Gordelroos-patienten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliviaatje

Gordelroos-patienten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 00:17

Hoi!

ik ben er vandaag achter gekomen dat ik voor de 3e!!! keer het gordelroosvirus te pakken heb. ik baal echt als een stekker, maar had het eigenlijk al kunnen zien aankomen, aangezien mn hoofdpijn van de laatste tijd. morgen gelijk naar de dokter ermee.
een ding dat ik niet begrijp, normala komt gordelroos eigenlijk maar 1 keer voor in je leven, dit is mijn 3e keer alweer...
daarom vraag ik aan jullie, wat zijn jullie ervaringen met de aandoening en zijn er ook bokkers die het al meerdere keren hebben gehad?

Groetjes Loes

Anya

Re: Gordelroos-patienten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:22

Gordelroos is virus dat je bij je draagt. Dat kan er dus uitkomen als gordelroos, koortslip, herpes en zelfs waterpokken. Dit is een virus dat als je het eenmaal hebt ook blijft. Doordat je weerstand zakt kan het de kop weer opsteken. Gordelroos kan ook op verschillende plekken op je lijf zitten. Ook op je hoofd of je oog bijvoorbeeld. De enige manier om eraf te komen is je weerstand verhogen. Vitamientjes, gezond eten en dat soort dingen. Normaal doen ze alleen aan pijnbestrijding, maar ook anti-virale middelen worden ingezet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:22

Ik heb het als kind gehad, vreselijk! Deed ontzettend pijn, en stiefmoeder maar talkpoeder erop doen uit onwetendheid, wat natuurlijk niet hielp. Boos!

Er is me toen door de dokter ook verteld dat ik het nooit meer zou krijgen na die ene keer. Heb dus geen ervaring met meerdere keren. Ik zou wel even vragen aan de arts hoe dat nou zit. Misschien zijn er wel meerdere varianten?

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:25

Ik heb het 6 jaar geleden gehad, was toen 11. En de huisarts maar beweren dat ik geen gordelroos kon hebben omdat dat niet bij kinderen voor kwam, maar ik had het toch echt.
Jeuken als de pest, geen idee meer wat we er aan gedaan hebben. Weet wel dat ik er met anderhalve week geloof ik vanaf was.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:45

Ik heb het vroeger een tijdje op mijn bovenbenen gehad, daarna heb ik er nooit meer last van gehad eigenlijk.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 01:34

Heel veel huisartsen zijn niet bekend met het feit dat direct Fysiotherapie helpt.
Dan heb je wel enkele behandelingen per week nodig, die worden afgebouwd.
De fysio's proberen daar de huisartsen van te overtuigen, en het klopt ook echt.
Omdat het de zenuwbanen zijn die pijn doen, worden ze behandeld en zul je merken dat je er sneller vanaf bent.
Dus aangezien je tegenwoordig zelf contact mag maken ( zonder eerst de huisarts een verwijsbrief te vragen ) zou ik zeggen, stap op een fysio af en vraag of die je kan helpen.
En ga daarna aan je weerstand werken Knipoog

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 10:30

Ik ben vanochtend naar de dokter gegaan, en hij zag dat het nu een andere variant van gordelroos was, hij had er een moeilijk woord voor maar in de volksmond noemt men het ook wel een koortswang, wat ook op komt laaien als je weerstand verminderd is.
Ik eet elke dag drie stuks fruit, groente, kom veel buiten en doe veel dingen, beweeg dus zat, rijdt paard en slaap ongeveer 8 uur per dag. dus ik snap eigenlijk niet waar mn verminderde weerstand vandaan moet komen.. ik heb nu anti-virale medicijnen, een kuur van 7 dagen. ik vind het wel lastig, barst namelijk ook van de koppijn... Clown
Ik wist niet dat fysiotherapie kon helpen, hoe doen ze dat dan? ik zal ook even gaan googlen, wordt vervolgd Knipoog

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:32

Ik heb gordelroos gehad toen ik 15 was. Ik ben nu 35 en ik kan de zenuwbaan op mn rug waar destijds gordelroos heeft gezeten nog steeds voelen. (het voelt nog steeds dof). Ook heb ik er soms nog steeds jeuk aan. Destijds kreeg ik zoviraxcreme om erop te smeren.

Manna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:34

Ik heb het gehad op men polsen, je kan nog steeds zien dat ik het gehad heb

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:35

ik heb 2 keer gehad, op 11e en op 21 jarige leeftijd
1e keer zeiden ze ook dat bij jonge kinderen bijna nooit voorkwam, 1e keer was in mijn zij, op hoogte van de navel, 2e keer bij mn bh bandje ( kon ook geen bh aan, scheurde erlangs)
mijn tip is, weerstandpillen en rescue creme!! die heeft bij mij echt geweldig geholpen!!
krijg je in zon natuurwinkeltjes, was binnen 2 weken over, heb helaas wel littekes aan overgehouden

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:41

Ik ben net genezen van een hele milde vorm. Alleen bij mijn navel een gebiedje van 2 bij 5 en op mijn rug aan dezelfde kant 3 blaasje. Bij mij was het getriggered door een enting voor een buitenlandse reis, tenminste daar ga ik van uit: een combi prik die toch een enorme aanslag op je immuniteit apparaat doet. Had net een baby de fles gegeven, godzijdank (jonger dan 3 maanden) heeft die geen waterpokken gekregen, de incubatietijd is nu net verstreken. Ik heb slechts milde pijn gehad, die met een lidocaine zalf goed te verdragen was. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik nu geen gordelroos meer kan krijgen. Het is nl. in meer dan 90% van de gevallen eenmalig, volgens de boekjes moet onderzocht worden waarom je minder weerstand hebt als het vaker voorkomt. Dus een algemeen bloedonderzoek is wel gewenst in jouw geval TS, ook al leef je gezond.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:57

Ook ik heb gordelroos gehad, mij is verteld dat je dat alleen kan krijgen als je de waterpokken heb gehad, aangezien ik nooit de waterpokken heb gehad vond ik dat al vreemd, ik had het op men buik bijna een halve ronde, een cm meer en ik moest opgenomen worden. Ik heb zowel de zalf als de medicijnen ervoor gehad, maar dat werkte nog niet voldoende om de pijn te bestrijden. Ik wens je veel beterschap want dat is echt niet niks...