Mag misschien niet thuis bevallen. [*UPDATE* Niet dus...]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Mag misschien niet thuis bevallen. [*UPDATE* Niet dus...]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 11:30

Ik moet even mijn hart luchten...
Vanochtend hadden we een afspraak bij de verloskundige.
Ik loop daar al sinds ik 8 weken zwanger ben, dus dit was niet de eerste keer dat ik daar kwam.
De eerste keer dat je daar komt moet je de bijzonderheden van je eventuele vorige zwangerschappen en bevallingen doorgeven. Dit heb ik netjes gedaan.
Zo goed mogelijk verteld over mijn bevalling van hel, en vermeld dat ik 1 liter bloed verloren was na de bevalling.
15 weken lang hoor ik daar niets over.
Vandaag melde een andere verloskundige dat ik door mijn 1 liter bloedverlies eigenlijk niet thuis mag bevallen...
Iets wat ik wel héél graag wil!
Nu gaan ze daar dus overleggen wat er gaat gebeuren. Of ik thuis mag bevallen of niet...
Ik heb al aangegeven dat die liter bloedverlies voornamelijk was gekomen door de laksheid van het ziekenhuis.
Als zij eerder in hadden gegrepen, was het nooit zo ver gekomen!
Nu maar hopen dat ik toch gewoon thuis mag bevallen.
Waarom kan het nou nooit een gewoon mee zitten Clown

*haalt weer even adem*

WinSel

Re: Ik mag misschien niet thuis bevallen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:50

jeetje das klote
als je het heel graag wil en niet mag
hopen dat alles toch goed komt,

iig heel veel plezier en geluk met de nieuwe baby Lachen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:56

Heej Ilana, ik zie dat je bij mij in de regio woont. Uiteraard weet ik niet wie je als verloskundige hebt, maar kan je niet overeen komen dat er gekeken wordt hoe het nu gaat? Mocht er een medische reden zijn buíten dat bloedverlies door laksheid van het ziekenhuis dat je dan gaat. Maar mocht het nou zo zijn dat deze zwangerschap als een zonnetje gaat je dan toch mag thuisbevallen? Het is jou zwangerschap en bevalling, dus ze zullen toch ook naar jou moeten luisteren, jij moet je lekker voelen op de plek waar je je baby geboren gaat laten worden.

Sterkte in elk geval ermee.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:33

Idd ze kunnen het toch gewoon aankijken? een ziekenhuis kan dan altijd nog. In ieder geval hoop ik voor je dat je thuis mag bevallen, succes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:43

Ach meid, als het niet mag dan mag het niet. Persoonlijk snap ik sowieso niet dat iemand thuis wil bevallen, maar veiligheid staat voorop toch?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 15:45

Ik snap niet dat iemand er voor kiest om in het ziekenhuis te bevallen...
Ik zie dat dus totaal niet zitten!
Maar goed, laten we duimen dat ze begrepen hebben bij mijn VK dat het dus de fout van het ziekenhuis geweest is dat ik uiteindelijk zo veel bloed verloren heb.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:40

Hoi Ylana, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zelf moet nog een maandje voor de uitgerekende datum en weet nu nog steeds niet of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen... Slapen

Fijn dat jij dat in ieder geval wel weet! Ik hoop voor je dat je gewoon lekker thuis kunt bevallen want jij moet alles tenslotte strakjes doen en jij moet je op je gemak voelen!

Je kunt toch gewoon thuis beginnen met de bevalling, en mocht alles goed daar ook je kindje krijgen?! Mocht er iets fout gaan kun je altijd nog naar het ziekenhuis! Jammer dat ze er zo moeilijk over doen. Veiligheid is overigens natuurlijk wel heel belangrijk maar JOUW gevoel ook!

Ik duim met je mee

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:42

Ik zou ziekenhuis kiezen, veiligheid voorop

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:45

Ja maar als het echt een fout van het ziekenhuis toendertijds was, kan een thuisbevalling over het algemeen geen kwaad hoor. De VK beschikt zelf ook over voldoende medische apparatuur en kennis!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:45

Wat vervelend dat je dat zo laat pas hoort. Wanneer hoor je definitief wat ze besloten hebben?

Als jij je thuis prettiger voelt, is dat natuurlijk jouw keuze. Anders ga je al helemaal gespannen je bevalling in.
Ik vond het erg prettig in het ziekenhuis, maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Hopelijk beslissen ze in jouw voordeel.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:46

Ylana schreef:
Ik snap niet dat iemand er voor kiest om in het ziekenhuis te bevallen...
Ik zie dat dus totaal niet zitten!
Maar goed, laten we duimen dat ze begrepen hebben bij mijn VK dat het dus de fout van het ziekenhuis geweest is dat ik uiteindelijk zo veel bloed verloren heb.

Tja ik wilde al graag in het ziekenhuis bevallen. De gezondheid van mezelf en de kids gaan bij mij voorop. Eigenbelang vind ik egoitisch. Nu met een 2ling MOET ik wel en voordat bleek ik door familie historie ook daar te moeten bevallen dus prima.

Weet wat mij erger lijkt dat je halverwege je bevalling thuis bent en je opeens naar het ziekenhuis moet omdat er toch iets niet klopt DAT LIJKT MIJ EEN BEVALLING VAN HEL.

Iedereen kan fouten maken we zijn mensen en zo ook in ziekenhuizen als het de eerste keer is misgegaan wil dat niet zeggen dat het nu ook mis zal gaan.

Trouwens ik beval niet echt in het ziekenhuis maar bij een bij het een aangesloten praktijk voor zwangerschap en bevallingen (samenwerking tussen Antonius zkh en Alnatal). Ik lig op een eigen kamer en mijn man kan bij me blijven altijd maar er is wel de deskundigheid van het ziekenhuis. De kids slapen ook gelijk op je kamer als ze geboren zijn. Ziet er allemaal super relaxed uit dus vind het prima zo. Heb dat dus veel liever dan thuis in de rommel zitten.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 09:48

Marloes_R schreef:
Wat vervelend dat je dat zo laat pas hoort. Wanneer hoor je definitief wat ze besloten hebben?

Op 7 november hoor ik wat er besloten is in de vergadering. Ik moet dus nog even in spanning zitten.

Na mijn bevalling waren alle drie de aanwezige verloskundigen/doktoren/zusters druk bezig.
De één met Demi, de ander was papier werk aan het invullen en de laaste was aan het opruimen.
Ik lag daar nog met mijn benen wijdt, in de beugels bij te komen.
Het is dat mijn man na 10 minuten besluit om op te staan en familie te gaan bellen en zo dus aan de voorkant van mij komt te staan.
Toen zag hij dat ik erg bloedde van onder en vroeg dan ook terloops of dat wel normaal was...
Op dát moment schoten twee van de drie op en riepen hulp.
Ik kreeg infuus ingepompt en ze probeerden er alles aan te doen om het bloeden te laten stoppen.
Had mijn man niet gereagreerd, wie weet hoeveel bloed ik dan verloren was...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:53

Ik zou er nooit voor kiezen om thuis te bevallen.

Ik heb al zovaak gehoord dat het niet goed ging, en als die mensen niet in het ziekenhuis waren geweest was het helemaal fout gegaan. Beiden waren collega's en beiden moesten op het laatste moment een keizersnede. In één geval was het ZO spoed dat de keizersnede al werd ingezet voor de verdoving goed en wel werkte *horror*. Dan nog die collega die met spoed en ambulance alsnog naar het ziekenhuis moest ivm complicaties…en zittend zelf van de steile zoldertrap afmoest omdat de brancard daar niet kon komen… pffffttt….

Ik zou dat risico helemaal uitsluiten. Dan maar bevallen in het ziekenhuis, jammer als dat voor moeder wat minder gezellig is, maar het kind gaat naar mij idee altijd voor.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:29

Hier spreekt een verloskundige in opleiding...

Ik snap dat het heel vervelend voor je is dat je niet thuis mag bevallen. Zeker omdat ze er zo laat pas mee kwamen. Tijdens de intake (dat eerste gesprek) had de verloskundige al aan jou moeten vertellen dat je niet thuis mag bevallen. Het is dus niet zo netjes van ze geweest om jou hierover niet te informeren.

Aan de andere kant zeg je dat je 1000 mL bloed bent verloren. Al ben je niet in de gaten gehouden, dan is het nog veel. Veel meer dan bij een bevalling waarbij het gewoon goed verloopt. Weet je ook waarom je bloed bent verloren? lag de placenta nog vast? of was het iets anders?
Ik kan je nog heel veel inhoudelijke informatie geven & over het beleid dat de verloskundigen gaan voeren als je wél thuis mag bevallen. Maar hier heb je misschien geen behoefte aan Knipoog Als je dat wel hebt, mag je me altijd een PB sturen!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 11:28

Kims schreef:
Aan de andere kant zeg je dat je 1000 mL bloed bent verloren. Al ben je niet in de gaten gehouden, dan is het nog veel. Veel meer dan bij een bevalling waarbij het gewoon goed verloopt. Weet je ook waarom je bloed bent verloren? lag de placenta nog vast? of was het iets anders?

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet alles meer weet van mijn bevalling... Volgens mij uit zelfbescherming Bloos
Ik weet nog wel dat mijn placenta met redelijk wat "hulp" (trekken) los kwam.
Verder duurde mijn bevalling totaal 64 uur.
Nou ja, ik zie wel wat ze besluiten...

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:35

Hmm, nou het is een beetje moelijk geval inderdaad haha.
De richtlijnen waar verloskundigen zich aan houden zeggen dat ze met zo'n hoeveelheid bloedverlies niet thuis mag bevallen. Maar als ik jouw situatie bekijk (weet natuurlijk de details niet) kunnen ze al veel oplossen met 'actief leiden' dat houdt in dat je van tevoren al prikken krijgt om je baarmoeder harder samen te laten knijpen zodat het bloedverlies beperkt kan worden. De vraag is alleen of de verloskundigen deze gok willen wagen.
Succes!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:30

Prisca schreef:
Weet wat mij erger lijkt dat je halverwege je bevalling thuis bent en je opeens naar het ziekenhuis moet omdat er toch iets niet klopt DAT LIJKT MIJ EEN BEVALLING VAN HEL.

Dat was inderdaad niet echt een pretje. Om drie uur 's nachts met zeven cm ontsluiting en gebroken vliezen naar het ziekenhuis.

Tja, mocht er bij ons nog een tweede komen, dan wil ik juist wel in het ziekenhuis bevallen. De hartslag van ons kindje ging ineens een stuk langzamer en was ik op dat moment nog thuis geweest dan had ik waarschijnlijk met de ambulance naar het ziekenhuis gemogen.

Maar goed, ik kan het me ook voorstellen dat je thuis wilt bevallen. Vertrouwde omgeving waar je rustig wat kunt aanscharrelen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 10:41

[*Update*]

Ik kom zo juist van de VK.
Er is besloten dat ik dus níet thuis mag bevallen....
Ik kan jullie zeggen dat ik behoorlijk emotioneel ben van dit alles. Mijn bloeddruk was dan ook omhoog geschoten...
De VK gaf aan dat het wel hun fout was dat dit niet eerder vermeld is, maar daar heb ik lekker veel aan!
Op dit moment gaat er van alles door mijn hoofd.
Van hoe ik dus wel thuis kan bevallen, tot een andere VK nemen, tot gewoon eisen dat ik thuis mag bevallen.
En dan komen we op het volgende. Kan ik weigeren om in het ziekenhuis te bevallen...? Of heb ik helemaal geen "rechten" op dat gebied...

*Haalt even diep adem*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:45

de gezondheid van jou en je kindje gaan voor.
ook al wil je liever thuis bevallen, als hun beter vinden en veiliger voor jullie beide, probeer dan te accepteren, hoe vervelend je het ook vind
sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:47

Ik zou ook voor de gezondheid van jou en de baby kiezen. Dat het niet thuis kan is dan jammer, maar ik denk dat je dat moet accepteren en er aan moet denken wat het belangrijkste is Lachen

Ze hebben er hun redenen voor, en zij hebben er verstand van Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:48

Je mag niet voor niets niet thuis bevallen, ik vind het wel een beetje onverantwoordelijk dat je nu andere wegen wil zoeken om toch thuis te bevallen. Stel dat het je lukt en het gaat fout waarbij je kindje schade lijdt of erger.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:49

Ik snap dit niet zo goed.

De deskundigen zeggen dat je beter in het ziekenhuis kunt bevallen, en je hebt al de ervaringen van het bloedverlies van de eerste keer.

Waarom accepteer je niet gewoon dat het ziekenhuis beter is en neem de de verantwoordelijkheid voor je kind door gewoon te doen wat de deskundigen zeggen?

Stel nou dat je het er toch doorgedrukt krijgt dat je thuis mag bevallen en er gaat iets mis? Dan zit je met de rest van je leven met een schuldgevoel.

Ik zou het risico echt niet nemen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 10:51

Weet je, als inderdaad vast zou staan dat het beter zou zijn voor mij en mijn ongeboren kind dan had ik me er zo bij neer gelegd.
Maar dat staat niet vast! het had niets met mij te maken de vorige keer, maar met de laksheid van het ZH.
Ook de VK vond het raar dat er na mijn bevalling geen verdere gegevens vermeld staat hoe ik die 1 liter heb verloren.
Ik zei dat dat ook wel een beetje raar zou zijn. Dan zou het ziekenhuis hún fout moeten toegeven...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:53

Als jouw baarmoeder niet goed samentrekt na de bevalling, en dat gebeurt je thuis, dan heb je toch een groot probleem.
Wil je het risico niet zien? Stel nou dat jij het voor elkar keijgt, thuis mag bevallen, en het gaat mis.....
Staat je man daar met 2 kleine kindjes zonder vrouw.....
Ik zou het risico niet willen lopen, hoewel ik me wel kan voorstellen dat het een grote tegenvaller voor je is.....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:54

nou ik begrijp je wel hoor!

wij heb bijna 10 gedokterd eer ik zwanger was,en na al die ziekenhuis bezoeken wilde ik ook thuis bevallen.
maar helaas ,toen ze de vliezen brak bleek dat het kindje [ mijn zoon] gepoept had en mijn weeen kwamen niet echt op gang
dus direct naar het ziekenhuis en aan het infuus.
ik heb ook een flinke huilbui gehad en was toen ook overstuur,ik wilde zo graag thuis mijn kindje krijgen!

maar achteraf ben ik heel blij dat ik in het ziekenhuis was waar alles bij de hand was om mijn kind op te vangen!

sterkte en een goede bevalling Haha!