slikprobleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

slikprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:22

Tja, dat heb ik dus, een slikprobleem met pillen. Ik durf geen pillen te slikken (dit heeft te maken met m'n verleden).
Ik heb het wel geprobeerd, kleine stukjes dan, maar dan komt het meestal toch weer terug of ik blijf het de hele tijd voelen. Ik kom maar niet vooruit. (ik oefen dan met pillen die je zowel kan slikken en kauwen) Ik vind het echt vervelend. Ik ben dan wel niet vaak ziek, maar als ik het wel een keer wordt, en ik moet pillen slikken dan..... Wie kan mij helpen? Ik weet dat het allemaal psychisch is. Boos!

Lynn_Nikita

Re: slikprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:23

kan je pillen niet pletten, tussen 2 lepels en dan innemen, of bruistabletten oid nemen

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:25

de pil in iets te eten stoppen en dan doorslikken?( Doen wij altijd bij de kat Haha! )
Laatst bijgewerkt door Mariekje22 op 11-10-07 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:26

of ze met een koekje, hapje vla, een deel van je broodje ofzo innemen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:27

Lynn_Nikita schreef:
kan je pillen niet pletten, tussen 2 lepels en dan innemen, of bruistabletten oid nemen

ja dat kan, maar niet bij alle pillen lijkt me..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:27

Fijn maken tussen 2 lepels en dan met een lepel vla inslikken dan voel en proef je ze niet, mijn zusje gaat kokhalzen van pillen en op deze manier kan ze ze wel gewoon slikken. Hoop voor je dat je hier wat mee kan. Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:30

Ja, goed idee! Gewoon een grote lepel sterk smakende vla nemen, en daar de pil overheen kruimelen. Als je daar eenmaal aan gewend bent, kun je misschien een stapje verder gaan met stukjes slikken.

Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken, en gewoon doorbijten. Gewoon pil in je mond, hup, slik. Na een tijd zul je dat ook niet meer erg vinden. Ik had vroeger ook zo'n fobie, ik vind het nog steeds vreselijk om te doen, maarja, wat moet dat moet..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:32

sjorsie schreef:
Fijn maken tussen 2 lepels en dan met een lepel vla inslikken dan voel en proef je ze niet, mijn zusje gaat kokhalzen van pillen en op deze manier kan ze ze wel gewoon slikken. Hoop voor je dat je hier wat mee kan. Lachen

ja, maar kan dat bij alle pillen? Ik kan bijvoorbeeld een parcet. gewoon fijnkauwen en met water doorslikken, geen probleem mee, ik vind het ook niet echt vies ofzo..

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:47

Ik neem ze met mijn brood of avondeten. Ik heb hetzelfde probleem als jij. Je hoeft de pillen dan niet fijn te maken, je verstopt ze als het ware gewoon in je hap brood met lekkers erop en slikt ze met die hap door. In het begin is dat ook best pittig, maar met oefenen lukt het. De volgende stap is ze met een beetje vla of een half koekje te gaan nemen zonder fijn te malen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 01:04

saskiakefie schreef:
sjorsie schreef:

ja, maar kan dat bij alle pillen?
Nee, er zijn medicijnen die je helaas niet fijn mag maken. Bij dat soort pillen is het makkelijkst om ze met een grote lepel appelmoes o.i.d. te nemen ... nog steeds onprettig, maar je moet toch iets.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:09

ik neem ze gewoon samen met brood in.
hap brood, goed kauwen en voordat je doorslikt de pil er bij in.
gaat altijd goed, tenzij ik een te klein hapje heb Tong uitsteken

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:37

ik had antibiotica pillen van ruim 2 cm lang en een halve cm dik ofzo wat ik me kan herrinnere, en die gingen bij mij ook niet weg (ik kan echt helemaal geen pillen slikken) en dan bel je gewoon naar de HA van dat je geen pillen weg krijgt, en zeker niet die wat ik bv had want die had een beschermlaagje zodat hij in je darmen pas openging.
en dan zegt hij of zij van ja dan kan je dit komen halen, en dan krijg je een opgelost middel van antibiotica/geval of iets.
dat heeft dan meestal geen prettige smaak, maar je word er wel beter van.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:39

De pil in een lepel vla duwen, omdat dat dikker is dan gewoon drinken lukt het zo vaak een stuk beter

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:07

BrittKitt schreef:
De pil in een lepel vla duwen, omdat dat dikker is dan gewoon drinken lukt het zo vaak een stuk beter

ligt ook aan de pil, alles wat er word genoemd hierboven heb ik ook gebrobeert maar kon ik ook niet wegslikken.
dus naja, mijn optie staat ook nog vrij xD

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:11

ik heb er gelukkig geen last van Lachen maar bijna alle pillen kan je in je vla stoppen Lachen ik slik er 6 te gelijk iedere dag dat twee keer per dag Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:37

ja daag in vla werkt bij mij niet,dan slik ik de vla door en heb de pil dan ergens tussen mijn tanden hangen Clown
echt alleen brood, groot stuk fruit of koek, grote hap, pil erbij en dan kan ik het doorslikken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 19:53

ellepel schreef:
ja daag in vla werkt bij mij niet,dan slik ik de vla door en heb de pil dan ergens tussen mijn tanden hangen Clown
echt alleen brood, groot stuk fruit of koek, grote hap, pil erbij en dan kan ik het doorslikken

haha, kan ik me goed voorstellen Tong uitsteken

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:35

Ik vraag altijd pillen die je kan oplossen, die doe k dan in een grote bak vla met veel limonadesiroop. Van paracetamol enzo heb je gewoon zetpillen in de winkel, werkt nog sneller ook.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 07:56

Wat ook veel mensen verkeerd doen: Om te slikken kan je beter je hoofd voorover houden en niet achterover. Als je je hoofd voorover houd is je slokdarm breder en korter dan wanneer je je hoofd achterover houdt.