Ik ben ongesteld maar..........

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ster_

Ik ben ongesteld maar..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 18:20

Heei

Nou ik ben nu nog een klein beetje ongesteld, ik moet vandaag ook weer beginnen met het slikken van de pil.
Maar morgen ga ik dus zwemmen, zou ik dan morgen ook nog een klein beetje ongesteld zijn of zou ik er dan helemaal af zijn?
En als ik er morgen helemaal af ben zou ik er dan voor de zekerheid nog een tampon in doen of niet?

Liefs Carinde.
Laatst bijgewerkt door Ster_ op 18-10-07 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Ik ben ongesteld maar..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:23

Zekerheid voor alles Knipoog Voorkomen is beter dan genezen. Het kan best zijn dat je nog een beetje gaat nabloeden.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:24

Er is hier een centaal topic voor : viewtopic.php?f=136&t=706819&hilit=&start=1025

Maar goed, nu ffies antwoord op je vraag. Je kan voor de zekerheid altijd een tampon in doen. Als het echt heel weinig is, zou ik het niet doen, maar kan me voorstellen dat je je daardoor onzeker voelt. Doe gewoon wat je zelf het prettigst vind.

Succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:26

Ik denk dat je zelf ook rustiger zwemt als je zeker weet dat het veilig daar beneden is Knipoog Dat je niet spontaan gaat bloeden als je uit het water stapt.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:26

Als je een tampon indoet ben je altijd 'veilig' voor (met dat kleine beetje) doorlekken, dat zou ik sowieso doen. Voorkomt genânte situaties en je voelt je er veiliger door. Ik weet niet of het morgen al helemaal over is, ik ben na de stopweek pas na de tweede pil niet meer ongesteld.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:42

Als je in het water ligt stopt het meestal wel, maar ik zou toch een tampon gebruiken voor de zekerheid, voor je een sliert rood water achter je aan hebt, ofwel uit het water stapt en alles gaat stromen Knipoog

Ster_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 10:45

Ik heb vanacht niet gebloed en ik bloed nu ook niet meer.
Nog een tampon in ofniet?
Ik vind een tampon namelijk altijd zo k.ut zitten als je niet bloed.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:49

Ik zou er voor de zekerheid 1 meenemen naar het zwembad. Als je met het omkleden nog steeds niet hebt gebloed, dan zou ik de gok gewoon wagen en zonder gaan. Al zou ik er zelf persoonlijk tóch 1 in doen, je weet maar nooit Knipoog

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:58

Ja inderdaad, ik zou voor de zekerheid er toch eentje in doen. Lachen

Succes. Haha!

*Edit: Late reactie haha Nagelbijten / Gniffelen
Hoe was het zwemmen?

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 01:32

Altijd uitkijken met een tampon indoen als je (bijna) niet meer ongesteld wordt.. is heel slecht omdat het risico op die tamponziekte veel groter is dan (pas een artikel over gelezen.)

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 02:09

Flor schreef:
Altijd uitkijken met een tampon indoen als je (bijna) niet meer ongesteld wordt.. is heel slecht omdat het risico op die tamponziekte veel groter is dan (pas een artikel over gelezen.)

nou daar heb ik nog nooit van gehoord. dan had ik die ziekte al wel 1000 keer moeten hebben, gebruik alleen maar tampons.ook als het bijna voorbij is. en ben nog nooit ziek geweest. en iedereen die ik ken die tampons gebruiken, die gebruiken ze tot het einde!
het gaat er voornamelijk om dat je ze niet te lang laat zitten. en dat je geen sterkabsorberend gebruikt terwijl je maar ligt ongesteld bent. ik gebruik altijd de ob normaal, vanaf het begin tot het einde. ik ben aan de pil dus geen enorme bloedingen!

lees dit maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxischeshocksyndroom

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:16

Ik zou voor de zekerheid toch een tampon in doen. Ja In de zomervakantie was ik een weekje op vakantie met mijn vriend en zijn gezin. 3 Dagen voordat we vertrokken kwam ik erachter dat ik in die week ongesteld zou worden en natuurlijk wordt er op vakantie ook gezwommen. Ik had de pil door kunnen slikken, zodat ik niet ongestel zou worden op vakantie, maar dat was ik vergeten. Ook had ik nog nooit met een tampon gezwommen, laat staan een tampon gebruikt. Dus in die 3 dagen voordat we vertrokken heb ik geoefend met een tampon inbrengen. In het zwembad vond ik het wel een beetje eng, omdat ik bang was dat ik door zou lekken of dat andere mensen dat touwtje zagen. Ik liep constant aan mijn vriend te vragen of hij niks roods zag, of mijn touwtje wel in mijn broekje zat enz. Vork Ik ben altijd 5 dagen ongesteld, dus de laatste 2 dagen van de vakantie niet meer. Maar toch heb ik die laatste dagen ook een tampon in gedaan als we gingen zwemmen, gewoon voor de zekerheid. Lachen En over wat Flor zegt: volgens mij valt dat wel mee. Het kan denk ik geen kwaad als je een tampon in hebt als het bijna over is. Je kan de tamponziekte krijgen als je een tampon te lang inhoudt. Je mag een tampon max. 6 uur inhebben.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:21

paardje2005 schreef:
Flor schreef:

nou daar heb ik nog nooit van gehoord. dan had ik die ziekte al wel 1000 keer moeten hebben, gebruik alleen maar tampons.ook als het bijna voorbij is. en ben nog nooit ziek geweest. en iedereen die ik ken die tampons gebruiken, die gebruiken ze tot het einde!
het gaat er voornamelijk om dat je ze niet te lang laat zitten. en dat je geen sterkabsorberend gebruikt terwijl je maar ligt ongesteld bent. ik gebruik altijd de ob normaal, vanaf het begin tot het einde. ik ben aan de pil dus geen enorme bloedingen!

lees dit maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxischeshocksyndroom

Is wel zo! Komt omdat er kleine pluisjes kunnen achterblijven en daar kun je een infectie van krijgen.. en heel heel heel erg ziek van worden.

@Ts: ik zou een mini in doen, voor en na t zwemmen verwisselen.