kopstoot van paard tegen oogkas - nu slecht zicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

kopstoot van paard tegen oogkas - nu slecht zicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 08:55

Hoi,

Dat heb ik weer, Guusje Geluk (not)

Gisteren de afscheidsfoto's met Major gemaakt, en op een gegeven moment wilde hij gras eten (begrijpelijk, hij had net een kilo muesli achter de kiezen, dus ik snap dat hij barstte van honger Clown ) en dat wlde ik niet, want ik wilde geen stomme plukken gras op de foto's.

Dus ik verbied hem dat, waarop hij mij keihard een kopstoot geeft tegen mijn rechteroogkas! Van wat ik er nog van meegekregen heb was het met het gedeelte van zijn jukbeen, dus ook nog eens een fijn harde plek.

Het werd even zwart voor mn ogen, daarna heel helder en de PIJN!!!! Ik stond maar op en neer te springen en "auwauwauwauw" te roepen.

De foto's hebben we afgemaakt en daarna heb ik direct een icepack op mn oog gelegd, want het leek net alsof er een ei bovenop mn oogkas kwam te zitten. Nog even voorzichtig gecheckt of het niet gebroken was, gelukkig niet.... pfhieuw.

Het is nu redelijk dik, wat blauw maar niet zo dat je zegt van "so hee, heeft iemand jou een klap op je oog gegeven" Blauw oog
Maar het "trekt" wel als ik bijv, mn ogen dichtknijp.

Ik vind het nu voorlopig geen reden om naar de dokter te gaan, zo erg is het niet, maar het punt is, dat ik met het rechteroog wel minder goed zie dan met het linker, zou dat dan toch komen omdat het oog wat meer dicht zit zeg maar?

Ik heb al geprobeerd een foto te maken, maar dat lukt me niet. Maar het is zo dat het oog wat oogt alsof ik heeeel moe ben, dus wat half-dichtgevallen. Probeer ik het te openen dan kan dat wel, maar dat trekt dus enorm! en doet pijn.

Ik smeer arniflor zalf er op en heb arniflor tabletten genomen, daar heb ik goede ervaring mee, maar misschien kan iemand toch even vertellen of het normaal is dat je ook slechter ziet?

Flew

Re: kopstoot van paard tegen oogkas - nu slecht zicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:57

Als het dik is rond je oog zie je er vaak minder mee. Ik zou afwachten tot de zwelling weg is, als je dan nog steeds niet zo goed ziet als eerst, naar de huisarts!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:59

Ik zou nu naar de huisarts gaan, beter te vroeg dan te laat Lachen en zicht is erg belangrijk

Arme barmat geluk staat niet aan jou kant

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:59

Ik zou zeker wel even langs je huisarts/oogarts gaan! Met je ogen moet je geen risico nemen!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 09:03

Geluk niet aan mijn kant nee.... hebben jullie mijn topic over het feit dat mijn gisteren op te halen paard nog steeds hier staat nog niet gelezen dan????

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:04

het zijn je ogen 2 stuks als het goed is. Knipoog Zijn nooit te vervangen. Dus hopla naar de dokter. Misschien valt het mee. Denk ook wel dat het komt door de zwelling ect. Maar zou toch maar even gaan.
**Arniflor zalf en druppels werken idd super.**

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:04

Euhm nee... Heb je een link?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:05

Ik zou naar de dokter gaan, zeker gezien jouw eerdere hoofdletsel. Beter een keer te vaak dan te weinig, wat maakt dat uit?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:08

je spreekt niet over dat je dubbel ziet. dat is belangrijk.
probeer eens met je ogen naar alle richtingen te kijken en kijk of alles nog lukt. hierbij kan je je ogen dicht houden.
als het lukt je ogen open te houden, let er dan op of je ergens dubbel ziet.

zo ja, direct naar de huisarts en laat je doorsturen naar een orthoptist en oogarts.

zo niet, dan zou je even kunnen afwachten, maar bij andere klachten toch maar even naar de huisarts.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:14

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:17

het zal wel meevallen,
ik heb ook wel eens zulke kopstoten gehad, of zelf tegen de deurstijl gelopen oid Schijnheilig
idd voel je druk en zit er een zwelling, en wazig zien is heel normaal na zo'n stoot.

als je twijfeld kun je even langs de ha gaan.
maar goed schoonhouden en evt nog wat koelen moet voldoende zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:25

Toen ik een paar jaar terug een ongeluk heb gehad had ik ook wat wazig zicht.
Puur van de zwelling.
Daardoor werkte bij mij ook de gelaatszenuw niet goed en deden mijn oogleden (en mijn mond) zijn werk ook niet Lachen
Als het aan de eind van de week niet beter is zou ik wel ff laten kijken Lachen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:33

Ik heb een paardenknie tegen mijn slaap gehad en zie hierdoor alanderhalf jaar dubbel...
Ik heb er flink de balenvan want mijn linkeroog blijkt een gezichtsveld van10% te hebben.
Ik had ook eerst gewacht met een arts opzoeken tot de zwelling afnam. De arts vond dat ik te lang had gewacht.
Of het uiteindelijk verschil heeft uitgemaakt weet ik niet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 10:18

Ik heb die ogentest gedaan en ik zie niet dubbel, het trekt alleen omdat het wat dik is, en hierdoor mn oog wat verder dicht zit dan normaal.

Voor de rest behalve koppijn geen last. Die arniflor zalf werkt prima, het verzacht en zorgt ervoor dat het niet zo trekt, het houdt het wat vettig zeg maar.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:23

Wat wel heel belangrijk is:
Als je oog straks dicht zit door zwelling (vaak zakt dat nog flink uit) dan zie je met dat oog daardoor niet.
Zorg er dan wel voor dat je dat oog blijft bewegen!!!
Echt, ik werk nu op Oogheelkunde en we zien het te vaak.
Als je een dag of 2 niet ziet met zo'n oog door zwelling en het daarom ook niet beweeggt, kunnen je oogsiperen heel snel verkrampen en je later beperken in je oogbewegingen.
Wat je eigenlijk moet doen is elk half uur (minimaal elk uur) overdag jezelf dwingen je oog in alle richtingen die het kan te bewegen en dan zo ver mogelijk in die rinhtingen.
Dus ook al kijk je dan tegen je eigen oogleden aan, toch je oog helemaal omhoog, omlaag, naar links en rechts, en dan alle bewegingen daar schuin tussen.
Succes!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 10:35

Dank je wel voor je advies Ja

Ik masseer het ook met die arniflor zalf, zodat de zwelling niet hard wordt, maar mooi soepel enzo Lachen

Gaat nu alle kanten opkijken Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:51

Doe maar! Das echt heel belangrijk!
Veel sterkte er mee.
Maar als je toch alsnog slechter gaat zien, ga dan alsjeblieft alsnog naar een arts!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:49

Ik heb dat ook weleens gehad, bij mij was het na een half uurtje alweer weg, maar bleef wel ffies pijnlijk.