Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Voorkomen is beter dan genezen. Het kan best zijn dat je nog een beetje gaat nabloeden.
Dat je niet spontaan gaat bloeden als je uit het water stapt.

Flor schreef:Altijd uitkijken met een tampon indoen als je (bijna) niet meer ongesteld wordt.. is heel slecht omdat het risico op die tamponziekte veel groter is dan (pas een artikel over gelezen.)
In de zomervakantie was ik een weekje op vakantie met mijn vriend en zijn gezin. 3 Dagen voordat we vertrokken kwam ik erachter dat ik in die week ongesteld zou worden en natuurlijk wordt er op vakantie ook gezwommen. Ik had de pil door kunnen slikken, zodat ik niet ongestel zou worden op vakantie, maar dat was ik vergeten. Ook had ik nog nooit met een tampon gezwommen, laat staan een tampon gebruikt. Dus in die 3 dagen voordat we vertrokken heb ik geoefend met een tampon inbrengen. In het zwembad vond ik het wel een beetje eng, omdat ik bang was dat ik door zou lekken of dat andere mensen dat touwtje zagen. Ik liep constant aan mijn vriend te vragen of hij niks roods zag, of mijn touwtje wel in mijn broekje zat enz.
Ik ben altijd 5 dagen ongesteld, dus de laatste 2 dagen van de vakantie niet meer. Maar toch heb ik die laatste dagen ook een tampon in gedaan als we gingen zwemmen, gewoon voor de zekerheid.
En over wat Flor zegt: volgens mij valt dat wel mee. Het kan denk ik geen kwaad als je een tampon in hebt als het bijna over is. Je kan de tamponziekte krijgen als je een tampon te lang inhoudt. Je mag een tampon max. 6 uur inhebben. paardje2005 schreef:Flor schreef:Altijd uitkijken met een tampon indoen als je (bijna) niet meer ongesteld wordt.. is heel slecht omdat het risico op die tamponziekte veel groter is dan (pas een artikel over gelezen.)
nou daar heb ik nog nooit van gehoord. dan had ik die ziekte al wel 1000 keer moeten hebben, gebruik alleen maar tampons.ook als het bijna voorbij is. en ben nog nooit ziek geweest. en iedereen die ik ken die tampons gebruiken, die gebruiken ze tot het einde!
het gaat er voornamelijk om dat je ze niet te lang laat zitten. en dat je geen sterkabsorberend gebruikt terwijl je maar ligt ongesteld bent. ik gebruik altijd de ob normaal, vanaf het begin tot het einde. ik ben aan de pil dus geen enorme bloedingen!
lees dit maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxischeshocksyndroom