Littekenpijn...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama_Suus

Littekenpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 10:18

Vorig jaar november ben ik met spoed geopereerd aan men galblaas, had al galstenen, maar een acute ontsteking van de galblaas maakte het dringend de galblaas te verwijderen. Ik heb nu dus een litteken aan de bovenkant van men buik.

Sinds een aantal weken heb ik steeds vaker pijn van men litteken, ben afgelopen zaterdag er zelfs voor bij de huisartsenpost geweest omdat ik me niet kon bewegen van de pijn en bang was dat het iets onderliggends was.

De huisarts kon geen littekenbreuk ontdekken en verder was er binnenin ook niks mis, maar ik ben die pijn van dat litteken nu wel beu. Als ik over een half jaar nog pijn heb moet ik terugkomen en voor onderzoek naar het ziekenhuis, kans is dan groot dat ik opnieuw de ok op moet.

Is er hier soms iemand die er ervaring mee heeft, die iets heeft om de pijn te verlichten, want paracetemol werkt gewoon niet.

Flower

Re: Littekenpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:23

Ik heb ook heel veel last gehad van mijn litteken die verticaal over m'n buik loopt.

Zelfde verhaal als jij, onder mn litteken was het enorm hard en ik lag te schreeuwen van de pijn. Huisarts thuis langs geweest en alles, maar konden niets raars vinden.

"Pijnstillers slikken en dan gaat het wel over" was het advies.

Ik had je graag een advies willen geven om de pijn te verlichten maar helaas....misschien een dikke joint Knipoog Knipoog

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:25

ik heb het ook, heb een litteken over mijn schedel, en 2 op mijn slaap, die ontsteken nog steeds iedere keer ( 3 jaar terug, vorig jaar kwamen er zelfs nog stukjes glas uit)
heel vervelend, zeker metr het wissselen van de seizoenen, weinig aan te doen, ibuprofen, en wat verdovende zalf op het litteken..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:34

Ik ben jaren geleden geopereerd aan mijn blinde darm. De huid rondom mijn litteken zelf is nog altijd gevoelloos, maar daaronder kan het soms nog net aanvoelen alsof die ontsteking er nog zit. Kan echt verschrikkelijk pijn doen!!
Ben er eigenlijk nooit mee naar de arts gegaan, omdat ik weet dat het er toch niet meer zit nu.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:36

Mischien kan je vitamine E creme gebruiken. Kan je kopen bij de drogist gewoon geloof ik Lachen
Dat houdt je litteken soepel.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 11:57

ik ben nu inderdaad bezig met allerlei cremetjes [schrijf je dat zo??] maar heb niet echt het idee dat het werkt, kan misschien ook niet zo snel hihi maar ben nogal ongeduldig hihi

Ben er ook weer mee naar men eigen huisarts geweest en hij vermoed dat het zenuwpijn is, ben ik dus mooi klaar mee

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:58

Je moet inderdaad wel een tijdje smeren wil je verbetering voelen Tong uitsteken

Maarja, hopelijk is het snel over Ach gut Ik weet anders ook niet wat je er aan kan doen..

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:14

Het kan ook door de weersomstandigheden komen. Ik ben 16 jaar geleden geopereerd aan m'n knie en heb soms nog last van het litteken, vooral als het opeens koud of warm word. Je kunt er helaas niet zoveel aan doen denk ik.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:20

je hebt toch zo'n reclame van slakkenslijm dat schijnt erg goed te helpen, voor de rest weinig ervaring met littekens dus kan niet helpen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:15

Goof schreef:
Ik ben jaren geleden geopereerd aan mijn blinde darm. De huid rondom mijn litteken zelf is nog altijd gevoelloos, maar daaronder kan het soms nog net aanvoelen alsof die ontsteking er nog zit. Kan echt verschrikkelijk pijn doen!!
Ben er eigenlijk nooit mee naar de arts gegaan, omdat ik weet dat het er toch niet meer zit nu.

Ik ben als kleintje geopereerd aan mijn blindedarm, ben nu 18
(was 5 geloof ik ofzo?) en heb daar ook nog altijd steken, en ook altijd jeuk, ook ik ga niet naar de dokter, ik bedoel hij zit er echt niet meer, geen idee waar t vandaan komt.

sterkte iniedergeval TS heb je ook al zetpillen geprobeerd? (1000MG)

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:23

4 weken geleden ben ik geopereerd aan mijn rug. Van mijn fysiotherapeut heb ik de opdracht gekregen om mijn vriend elke dag mijn litteken te laten masseren. Een litteken is namelijk niets anders dan bindweefsel wat een beetje stug word.

Op dit moment doet het bij mij nog behoorlijk pijn als mijn vriend het litteken masseert maar gaandeweg word de pijn wel minder erg. Omdat mijn litteken nog steeds niet helemaal dicht is (zit een ieniemienie puntje van het hechtdraad wat niet wil sluiten) mag ik nog niet met littekencreme gaan smeren. Ik heb al wel de creme van Biodermal op mijn nachtkasje liggen en zodra de boel helemaal dicht zit gaat mijn vriend me met de littekencreme masseren.

Ik heb dit ook bij mijn litteken van mijn blindedarmoperatie en knieoperatie gedaan en het heeft super geholpen!

Dit stukje vond ik op internet:

Behandelen problematische littekens
Het allereerste wat je kunt doen is het litteken dagelijks masseren. Daarnaast kun je er een littekencrème op smeren; vaak schrijf ik een crème voor op basis van siliconen. Verder blijkt het uitoefenen van druk op het litteken een gunstig effect te hebben. Bij brandwonden wordt daarom speciale drukkende kleding voorgeschreven. En heeft een elastische step-in na een buikwandcorrectie een helend effect op de littekens.
Een problematisch litteken kan worden ingespoten met corticosteroïden, zogenaamde littekenreactie remmende hormonen. Omdat er plaatselijk maar weinig worden ingespoten, hebben deze hormonen geen algemene bijwerkingen.

Hieronder de link voor het volledige artikel:

http://64.233.183.104/search?q=cache:MV8V08kGvjQJ:www.timmenga.com/nl/artikelen/littekens/+littekenpijn&hl=nl&ct=clnk&cd=6&gl=nl

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 12:47

bedankt voor jullie reacties.

Ik heb gisteren weer de hele dag pijn gehad, gewoon maar men routine voor die dag doorgedaan ook al deed elke beweging die ik maakte gruwelijk pijn. Massage en smeren heeft nog steeds geen effect, dus tja dan gaan we maar gewoon door waar we gebleven waren, weer iets erbij waar ik lang last van blijf houden. Hoop in elk geval niet ooit weer zo een litteken erbij te krijgen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:50

Ik heb er ook last van. 2 littekens op mijn hoofd (valt me haar gelukkig!!! over heen) Van januari van 2 tumoren. Maar heb er soms ook erg veel last van. helemaal met koud weer
sterkte er mee

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 13:06

Bij mij heeft het weer er denk ik geen invloed op, bv met weersveranderingen heb ik wel enorme last van men enkel en men rug, maar niet meer of minder van men litteken.

Joto, jij ook veel sterkte

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:14

Ik heb een litteken op mijn hand, geen grote ofzo. Maar als het koud weer is dan doet ie idd pijn. Volgens mij is dat wel redelijk normaal met littekens.