aan te tillen. het loopt zoals het loopt. Zolang je geen kwetsende dingen over elkaar zegt / doet heb je niks om je schuldig over te voelen of je te schamen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:00

o0marije0o schreef:
Maak een praatje met dr op msn. Dan ga je op school er over door. Heb je weer contact met elkaar. Je hoeft je ook niet te schamen hoor? Zou niet weten waarvoor?
En heeft zij geen behoefte meer aan contact nou dan niet, er lopen genoeg andere leuke aardige mensen op deze aardkloot Clown
Probeer er niet te zwaar aan te tillen. het loopt zoals het loopt. Zolang je geen kwetsende dingen over elkaar zegt / doet heb je niks om je schuldig over te voelen of je te schamen.

Wauw, wat zeg je dat mooi.
Zie het als een uitdaging om weer met d'r te praten als je heel verlegen bent: een probleem is immers een nieuwe kans voor een oplossing!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 13:03

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om je topic omhoog te schoppen met oneliners zoals: 'geen reacties??? :' '. Gewoon rustig afwachten, reacties komen vanzelf. Bericht verwijderd.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 01:34

Ik zou zeggen; schrijf een briefje/kaartje/mailtje waarin je zegt dat je bang bent dat je haar een beetje hebt verwaarloosd en dat dat echt je bedoeling niet was, maar dat je soms gewoon een beetje verlegen bent en dan afstandelijk doet. Hoeft trouwens ook niet zo direct en open als ik nu zeg, maar gewoon haar duidelijk maken dat je graag contact hebt! Succes!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:12

bedankt voor de reacties!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:14

Gewoon dat praatje maken en uitleggen wat je hier ook schreef.kan me voorstellen dat het voor haar wel raar is als je haar ontwijkt en negeert, dus zou het even proberen goed te maken wel zo gezellig toch?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:16

even uitleggen dat jij t niet rot hebt bedoeld ofzo. praten met elkaar doet wonderen;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:17

Ik heb een soort gelijke situatie wel eens gehad. Ik voelde me toen heel stom en had niet het lef om naar diegene toe te stappen en uit te leggen wat er was. Zo was er ineens een ongemakkelijke situatie die er helemaal niet hoefde te zijn. Is echt al jaaaren geleden maar ik heb er nog steeds een beetje spijt van.

Ik kan je dus alleen maar aanraden om het haar uit te leggen. Wat zij er daarna mee doet zie je vanzelf wel. Ook al wordt de vriendschap niet meer hoe het was, je bent wel de ongemakkelijke situatie kwijt.

Schaam je niet te hard, we doen allemaal wel eens dingen die niet zo handig zijn. Daar ben je mens voor. Lachen

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:41

Ja ook ik zou eens rustig met haar praten,en het een beetje uitleggen.Joh dit zit je duidelijk fiks dwars,dus trek de stoute schoenen aan en praat met haar.
Ze zal je echt niet bijten... Blauw oog (LOL)
Veel succes in je vriendschappen verder.. Doei!