Hallo
Ik heb me vrijdag ziek gemeld op mijn werk omdat ik contstant hoofdpijn heb en last van duizelingen.
Het beeldscherm van mijn pc kwam langzaam aan steeds dichter bij.. Niet fijn.. Eind van de dag ging ik met knallende koppijn naar huis en ook thuis in het weekend had ik last van duizelingen..
Mijn moeder heeft mijn bloeddruk opgemeten. Dat was iets aan de hoge kant. 146/81.
Ik ben 23, dus het had iets lager mogen zijn.
Ik ben naar de huisarts geweest en die zei dat het door de stress op het werk kwam.
Het is namelijk zo dat ik in de logistiek werd sinds 3 maanden en daar behoorlijk druk op je wordt gelegd elke dag weer. Elke dag maak ik minimaal 10 uur, er zitten dagen tussen van 12 uur lang..
Van 8 tot 8 bijvoorbeeld, of als we in shifts werken, van half 12 tot half 12.
Naast mijn werk heb ik nog een vriend, 3 paarden en 2 honden. Die zorg komt er ook nog bij.
Ik wou altijd 32 uur werken, maar besloot toch maar voor 40 uur te gaan, omdat 32 uur moeilijk te vinden was op dat moment. Maar dan krijg je dus gemiddeld 55 uur/ 60 uur per week..
Het huishouden blijft liggen, dat moet dus zaterdags, en zondags ben ik zo kapot, dat ik de hele dag op de bank hang en nog te moe ben om iets leuks met de paarden te gaan doen. Dat vreet ook aan mij.. Inmiddels heb ik al ontslag genomen en heb ik ander werk gevonden, waar ik per 1 november begin, precies wat ik wil, 32 uur, de mensen ken ik al en een super leuk bedrijf.
Dit heb ik ook allemaal aan de dokter verteld.. hij zegt.. neem een paar dagen voor jezelf, rust goed uit, doe alleen leuke dingen en vergeet je werk even. Die stress kun je niet tegen, je bent te druk.
Ik heb me dus na veel aandringen van iedereen ziek gemeld.. hoe rot ik me ook voel tegenover mijn collega's, maar mijn lichaam wil niet meer.. Ik ben echt op. Iemand hoefde mij maar aan te kijken en ik begon te janken.. zo moe.. zo weinig kon ik meer hebben.
Maar.. die duizelingen.. die vind ik wel eng. Zou ik niet toch bloed laten prikken? Mijn huisarts zegt dat het met rust weer overgaat die hoofdpijn en duizelingen. Heb ik voorheen ook nooit eerder last van gehad, dus het zou goed kunnen. Ja en die hoge bloeddruk zou door alle stress komen.
Hoe gaat dat eigenlijk? Ik heb namelijk nooit ergens last van..
Doet de huisarts dat, bloedprikken? Of moet je daarvoor naar het ziekenhuis?
Iemand tips wat ik het beste kan doen?
Groetjes
José