Overspannen, depressief, Pheiffer, wat is het nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Overspannen, depressief, Pheiffer, wat is het nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 19:20

Er staan nu al meerdere topics van mij, in korte tijd. Wetend dat weinig mensen mij hier kennen, geeft het een lekker gevoel. Hier mijn verhaal.

Ik loop al 3 maanden met een moeheid rond. De hele dag gapen, half 10 's avonds slapen, half 8 eruit, en ik voel me alsof ik een week geen oog dicht heb gedaan. Uiteindelijk eens naar de dokter. Dokter zonderzoekt alles, nek, klieren, rug, longen, hart. Hij vind niks. Hij zegt: "Het komt veel voor laatste tijd, maar prik toch maar even bloed" Nu zal ik zeggen dat ik bloedprikken het mooiste van de wereld vind, en er naar uitzie.

Er kwam niks uit het bloed. Spijtig. Doorgewerkt.
Na een tijdje ziek geworden op het werk, gevoel dat ik onderuit ging, ontzettend overgeven. Later een chocolaatje gehad, er was een feest in de straat waar de winkel staat, waar ik werk. IOk voelde me goed. Mijn collega zei: "Is het geen suiker?" Ben gewoon de hele dag gebleven. [Dit is 5 weken geleden]

Woensdags zou ik weer gaan werken. Met volle moed ertegen aan. Ik geniet van mijn werk. Lekker druk zijn, verstand op 0.
Val weer bijna flauw. In andere dagen geen last van gehad, die dagen ervoor. Ben naar, bleek, koortserig, en besluit naar huis te gaan, rond 12 uur. Kruip mijn bed in, en ben er 's avonds weer uit, maar blijf ziek.

Ben 2 weken ziek, en toch maar eens naar de dokter. Vertel klacht. Ook van de moeheid. Hij zegt: "Je hebt een virus in je bloed."

Week erna nog niet goed, nog thuis. Weer naar de dokter. Hij gaat goed voor zitten en ik omschrijf mijn klachten. Hij zegt: "Je mag weer bloed prikken [Holladijee Haha! ] en nu gaan we op alles testen." Hij zei erbij: "Het kan ook psychisch zijn..." Ik met een bezopen gevoel naar huis, en weer eens bloed geprikt.
Vorige week vrijdag bloeduitslag gehad. Ik had ziekte van Pheiffer. Ene kant was ik blij. Niks psychisch. Baas gebeld, dat dit het was. Die had me ervoor ook gebeld, wanneer ik weer kwam. [Niks van beterschap ofzo, maar goed]

We hgebben weer een afspraak bij de dokter afgelopen dinsdag. Hij verteld: "We hebben niks in je bloed kunnen vinden." Ik kijk hem raar aan. "En pheiffer dan?" HIj kijkt mij raar aan. Hij schud zijn hoofd. Mijn moeder was erbij, ben in dat stadium net eeen moederkindje, of misschien wel bang voor de dokter..
Hij zegt: "Ben je wel mee in aanraking geweest, maar je hebt het niet. Je lichaam heeft er tegen gevochten. Hij liet op de computer zien. Negatief stond erbij. Niet dus. Ik vertel wat de assistent heeft gezegt. Hij zegt: "Nee je hebt het niet." Hij zou praten met de assistent.

Heb een half uur daar gezeten. Mijn bezinking ofzo was wel te hoog, mag ik over 2 weken weer voor prikken [JEEJ Haha! ] maar nu? Hij denkt dat het werk mij teveel is. [Dat hoor ik van elke kant] Ik ben overspannen.
Ik ben er naar van. Toch psychisch. Het ging psychisch beter. Medicijnen hielpen [Heb redelijk wat gekloot achter de rug]

Ik bel op naar het meldpunt, dat ik woensdag weer ga beginnen. Dokter leek het slim. Meldpunt geeft ziekte meldingen door enzo, aan werk. Ook aan onze winkel.

Ik werk woensdag weer, en zak onderuit. Om 10 uur al. Opnieuw zit ik op het beruchte stoeltje, als voorheen. Kon wel huilen. Weer niet gelukt.
Naar huis gegaan om half 12. Zat mezelf in de weg.

Weer gebeld naar Meldpunt. Uiterst akelige man aan de telefoon. Ik moest weer werken morgen, en niet ziek melden, want dan was de drempel zo groot. Gewoon doorgaan.

Gister dus weer wezen werken. Heel de dag op de stoel gezeten. Ben niet vooruit te branden. Naar, zwart voor de ogen.

Kon niet naar huis. Toen belde hoofdkantoor over nieuwe collega dat ze aangenomen was. Anny, mijn vchef begon over mij, hoe onzin het vond, dat ik niet nar huis kon.
Jose, van het hoofdkantoor vind het ook grote onzin. Anny ook, die was er boos om. Jose zegt tegen Anny: "Jij zit er met je neus bovenop. Als ze zich niet goed voelt, laat haar maar gaan. Geen meldpunt bellen, bel ons maar." Ben gebleven. Was nog maar 1 uurtje.

Gezegd dat ik vandaag thuis zou zijn.
Dus ik zit vandaag thuis. Te nixen. Te balen. Als ik thuis zit, wil het wel. Dan wil ik aan het werk. Ik baal.

Wat moet dit nu wezen? Wat moet ik doen? Moet ik dan echt stoppen met het werk?

Uppojono

Re: Overspannen, depressief, Pheiffer, wat is het nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:01

Ben je ook getest op bloedarmoede.? Als je je alleen moe voelt. lijkt het me sterk dat je overspannen of depressief bent. Je gevoelens voor de rest vertel je niet echt in je topic. Als je depressief bent, voel je je echt enorm rot, boeit helemaal niets je meer.. Dus kan ik er weinig over zeggen..

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:32

Weet je ook of je geprikt bent op vitamine B12-tekort?
Dat wordt nog steeds niet altijd standaard getest namelijk..

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:20

Ik liep ook al weken rond met vage klachten. Pijn in mijn hoofd, nek, schouders, rug. De hele tijd moe, lusteloos en down. Daarna werd het van kwaad tot erger, ik werd een beetje een emotioneel wrak, er hoefde maar iets te gebeuren en ik begon te huilen. Ik heb het al weken ontzettend druk op mijn werk, geen moment van rust, altijd rennen en vliegen om alles af te krijgen, en dat lukte op een gegeven moment niet meer. Afspraak gemaakt bij de HA, die stuurde mij door naar de fysio voor mijn rugklachten. De ochtend dat ik daar voor het eerst naar toe moest "schiet" het 's ochtends in mijn nek, verschrikkelijke kramp kon helemaal niks meer. Weer dokter gebeld maar die adviseerde gewoon naar mijn afspraak bij de fysio te gaan. Enfin, ik daar naar toe, maar ik kon alleen maar huilen...
Om een (toch al) lang verhaal kort te maken, ik ben overwerkt, op het randje van overspannen. Die kramp in mijn nek was een seintje van mijn lichaam: Nu stoppen, anders gaat het echt fout!
Inmiddels zit ik al ruim een week thuis en moet zo'n beetje om de dag terug naar de fysio om d.m.v. oefeningen de spanning uit mijn nek en rug weg te krijgen.
Gelukkig heb ik op mijn werk collega's die het goed begrijpen en die mij ook de tijd geven om alles weer op een rijtje te krijgen (letterlijk en figuurlijk). En elke dag voel ik mij een klein stukje beter.
Er wordt nu op mijn werk gezocht naar nieuwe mensen om mij te helpen als ik weer aan het werk ga, dat geeft ook rust in mijn koppie.

Het kan dus heel goed dat jij ook overwerkt of misschien zelfs al overspannen bent, vooral omdat je al verschillende medische onderzoeken hebt gehad en daar verder niks is uitgekomen.

Neem de tijd voor jezelf, plan niks en doe alleen maar leuke dingen, beetje wandelen, naar de paarden. Doe je dat niet, dan loop je het risico straks thuis te zitten met een burnout en dan ben je echt maanden uit de running. Niet handig voor jou maar ook zeker niet voor je werk!

Veel sterkte in ieder geval!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:23

Ik zit in hetzelfde schuitje en moet me vanmiddag melden bij een internist, ik kan helemaal niks meer en mijn huis is een ......zorg dus wel dat alles wordt uitgesloten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:26

Ik heb leuk werk daar ligt het niet aan, maar krijg ziekengeld van 7 euro per dag dus dat is erg balen.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:31

Ik heb ook een ontzettend leuke baan, maar als de druk gewoon te groot is... In mijn geval doe ik in mijn eentje het werk van 3 mensen. Dat (er is geen back-up als ik ziek ben) en het feit dat ik bij ziekte maar 70% van mijn loon betaald krijg, was altijd de reden dat ik bij ziekte gewoon doorwerkte. Zolang ik overeind kon staan, kon ik ook wel werken, was mijn motto...

Nu weet ik wel beter, mijn gezondheid is belangrijker dan het geld, dan maar een keertje minder shoppen (iets waar ik momenteel toch absoluut geen zin in en energie voor heb Knipoog )

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:35

Het kan best dat je overwerkt o.i.d. bent, maar laat je niet zomaar naar huis sturen. Bij mij zou het ook geen pfeiffer zijn (en de huisarts zei ook dat het psychisch zou zijn, nadat er in mijn bloed alleen een te hoge bezinking was). Door de moeheid was ik emotioneler, ik kon gewoon niks meer hebben, alles was teveel, ik werkte door en werd steeds meer moe tot ik in het ziekenhuis belande doordat ik helemaal uitgeput was. Daar is weer bloedgeprikt op van alles en nog wat en er kwam weer niks uit, uiteindelijk is er een 3e bloedtest op pfeiffer gedaan, dit is een ander soort test en als je het hebt komt het er gegarandeerd uit. Daar kwam dus uit dat ik pfeiffer had. Uiteindelijk heb ik 10 dagen in het ziekenhuis aan het infuus gelegen, mijn leverwaardes waren veel en veel te hoog. Nu, 2 jaar later ben ik nog steeds heel erg moe.
Als je het niet vertrouwd, blijf dan terug gaan naar je huisarts!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 11:55

COol dat jullie volluit reageren. Helemaal te gek.

Nou, ik heb een verschrikkelijk weekend achter de rug. Het lijkt wel of ik alles nog meer aantrek dan gemiddeld. Afgelopen weekend zou ik meegaan naar de zwarte markt in beverwijk. Mijn moeder zou alleen thuis blijven, vond ik sneu, dus ik zou bij haar blijven. Opeens gaat mijn moeder wel mee, maar ik mag niet alleen thuis blijven omdat ik dan sip zit te zijn enzo, en heel de dag op bed lig, dus er werd een alternatief gezocht om mij weg te krijgen. Nouja, en dan word je ergens anders neer gezet, als een kind van 4, en 's avonds weer opgehaald.
Meennn, toen braken de tranen echt wel door. Wat heb ik gehuild. Luchtte overigens wel op. Geschreeuwt naar mijn ouders dat ik geen zin meer had, dat ik het leven zoo zat ben. Moeder is geschrokken, vader trok niks van aan.
Vanmorgen heeft me moeder gelijk naar de gelderse roos gebeld voor een psychiater. Wat denk je? April, dan ben ik de 1e. Nu ben ik er weer met mijn volle verstand bij, maar als ik het even in me kop krijg.. en heb me zelf niet meer in de greep.. echt niet handig.. want ik ben het heel zat. Alles. Ik heb nergens geen zin meer in.
Ik heb 's avonds op bed gebruld dat ik dood wilde, en hele plannen bedacht. Goed, nu heb ik zoiets: Aansteller. Maar dit hou ik niet lang meer vol.. Ik voel me 'uitgeleefd'

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:17

Meid. Het is goed dat je je soms laat gaan, alles er lekker uitgooien. Je moet nu even heel goed aan jezelf denken. Ga opzoek naar een andere psychiater, als jij daar de behoefte voor voelt, stop met het werken, ga lekker rustig aan doen. Leuke dingen..

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:31

Linchen, jouw verhaal komt mij zo bekend voor. Gelukkig is het bij mij nog niet zo ver dat ik helemaal nérgens meer zin in heb. Ik kan ontzettend opknappen van een stukje wandelen, dan loop ik lekker richting de manege, klets en knuffel wat met de paardjes daar en loop op mijn gemak weer terug.

Ik ben natuurlijk geen dokter of psychiater, maar ik denk dat jij meer dan overwerkt ben als ik het zo lees. Jij zit misschien al tegen een burnout aan, of hebt er zelfs al een.
Probeer echt hulp te krijgen. Lukt dat niet via je eigen HA of heeft de psych voorlopig nog geen plek, probeer het dan ergens anders. Misschien kun je (of je ouders) de zorgverzekering bellen, het verhaal uitleggen en dat zij dan kunnen bemiddelen bij het vinden van een andere psych, want zo doorlopen als jij nu doet is niet gezond.

Het hier op Bokt van je afschrijven kan soms ook wel helpen. Je komt er dan achter dat er meer mensen zijn met hetzelde probleem. Dat scheelt in mijn geval al de helft (maar ieder persoon is natuurlijk anders). Het is voor mensen die dit nog nooit hebben meegemaakt heel moeilijk te begrijpen wat er nu in jouw hoofd omgaat.

En als je moet huilen of de behoefte hebt om het er allemaal uit te gooien, gewoon doen! Dan kan enorm opluchten. Veel sterkte in ieder geval!