enorm vaak naar de wc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

enorm vaak naar de wc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 21:19

Ik moet echt enorm vaak naar de wc om te plassen.
Ik drink best veel water omdat ik anders met knallende hoofdpijn op school zit.
Maarja vind het nogal vervelend om 2 keer per les naar de wc te moeten.... mijn moeder zegt dat het wel went, als je vaak veel water drinkt dat je dan vanzelf niet meer zo vaak naar de wc hoeft. Hier merk ik dus niks van. Weet iemand of mijn moeder gelijk heeft? en heeft iemand er nog meer last van?

Ooh en nog een vraag, ik heb ook enorm vaak hoofdpijn weet iemand daar iets tegen? Ik kan wel een paracetamol gaan halen maar dan heb ik het de volgende dag 2 keer zo erg.

Bonaire

Re: enorm vaak naar de wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:23

Oeii.. veel water drinken en naar de wc lijkt me logisch. Maar veel hoofdpijn is vervelend. Heb er ook last van gehad, maar toen ik ongesteld werd had ik er geen last meer van. Misschien toch even naar de HA voor je hoofdpijn..

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 21:24

Bonaire schreef:
Oeii.. veel water drinken en naar de wc lijkt me logisch. Maar veel hoofdpijn is vervelend. Heb er ook last van gehad, maar toen ik ongesteld werd had ik er geen last meer van. Misschien toch even naar de HA voor je hoofdpijn..

Ben al vaak naar de HA geweest voor m'n hoofdpijn die zegt telkens maar weer dat ik veel water moet drinken Clown en dat er verder niets aan te doen is.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:27

Ik moet ook na een glas water ofzo al meteen naar de wc. Nagelbijten / Gniffelen Op school drink ik daarom bijna niks meer, dat is mijn oplossing. Vork

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:34

topsylover schreef:
Ik moet ook na een glas water ofzo al meteen naar de wc. Nagelbijten / Gniffelen Op school drink ik daarom bijna niks meer, dat is mijn oplossing. Vork

Lijkt me niet verstandig om weinig te drinken (al drink ik zelf ook te weinig Clown )

Misschien kun je dit topic trouwens beter bij mensenwelzijn zetten? Krijg je denk ik betere reacties..

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 21:37

Bonaire schreef:
topsylover schreef:

Lijkt me niet verstandig om weinig te drinken (al drink ik zelf ook te weinig Clown )

Misschien kun je dit topic trouwens beter bij mensenwelzijn zetten? Krijg je denk ik betere reacties..

Dat zal ik morgen maar eens doen Lachen

Als ik niet veel drink op school dan kan ik beter thuis blijven want dan heb ik binnen 2 lesuren knallende hoofdpijn.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:06

Als je nooit veel water hebt gedronken en dat nou wel begint te doen dan moet je in het begin ook veel naar het wc na een tijdje word het minder.
Bij mij was dat ook zo ik dronk nooit veel max. drie glazen per dag ofzo en toen ben ik begonnen met veel water drinken en moest ik ook veel naar het wc, nou ben ik het al gewoon.
Je kan ook blaastraining doen als het toch blijft.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:16

Bonaire schreef:
topsylover schreef:

nee het is niet verstandig, maar ik ben eraan gewend geraakt niks te eten overdag enzo. Vork

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 16:34

kers schreef:
Als je nooit veel water hebt gedronken en dat nou wel begint te doen dan moet je in het begin ook veel naar het wc na een tijdje word het minder.
Bij mij was dat ook zo ik dronk nooit veel max. drie glazen per dag ofzo en toen ben ik begonnen met veel water drinken en moest ik ook veel naar het wc, nou ben ik het al gewoon.
Je kan ook blaastraining doen als het toch blijft.

blaastraining?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:38

hmm als je echt de neiging hebt om overdreven veel water te drinken, kan dat weleens wijzen op suikerziekte dacht ik.
Ik moest vroeger ook om het halfuurtje naar het toilet, en ik had toen een lichte blaasontsteking. Ik zou dus best eens naar de huisdokter gaan Lachen

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 17:29

Frannie schreef:
hmm als je echt de neiging hebt om overdreven veel water te drinken, kan dat weleens wijzen op suikerziekte dacht ik.
Ik moest vroeger ook om het halfuurtje naar het toilet, en ik had toen een lichte blaasontsteking. Ik zou dus best eens naar de huisdokter gaan Lachen

Ik kan best zonder water, maar dan heb ik sneller hoofdpijn omdat ik dan zeg maar 'uitdroog'.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:38

blaastraining?[/quote]

Je kan je blaas erop trainen zodat je het langer kan inhouden en niet meer zo veel naar het wc moet, bij mijn kinesist kon je dit doen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:01

Ik moet ook heel vaak naar de wc, dan niet 2 keer in de les.. maar wel elke pauze enzo! maar ik heb niet zo vaak hoofdpijn ofzo.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:12

Water drinken voor hoofdpijn? Van zoiets heb ik echt nog nooit wat gehoord! Als je echt 2 x per uur naar de wc moet zul je toch wat minder moeten gaan drinken. Voor hoofdpijn bestaan nog andere middeltjes. Wie weet heb je wel migraine? Informeer anders eens bij een andere huisdokter? Heb je misschien een blaasontsteking? Vrij onwaarschijnlijk omdat je veel drinkt maar zeg nooit nooit Clown

Ja, je kan je blaas wel trainen maar dat moet je geleidelijk aandoen. Bestaan ook 'dokters' voor btw. Maar als je naar het wc moet, dan moet je gaan. Lang ophouden is niet echt goed .

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:38

Teveel water drinken is ook slecht...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:01

JH-->MW

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:25

topsylover schreef:

Ik wil net zeggen Clown Maarja lijkt me niet echt gezond nee.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:22

topsylover schreef:

ja ik ook

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:10

fiekhe schreef:
Water drinken voor hoofdpijn? Van zoiets heb ik echt nog nooit wat gehoord!

van vochttekort kan je hoofdpijn krijgen. Ja
als ik te weinig heb gedronken krijg ik zeker weten hoofdpijn. regelmatig drinken en er is niets aan de hand.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:49

Hoeveel water drink je dan op een dag? Want 2 keer per uur is wel heel erg veel. Staat er wel altijd een raam open in de klas voor frisse lucht? Anders kun je daar ook nogal eens wat hoofdpijn van krijgen. Of heb je ook snel hoofdpijn op vrije dagen als je dan niet genoeg drinkt?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:47

Klinkt toch echt als diabetes of een nier of lever aandoening. ik zou maar eens langs de dokter gaan en je niet laten wegsturen dat je maar goed moet blijven dringen. Laat je bloed een goed testen zou ik zeggen!! Dit is niet gezond hoor!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:18

Ik heb dat ook... Als ik iets te veel water/thee/koffie/alcohol drink moet ik soms wel om de tien minuten naar de wc. Blaastraining ofzo heeft geen zin, want ik plas dan echt veel uit zeg maar Clown .

Heel irritant, maar ja, heb het echt al heel lang en nieren/lever/suiker is afgelopen jaar toevallig om een andere reden getest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:21

Kan het zijn dat je aan de lijn bent? of dat je vocht vast houdt?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:25

bij mij wende het in ieder geval wel Lachen probeer nu elke dag toch een litertje of 2 binnen te houden en hoef eigenlijk maar een keer of 3 naar de wc om al dat water weer kwijt te raken Lachen Was in het begin een stuk erger Vork

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:52

Klopt, als je niet genoeg vocht binnen krijgt. Kun je hoofdpijn krijgen.
Daarom heb je vaak ook hoofdpijn als je een kater hebt. Alcohol droogt uit.

Eet je genoeg zout enzo? Dat houd namelijk vocht vast. Misschien is dat het probleem wel.