Duizeligheid kent vele oorzaken.
Ik heb het al bijna mijn hele leven en van de ene fysio naar de andere met de standaard handelingen als loswrijven.
Ook manuele therapie die het alleen maar erger maakte, volledige uitval rechterkant gezicht en arm, waardoor ik tegen de muren klapte.
En dat kwam omdat deze een 5e wervel ( ongeveer op de plek waar een sluiting van een bh zit ) ging rechtzetten, terwijl dat bij mij een afwijking is die er niet correct tussen zit.
Daardoor worden zenuwen en doorbloeding belemmerd en was uitval ontstaan, direct terug gegaan en na de wervel weer terug te plaatsen waar die stond was gevoel weer terug.
Zoveel invloed kan dat hebben en tot op heden blijf ik daarvan last houden, die handeling heeft meer schade aangericht dan ooit daarvoor.
Na behandeling van een haptonoom die een tractie uitvoerde, rekken van nek in een apparaat lag ik thuis herhaaldelijk bewusteloos en ook tussendoor zakte ik alleen door mijn benen of naast de toiletpot, sloot ik mijn ogen dan zag ik mezelf in een ronddraaiende tunnel verdwijnen.
Vandaar direct naar ziekenhuis, foto's van nek en een zeer bekende neurologe die foto's kon lezen en eindelijk kon vertellen waar ik al 20 jaar mee rond liep.
In de nek zaten mijn nekwervels en de 3e/4e/5e te dicht op elkaar waardoor bij spierspanning ( wie heeft dat niet ) kwamen mijn 2 bloedvaten welke zorgen voor transport van bloed en zuurstof naar de hersenen in het nauw, dus extreem duizelig.
Ook ernstige zenuwpijnen als de wervel zich probeert ertussen te duwen ( overbelasting van rechterarm die spieren aantrekt en die wervel aantrekt )
Van mijn moeder heb ik een keer ondervonden dat ze spontaan achterover klapte, door haar benen heen zakte en flink duizelig was.
Daar bleek hyperventilatie het probleem te zijn ( mijn vader was overleden, dus dat kon een goede reden zijn )
Probeer maar eens een lijn te vinden in behandelingen en eventuele reactie van haar lichaam, misschien was manuele therapie de veroorzaker, misschien een ongelukje waar de nek een opdonder heeft gehad.
Wens haar sterkte, het is namelijk zeer onprettig en maakt je vaak steeds angstiger.
Medicijnen zijn altijd gericht op problemen met het evenwichtsorgaan, als daar het probleem niet zit dan helpen ze ook niet en zorgt dit ervoor dat je juist duizelig wordt. ( zeker het lijstje van bijwerkingen is erger dan de kwaal )
En moet je een fysio hebben die goed gericht is op behandeling van duizeligheid.