Mirena spiraal, ervaring gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naam

Mirena spiraal, ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 09:46

Ik zou wel eens ervaringen willen horen van mensen die een mirena spiraal hebben laten plaatsen terwijl zij nooit zwanger geweest bent.

Mijn huisarts zegt dat het wel vrij pijnlijk is als je nooit zwanger bent geweest, toch ga ik het volgende maand laten doen en ben ik er best een beetje huiverig voor! kan iemand mij gerust stellen??? Tong uitsteken

Katja

Re: Mirena spiraal, ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:47

Ik heb er bijna niets van gevoeld maar heb het niet bij de huisarts laten doen. Schijnt dan niet iedereen een plaatselijke verdoving geeft.
Ik heb wel een paar weken af en toe buikpijn gehad maar ben nu al een paar jaar heel tevreden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:28

er is een centraal anti conceptie topic Knipoog

ik ben nooit zwanger geweest en heb er ook een, weinig van gevoeld (heb het wel in het ziekenhuis bij de gyn laten doen)
zonder verdoving

laat het wel tidens je menstruatie doen, dan gaat het allemaal wat makkelijker

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:31

mij werd implanon aan geraden omdat he ha dan niet met je baarmoeder moet klooien dat doet die van mij liever niet (die is er erg voorzichtig mee)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:33

ik heb er ook eentje, en ik ben echt 4 dagen tegen de muren aan geklommen van de pijn en krampen.. Was geen pretje. Maargoed, nu reageert mijn lijf nogal extreem op dingen van buitenaf, dus zal niet standaard zijn.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 11:04

oh dus het kan ook gewoon meevallen...
Mijn huisarts bereide me eigenlijk voor op toch wel hevige pijnen....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:09

verschilt per persoon

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:10

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:11

het is de grootste die er bestaat. ik heb hem gekregen. heb hem nu bijna 2 maanden. plaatsen zelf verliep goed. ondanks dat ik niet zwanger ben geweest ooit;) wel een dagje last van gehad, maar het viel reuze mee.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:39

Ik heb hem vorig jaar laten plaatsen.

Dat moest tijdens mijn menstruatie, wat ik niet zo prettig vond. In die periode voel ik me altijd een beetje vies. Bloos Ik kreeg een pil en die moest ik van tevoren innemen.

Ik voelde wel pijn, een soort hevige buikkramp toen mijn huisarts hem inbracht.

De eerste weken had ik wel last van buikkrampen, bloedverlies, misselijkheid, hoofdpijn, maar na een tijd was t over.

Ik ben wel tevreden over mijn spiraal. Ik heb minder bloedverlies dan voor een spiraal. Mijn menstruatie is minder pijnlijk. Daarvoor lag ik vaak standaard 2 dagen ziek in mijn bed en nu bijna niet meer of soms een dagje. Dus in dat opzicht ben ik vooruit gegaan. Knipoog

Verder vond ik wel fijn dat ik nooit aan hoeft te denken behalve dat ik over 5 jaar weg moet laten halen en heeft dubbele werking. Geeft hormonen af en stoot ook vrucht af. En bij de pillen komt ook weleens voor dat je zwanger kan zijn terwijl je braaf elke maand ongesteld wordt en braaf je pilletjes slikt. Daar heb ik ook geen zin in en haat ook pillen. Dat was ook mijn belangrijkste argument en wilde gewoon onbezorgd genieten en niet zitten klooien.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:35

Ik ben helemaal Mirena fan.
Ja!!! Het deed erg pijn het plaatsen, ging bijna van mijn stokkie af, maar die pijn vergeet je zo snel. Na een halfuur is het al veel minder en de volgende dag was het bij mij al weer over.
Bij mij blijft de menstruatie helemaal uit en dat vind ik echt een groot voordeel.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:52