Ganglion?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Ganglion?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 02:16

Ik heb al een tijdje last van mijn linkerhand/arm. Volgens mij is het al rond de kerst begonnen. Tijdens het rijden werd die arm snel moe, als ik foto's van die tijd terug kijk zie je ook duidelijk dat ik met m'n rechterhand te streng ben (Heb die er vaak meer bij omdat ik in m'n linkerhand minder kracht heb)

Ik doe productiewerk. Ik merkte dat ik steeds vaker m'n pols verrekte. Deed best wel zeer. Meestal was het dan 2x vlak achter elkaar. Ik keek een keer goed naar m'n handen en zag ineens een rare bobbel zitten. Zat eerst te twijfellen of dat nou zo hoorde. De pijn kwam daar duidelijk vandaan. Heb het toen aan m'n moeder laten zien. En die dacht dat het een ganglion is.
Zal morgen wel eens een foto maken. Ik heb geen idee hoe ik eraan kom. Maar ik denk misschien doordat ik steeds dezelfde beweging maak tijdens het werken en m'n hand te ver naar beneden knik (beetje lastig uit te leggen Nagelbijten / Gniffelen) dat was m'n moeder ookal opgevallen.

Ik ben er niet mee naar de huisarts geweest. Wilde eerst wel gaan, maar omdat m'n moeder zei dat ik er goed op moest letten, en het dan misschien zou verdwijnen heb ik het dus zo gelaten.
De laatste tijd begin ik er meer last van te krijgen. Ik stoor me er gewoon aan, ook ziet het er niet mooi uit.

Op m'n werk zeggen ze dat ik niet meer dezelfde "speedy" (m'n bijnaam Tong uitsteken ) ben. Dat ik meer fouten maak, en het lijkt alsof m'n werktempo omlaag is gegaan. Ik vindt dit soms best vervelend om te horen. Ik doe toch m'n best, en wil altijd alles perfect doen. De kans is groot als ik het vertel dat ik last van m'n hand heb dat ik ontslagen wordt.

Tijdens het rijden kan ik maar een paar minuten met een zweep in m'n linkerhand rijden. Daarna krijg ik een lamme arm, en een heel vervelend gevoel (van m'n hand tot m'n schouder). Laatste keer had ik ook het idee dat ik m'n schouders hierdoor ook gespannen houd tijdens het rijden. Ik heb nog een jongpaard dat nog erg veel moet leren. Soms moet ik dan wel goed de buitenteugel eraan houden.
Als dat dan de linkerteugel is heb ik daar best veel moeite mee. Omdat mijn paard vaak erg tegen loopt te werken lukt het me helemaal niet meer. Voor mijn paard is het zo ook onduidelijk.
Doordat ik m'n handen heel moeilijk 100% kan ontspannen wordt zij steeds sterker, en wordt het voor mij nog moeilijker.

Ik heb nu les, en let er iedere keer op . Alleen dat zeurende gevoel gaat maar niet weg ook op m'n werk niet. Ik weet niet zeker of het een ganglion is, als ik foto's bekijk denk ik dat ik het wel heb. Als het een ganglion is zit ik er overna te denken om het leeg te laten zuigen. Een operatie is mij te lastig (ivm het werk, dan duurt het vast langer voordat je goed hersteld bent) ook omdat de kans groot is dat het terug komt vindt ik het maar niks. Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die een ganglion hebben/gehad.Of dat leegzuigen pijn doet, en of het daarna ook echt beter gaat.

isaja

Re: Ganglion?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 06:40

Mijn man heeft dit ook hij wordt 29 oktober geopereerd omdat het leegzuigen geen effect heeft gehad.