Bach bloesemtherapie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Bach bloesemtherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 10:36

Wie heeft er hie ervaringen mee en kan mij daar meer over vertellen?

Hoe (lang) gebruikt.waarvoor etc.

Phrono

Re: Bach bloesemtherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:39

Ik heb een tijdje bach rescue remedie gebruikt. Nu gebruik ik het soms nog eens, in spannende situaties. Ik heb het gebruikt nadat ik na veel stress op school e.d. op vakantie erg last kreeg van duizelingen en angsten. Hier heb ik nog lang last van (gehad) en deze bloesemtherapie hielp me wel goed. Ik werd er wat meer kalm door zodat ik de dingen beter kon relativeren.

Ik had de druppels, 4 druppels op je tong of mengen in een glas water.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:45

Ik heb voor mijzelf en mijn paard de Nederlandse Bloesem Therapie (vergelijkbaar met Bach, maar zuiverder) gebruikt de laatste maanden.

Mijn paard om haar o.a. te steunen bij de verhuizing van stal, bij het "aarden" en bij het verwerken van oude trauma's. Haar therapie bestond uit een mengsel van druppels; 4 weken 4 druppels per dag, 4 weken 3 druppels, 4 weken 2 druppels en 4 weken 1 druppel. Daarnaast heb ik haar 6 weken ondersteund met 3 druppels aroma-olie in haar stal.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn paard weer paard is, de verhuizing ging geweldig en ze geniet enorm van haar nieuwe vriendjes en van onze buitenritten. Ze straalt rust en vrede uit. Op een of andere manier is er een geweldige band tussen ons ontstaan, die gebaseerd is op vriendschap, vrijheid en wederzijds vertrouwen.

Voor mijzelf heb ik druppels gebruikt om mijn hart meer open te stellen voor liefde (zowel voor en van mezelf als voor en van anderen). Ik ben begonnen met 4 x 2 druppels per dag, afgebouwd na een maand of 2 naar 2 x 2 druppels en een paar weken geleden naar 1 x 2 druppels. Dat laatste was te weinig, binnen een paar dagen voelde ik me onrustig en boos op de hele wereld incl mijzelf.

Eind deze week wil ik toch weer verder terug (1 x 2 en 1 x 1 per dag), het flesje is ver leeg en wil eens kijken of ik zonder kan...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:55

Ik werk ook veel met bach, naast mijn gezin ook veel met dieren.
Het is erg leuk om te zien dat bach ingezet kan worden als symptoom bestrijding of als mentale ondersteuning.