Verdoving werkt niet....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YDWINE

Verdoving werkt niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 16:30

Heel vervelend maar verdovingen werken niet bij mij... Ik heb het nu al een paar keer gehad.
De eerste keer dat ik het merkte was een paar jaar geleden, ik was bij de tandarsts voor een zenuw behandeling, maar de verdoving wou maar niet aanslaan. Uiteindelijk naar 12 (!) prikjes werkte de verdoving pas redelijk maar ik voelde nog wel de pijn. Koe En vandaag had ik het weer, ik was bij de oogarts voor het weg laten halen van een verstopt talgbuisje. Ik kreeg eerst 3 verdovende oogdruppels in mijn oog, en vervolgens weer 3 verdovende prikjes in mijn ooglid. Maar ik voelde alles (pijn) van de behandeling. Ik vindt het eigenlijk maar heel vervelend, en heb geen idee wat ik hier aan kan doen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

ankem

Re: Verdoving werkt niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:19

Ik herken het. Heb mijn moedervlekken weg laten halen, maar de verdoving werkte niet goed, waardoor ik alles heb gevoeld. Ik was zeiknat van het zweet en helemaal gestresst.
Toen ik een jaartje later mijn verstandskies eruit moest laten halen, heb ik die kaakchirurg gewaarschuwd. Hij zou extra bijspuiten.
Hij begon en ik gilde het uit van de pijn. Weer niet goed verdoofd. Ik heb nog een kies die er uit moet, maar durf echt niet meer.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:42

bepaalde medicijnen en drugs kunnen de werking van verdoving tegengaan

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:56

Bij de zenuwbehandeling kan het kloppen dat je nog wat hebt gevoeld ondanks de verdoving. Dat is 'normaal', maar ja als het met je oog ook zo is dan kan het best zijn dat het gewoon niet goed werkt bij jou. Dat kan, zijn meer mensen die daar last van hebben.

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 11:52

Er zijn dus meer mensen die er last van hebben, het is niet echt een ramp maar het kan wel vervelend zijn.
Ik gebruik verder geen andere medcijnen en al helemaal geen drugs, daar kan het dus (in mijn geval) niet aan liggen.
Maar i.i.g. bedankt en meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom! Vingers aflikken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:59

Wanneer het bij de tandarts niet werkt dan liggen je zenuwen op een andere plaats,dan moeten ze op een andere plaats spuiten ik heb dat ook gehad.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:06

Nu ik dit topic lees vraag ik me af, als je bij de tandarts/kaakchirurg een kies laat trekken voel je toch de pijn als hij eruit getrokken wordt? Ze kunnen de pijn toch niet helemaal wegnemen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:07

Ja hoor dat kunnen ze wel, gelukkig maar zeg.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:10

Ik heb zowel een wortelkanaalbehandeling aan een niet te verdoven als aan een prima te verdoven kies gehad, en ik kan je vertellen dat het verschil enorm was!
Zonder verdoving heb ik echt liggen huilen van de pijn, het gaat door merg en been en is bijna ondragelijk. Met verdoving voelt het niet prettig, maar ik zou het geen pijn noemen.

Als verdovingen dus standaard niet bij je werken lijkt me dat inderdaad ontzettend naar.. Misschien is het dan een optie om 'grote' werkzaamheden onder volledige narcose plaats te laten vinden?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:11

marleen_usar schreef:
Ja hoor dat kunnen ze wel, gelukkig maar zeg.

Echt!? Toen ik vorig jaar mijn verstandskies eruit liet trekken deed dit best wel veel pijn. De kaakchirurg zei er nog bij dat hij het extra had verdoofd zodat de pijn langer weg zou blijven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:12

Ik heb ze laten verwijderen maar voelde er niks van.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:36

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 31-03-22 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:41

bij de tandarts werken de verdovingen bij mij ook niet super. krijg altijd een extra spuitje(s), ben namelijk ook nog eens behoorlijk bang voor de tandarts..

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:46

Dat lijkt me echt een ramp, als de verdoving echt niet werkt!
De tandarts moet bij mij ook altijd nog bijspuiten, maar dan voel ik ook niets meer. (en ik ben best bang voor pijn...)
misschien kan je de huisarts vragen of er iets aan te doen is?
of kan de tandarts er iets over zeggen?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:59

Hier nog zo iemand die moeilijk te verdoven is.
Bij de tandarts blijf ik ondanks extra verdoving pijn voelen, en flinke pijn ook, vandaar dat ik niet graag ga Verdrietig

Bij alle twee de volledige narcoses die ik heb ondergaan was ik pas na lange tijd "weg" en werd ik ook erg snel weer wakker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:15

Hier nog eentje....Ze werken wél maar dan moeten ze me wel 3-4 spuiten geven.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:18

hier nog iemand die nu al zit te trillen op de stoel omdat ik zo een afspraak bij de tandarts heb, ik moet wel want ik ben 2 vullingen kwijt. verdoven werkt bijna niet dus het is elke keer een ramp om te gaan........

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:24

Ik heb er nog een.
Moest eens een maagonderzoek en had gevraagd om een roesje. Kreeg een dormicum. Lag vrolijk met die dormicum in mijn mik te lezen en ben geen moment van de wereld geweest. Heb daardoor dus ook het onderzoek bewust meegemaakt, dat was minder. Alle andere patiënten lagen na het onderzoek nog lekker te doezelen en ik was klaarwakker.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:36

Oww dit is zo herkenbaar.Om gek van te worden als je bij de tandarts zit en je geeft aan dat je echt nog wat voelt en hij zegt dat het niet kan... Hamer

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:01

brr, heb hier eens een boek over gelezen (geen idee meer hoe hij noemt). De boek ging over een operatie waarbij de verdoving niet gewerkt had. Maar bij een operatie krijg je zowel een verdovend middel, als een spierverslappend middel. Degene waarover het boek ging heeft dus de operatie met vol bewustzijn (inclusief pijn) meegemaakt, maar kon gewoon niks doen omdat ze niet kond bewegen, niet kon spreken,.. door de spierverslapper. Blijkbaar zijn er zelfs wel meer mensen die dat soort dingen meemaken, maar zijn er weinig die hiermee naar buiten komen (niet durven zeggen, of vaak gewoon de gebeurtennis volledig verdringen en uiteindelijk zelfs niet meer weten)

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:33

Ik heb wat implantaten, en onder één daarvan ontstond een ontsteking.
Zo'n heftige pijn dat de chirurg van de Acta besloot dat deze eruit moest ( nadien kwam er weer een nieuwe ) Ongeveer 15 naalden met verdoving ingespoten, nog steeds niet aan te raken ( ze moeten het namelijk uit de kaak schroeven ) en zei hij ook dat hij kon spuiten wat die wilde, maar een ontsteking maakte die vloeistof onwerkzaam.
Optie was de operatiekamer onder narcose, maar kon alleen de volgende ochtend.
Risico dat ik s'avonds of s'nachts zou gillen van de pijn, hulp nodig had en nergens naar toe kon deed mij een besluit nemen > ga maar je gang en ik zie wel waar ik eindig.
Heeft ooit iemand een miniscuul schroefje van een cm schroefdraad los geschroeft ? ( en dat waar dus een ontsteking zit )
En dat in je mond op een moeilijke plaats, met 4 man werd ik vastgehouden en ondertussen rolde de tranen over mijn wangen.
Ook boosheid door een oetl*l die in opleiding was en kwam kijken, met de opmerking 'kom op, even doorzetten' waar ik mijn hand midden in zijn buik deponeerde en nadien ook een klacht heb ingediend tegen dit soort blaaskaken die zelf nog nooit een implantaat had laten zetten/laat staan verwijderen zonder verdoving.
Bijna zakte ik volledig weg, er werd nog iets gezegd wat ik al niet meer hoorde en plots was de pijn verdwenen, implantaat dus ook.

Dus iedere oetl*l die zegt dat het geen pijn kan doen kun je beter van te voren melden dat je je hand zal opsteken bij pijn en dat hij heeft te stoppen.
Waarom denk je dat er zoveel mensen bij speciale tandheelkunde lopen, juist door de angst die er al vroeg werd ingepomt door een stelletje rouwdouwers.
En daar zegt de tandarts juist dat er prima verdoving bestaat, zelfs een verdovingspasta voordat die naald er wordt ingezet.
Maar dat vele tandartsen erg op tijd werken, voor verdovingspasta moet weer extra tijd worden uitgetrokken.
Met al dat geld wat er aan verzekeringen wordt betaald heb je recht op goede zorg, ook als dat 15 minuten langer duurt.
Ga nooit als slachtoffer, kom voor jezelf op en vertel hoe je wenst dat die behandeling gaat.