Wintertenen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fritsiej

Wintertenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 17:10

Beetje rare en misschien veel gestelde vraag. Maar als je wintertenen hebt hoe ga je er mee om en hoe erg is het? Heb je er zomers ook last van? En wat voor schoenen dragen jullie?
Ik heb echt heel veel zalfjes geprobeerd en het laatste waar we op uit kwamen dat we z'n vitamine D prik wilde halen, maar die worden niet meer gegeven. Want de pijn is gewoon niet te harde. Het word steeds erger. Heb er zomers ook al last van. Als het bijv na een een warme dag s avonds ineens afkoeld.

Tips zijn erg welkom!!

Nintu

Re: Wintertenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:48

Glycerine kamferspiritus! Al geprobeerd? Jaren lang heb ik last gehad van winterhanden/tenen, maar insmeren met dat spul en ik heb er zo goed als geen last meer van! Gewoon bij de drogist te krijgen! Lachen

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:49

Oee, ik haat dat gevoel!
Met rijden doe ik swinters 2 paar sokken aan Clown

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:26

Hier ook nog een slachtoffer.
Ik moet zeggen dat ik de laatste paar jaar en minder last van heb.
Heb het zelf een keer zo erg gehad, dat de huid van 1 teen geklapt was, zo strak gespannen was die.
Echt vreselijk.
En vooral als je voeten koud zijn en weer opwarmen.
Probeer dan ook nooit als je koude voeten hebt ze op te warmen aan een verwarming of zo, want dat maakt het altijd erger.
Ik probeer er voor te zorgen dat mijn voeten niet koud worden, maar ja dat lukt niet altijd Nagelbijten / Gniffelen

Verder is de aloude tip: ochtendurine over je tenen gooien.
Beetje smerig en heb het zelf niet geprobeerd, maar schijnt te helpen Lachen

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 18:41

Ik heb echt alles al geprobeert. Die zal die Steffi zei, nog niet. Knipoog dat gaan we proberen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:50

Ochtendurine ga ik echt niet over mijn tenen gooien hoor Tong uitsteken
Ik heb er zelf ook las van, echt vreselijk.
Ik heb er tot nu toe nog niks op kunnen vinden Verdrietig

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:06

Ja hoor een dag koud en ook ik voel me tenen alweer... Die spiritus tip ga ik misschien wel eens uitproberen, die ochtendurine tip geloof ik niet Clown

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:28

Ik ga die spiritus ook maar eens halen.
Krijg er ook weer last van...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:21

Ik had altijd hele diepe kloven in me grote teen, Toen heb ik schapenvet gebruikt en dat hielp echt goed, ik heb nu geen last meer van wintertenen omdat ik ze in blijf smeren ermee, t klinkt heel smerig, maar t ruikt totaal nergens naar en het is hartstikke goed voor je huid, als het goed is kan je het gewoon bij de drogist halen, zoniet zal ik het even navragen aan mijn vader, want die heeft het van zijn dermatoloog gekregen voor zjn handen, die is allergish vor papier.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:15

ochtend urine helpt tegen schimeltenen weet ik..hihi
( ik heb nooit een schimmelteen gehad hoor)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:30

Altijd wollen sokken en leren schoenen dragen (dus geen synthetisch- of nepspul).
Wisselbaden van koud en warm water nemen, daarma insmeren met vaseline.
Vitamine D injectie, is in Nederland niet meer te krijgen maar in Duitsland wel. Knipoog
Aambeienzalf wil ook nog wel eens helpen.

En niet pas beginnen als de klachten komen, maar vanaf de zomer al mee bezig zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:57

Skisokken aan Nagelbijten / Gniffelen
Of plasic zakje om je voeten...schijnt te helpen, bij mij helaas niet zo Nagelbijten / Gniffelen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:01

ik had het vorig jaar, had echt slechte paardrijlaarzen voor de winter, niet waterdicht, niet gevoerd enz. enz. bij mij sprong het vel gewoon los!

dit jaar heb ik thermolaarzen aangeschaft voor de paarden en heb ik nergens last van Lachen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:46

MelanieB schreef:
Of plasic zakje om je voeten...schijnt te helpen, bij mij helaas niet zo Nagelbijten / Gniffelen

Mel, als jij koude voeten hebt leen je toch gewoon ff de sokken van Bonney ROFL

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:57

Oh hier nog een slachtoffer met wintertenen...
Ik heb er eigenlijk nog nooit iets voor gehaald maar omdat het nu ineens heel heftig kwam opzetten en de winter naar mijn idee eigenlijk nog moet beginnen heb ik nu een zalf speciaal voor wintertenen en druppels van vogel geloof ik, er staat op voor hoofdpijn en concentratiestoornissen maar volgens de apotheker werkt het heel goed voor wintertenen, ben benieuwd Clown

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 00:13

Ik ook heb nu trouwens ook sinds een paard jaar winterhanden..tis te erg..ook al heb ik het niet koud dan moet ik gewoon handschoenen aan onder de 10 graden...

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:16

Heb het ook, handen én voeten. Heb het zowizo heeel snel al koud. Afgelopen winter kreeg ik van de HA een zalfje waar pepers in verwerkt zaten. VRESELIJK! Mn tenen bleven koud maar wanneer ik ineens veel ging lopen ofzo werden ze zo gruwelijk heet dat ik gewoon met mn voeten in een emmer water moest gaan zitten zo heet waren ze. Het voelde net bij elke stap of je huid eraf ging, je brandblaren kreeg.

Laatst had k gelezen over sokken die door de navo voor astronouten ontworpen zijn. Die je beschermen tot temeraturen tot -80 graden. Het zijn hele dunne dingetjes..moet je onder je normale sokken en of handschoenen doen.
Ik zit er aan te denken om die eens uit te gaan proberen. Heb voor de rest alles al gedaan. Zelfs sok/plasticzakje/sok en dan in de thermolaars Clown Kreeg er wel zweetvoeten van Ziek maar das nou ook weer niet wat k wil natuurlijk

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:55

chickey schreef:
MelanieB schreef:

Mel, als jij koude voeten hebt leen je toch gewoon ff de sokken van Bonney ROFL

Bonny, zonder e Clown
Kan mischien best lenen ja ROFL , kan dan beter wat van zn staart nemen, ze heeft genoeg.. Nagelbijten / Gniffelen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:42

Ik heb nu een nieuwe crème van VSM: Abroflor® gelei. Maar is ff proberen of dat helpt.
Heeft iemand van jullie daar al ervaring mee?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:57

Ja ik heb er ervaring mee. Het helpt wel iets hoor(het vette houdt ook de warmte vast)maar het gaat niethelemaal weg..helaas.. De hele dag op ik jeukvoeten en ik word er echt korrig van Boos!

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:49

Sinds wanneer is die spuit niet meer te krijgen dan? :S en waarom niet?
mijn huisarta zegt namelijk steeds dat dit het beste moet zijn tegen wintertenen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:51

ik heb t ook. vitamine d schijnt niet te helpen, daarom wordt het niet meer gegeven. als je er baad bij denkt te hebben kun je natuurlijk wel vitamine d pilletjes bij de frogist kopen;)

ik heb er nu ook sinds een paar dagen weer extreem veel last van:s wie heeft de gouden tip?

Roos_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:24

Ik heb ook wintervoeten, heel vervelend.
M'n moeder heeft een zalfje voor me gekocht, die helpt wel wat. Het heet: Gerlachs gehwol extra.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 16:18

Mijn moeder is bezig de homeopaat te bellen. Heb bij de dogist alle zalfjes geprobeerd, en geloof dat de laatste Abroflor ofzo iets wel iets hielp. Maar dan voor het eerste halfuur zonder pijn en daarna kwam het weer... zit momenteel echt tegen het dak aan. Want normaal lopen word al erg moeilijk en me vingers strekken is ook al weer een ramp. Kreeg gisteren niet eens me zadel aangesingeld.. Rolleyes aahhgg hopen dat de homeopaat er iets tegen heeft!