Vaders ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

Vaders ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 23:19

Aarrghh, hier kan ik echt niet over.

M'n ouders zijn op Sonja Bakker dieet, en m'n vader is nu iets van 10 kilo afgevallen.
Nu hebben ze de 8 weken gehad, en houden ze even een weekje pauze.
Maar nu begint hij weer netzoals hij voor die 8 weken deed.

Hij eet overdag niet genoeg waardoor hij 's avonds een hongergevoel heeft,
en dus aan de chips of pinda's gaat. En hij drinkt sinds de pauze alleen maar bier,
in plaats van water of iets gezonds. En m'n moeder is al helemaal zat van hem.
Altijd maar weer commentaar op het eten, omdat het speciale gerechten zijn in
dat boek, en dan is het té apart en dan lust meneer het niet. Hij vind dat hij té
veel voor het ontbijt krijgt, dus hij eet alleen het brood wat hij moet eten, en z'n
fruit laat 'ie liggen. Dus dan mist hij al vitamines. Hij drinkt geen vitamines, dus
daar heeft hij ook al geen flikker aan.

Hij is alleen maar afgevallen omdat hij geen donder at. En nu ze een weekje pauze
houden vreet hij zich weer helemaal vol. Niet dat het me nu nog wat kan schelen,
want de band met m'n vader wordt steeds kleiner. En dat komt doordat hij echt
te veel drinkt. Bijna elke zaterdagavond is 'ie dronken of dan aangeschoten, maar
vaak scheelt het niet veel. Elke dag drinkt hij bier, en als hij bier op heeft dan wordt
hij heel vaak chagerijnig, vooral als hij gedronken heeft. Dus als je hem dan tegenspreekt
ofzo, dan krijg je meteen zo'n bot, poedersuiker antwoord terug. Zoals nu is 'ie boos omdat ik
nog niet naar bed wil, en ik hem terug heb gepakt opdat hij gisteravond op de bank in
slaap is gevallen in een (jawel!) dronken bui.

5 jaar geleden zijn m'n ouders gestopt met roken doordat ik er niet zo goed tegen kan.
Maar nu ruik ik heel vaal weer cigaretten als m'n vader even binnen komt wandelen.
Ook merk ik dat hij regelmatig naar zijn schuurtje gaat, en als hij dan terug komt dan
ruik ik het heel sterk. Ik ben dus bang dat hij ook weer rookt, en dat m'n moeder er
geen flauw benul van heeft. Maar, ik weet niet hoe en of ik dat wel met m'n moeder
moet bespreken. Want, ik wil eigenlijk dat m'n moeder het weet, maar ik ben ook bang
dat dit hun uit elkaar drijft, doordat er al een grote spanning tussen hen is.

Mijn moeder wordt ook vaak chagerijnig omdat mijn vader dus altijd commentaar op
het eten en dergelijken heeft. Omdat hij vaak echt te veel drinkt. Een paar weken terug
is m'n opa overleden, en ik heb mijn moeder moeten troosten, mijn vader had nooit geen
band met hem en had er totáál geen moeite mee. En dat ergerd mij.

Nu gaat het met mijzelf ook niet zo goed. Overal waar ik ga en sta wordt ik gepest.
Niet omdat ik anders ben, denk ik dan. Want ik wordt al gepest voor zo lang ik me bewust
ben dat ik hier ben. Op de kleuterschool, basisschool en het gaat nu ook al 3 jaar door
op de middelbare.

Ik zit gewoon niet zo lekker in m'n vel, omdat het thuis en buitenshuis niet erg lekker
gaat. En ik vind eigenlijk dat ik me thuis fijn moet voelen, omdat het daarbuiten al zo poedersuiker
is, maar dat lukt me gewoon niet. Ik ben bang dat mijn vader weer zijn oude eetpatroon
aanneemt, de spanning tussen m'n ouders nog groter wordt, en dat dat hun uiteindelijk
uit elkaar drijft. En dat wil ik echt niet, vooral omdat ik zelf nog een zusje heb, van 2 en
nog eentje van 11.

Sorry voor dit lange verhaal, maar het lucht voor mij echt heel erg op.

Elianna_

Re: Vaders ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:32

Het zit je niet echt mee meid !
Ik zou toch eens een goed gesprek met je moeder beginnen. Ik denk dat het wel oplucht hoor. Lachen
Misschien kunnen jullie samen daarna nog eens met je vader erby praten.

Veel succes !

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:35

Inderdaad, niet echt iets voor een meid van 14 jaar om mee rond te lopen. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor ook niet lekker in je vel zit.
Ik vind het wel dapper van je dat je dit allemaal hier zo op bokt durft neer te zetten. En natuurlijk goed dat dit je oplucht.
Als je niet met je moeder kan praten is er dan geen lerares op school waarmee je het goed kunt vinden of een decaan. Dat hoort toch ook bij hen thuis.
Als ik nog eens wat voor je kan betekenen mag je me ook altijd een PM sturen. Ik heb een tijd in de jeugdhulpverlening gezeten en ik weet anders nog wel wat andere adressen voor je.

In ieder geval heel veel succes en denk goed aan je zelf.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:39

als ik jou was zou ik je niet druk maken om het roken of zijn eetgedrag. het is zijn probleem en maak er niet de jouwe van. ik snap dat je je zorgen maakt maar probeer er zelf boven te gaan staan. Praat met hem over het alcoholprobleem, want dat is wel iets vervelends! geef aan dat je zijn gedrag niet fijn vind en dat je denkt dat het daardoor komt.

Praat er ook eens met je moeder over. misschien vind en ziet zij het anders?

maar maak van de minder belangrijke problemen niet jou probleem, en praat erover als je er echt last van hebt. laat dit een wijze les zijn; zorg goed voor jezelf!

sterkte, snap dat het lastig is!