Plotselinge doofheid na vliegen, tips gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Plotselinge doofheid na vliegen, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:00

Mijn vriend is op zakenreis geweest en zaterdagavond weer teruggekomen. Tijdens de vlucht kreeg hij last van het drukverschil en hoort hij sindsdien met 1 oor niet/nauwelijks iets meer. Ik ga vanmiddag even audispray halen. Nogmeer tips die zouden kunnen werken? (als het over een paar dagen niet beter is stuur ik hem naar een dokter hoor!)

MonAmieC

Re: Plotselinge doofheid na vliegen, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:05

Als hij echt plotseling helemaal doof is, kan je beter geen audispray in het oor doen. Je hebt kans dat het trommelvlies geknapt is. Hij kan voor de zekerheid beter toch even langs de huisarts gaan.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:11

het klinkt als een druk probleem. Als hij (zoals duikers doen) zijn druk weer gelijk probeert te krijgen. Door adem te halen, neus dicht knijpen en je oren iets te laten ploppen. (Werkt dat niet, meteen naar dokter, dan kan het meer zijn).

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:20

Niets spuiten in het oor idd!!! Is niet goed als het trommelvlies bv gescheurd is. Ik had er laatst ook last van toen ik verkouden terug vloog vanuit Malta en het heeft bij mij 3 dagen geduurd voordat ik weer normaal kan horen, het schijnt helemaal niet vreemd te zijn dat het soms een paar dagen duurt voor je gehoor weer normaal is. Als je vriend verkouden is; bij mij hielp het om te stomen (wat mijn HA betreft het liefst met water zonder toevoegingen) en te sprayen met een neusspray van dokter Vogel die goed is voor bijholte ontstekingen e.d.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:26

Kapi_Dust schreef:
het klinkt als een druk probleem. Als hij (zoals duikers doen) zijn druk weer gelijk probeert te krijgen. Door adem te halen, neus dicht knijpen en je oren iets te laten ploppen. (Werkt dat niet, meteen naar dokter, dan kan het meer zijn).

Het is inderdaad dat drukprobleem. Hij heeft ook geprobeerd tijdens de vlucht om zijn oren te laten ploppen toet het pijn deed, en dat werkte dus aan 1 kant wel en aan de andere kant niet, pijn is toen verder ook niet erger geworden . Mijn redenatie was dat als er wat oorsmeer weg is, het misschien iets makkelijker is om alsnog te ploppen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:32

Nooit gaan prutsen met oren, je hebt immers maar 2 oren Knipoog
Gewoon naar HA gaan Knipoog

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:33

Geen tips Odet..

Ben je blij dat je mannetje weer thuis is Knipoog

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:07

@odetteke: als duiker zou ik dan zeggen, doe een klein beetje (lauw) water in je oor en kijk het een paar dagen aan. Als het na een paar dagen niet minder is geworden kan de HA een druk-test uitvoeren.
(Maar audie-spray zorgt dat je oor-gang (en bloedvaatjes) iets meer verbreden, en dat is slecht voor je gehoor (wordt zelfs afgeraden door de KNO-arts).

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 17:59

Ik heb cinuforce neusspray van dr vogel gehaal.. even kijken of dat wat doet... het lauwe water proberen we straks even.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:04

Het heeft toenertijd bij mij ook enkele dagen geduurd voordat het over was..
Niet zo zeer op de heen weg, gelukkig, maar wel hier weer terug in Nederland..
Het is overigens vanzelf over gegaan, maar kaugom eten is ook een optie... zowel tijdens de vlucht als er na...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:07

idd kauwgom eten, kaken veel bewegen in elk geval.

niks in het oor spuiten, eerder zou ik dan een watje erin doen, zodat je minder last heb van het druk verschil.

die neusspray van dr vogel tegen bijholte ontsteking kun je in de winkel laten, wat een waardeloze spray is dat, je neus gaat daar alleen maar dichter van zitten !

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:47

crossmonster schreef:
idd kauwgom eten, kaken veel bewegen in elk geval.

niks in het oor spuiten, eerder zou ik dan een watje erin doen, zodat je minder last heb van het druk verschil.

die neusspray van dr vogel tegen bijholte ontsteking kun je in de winkel laten, wat een waardeloze spray is dat, je neus gaat daar alleen maar dichter van zitten !

Dat is jouw ervaring, mijn ervaring is meer dan positief. Na die neusspray van dokter Vogel slechts 3 / 4 dagen te hebben gebruikt kan ik voor het eerst in maanden weer vrijuit ademen en dus ook weer normaal slapen ... en nee, ik heb geen aandelen in dokter Vogel ROFL . Maar lieve hemel, voor mij heeft dat spul echt een bizar verschil gemaakt. Niet meer wakker worden met een droge keel omdat ik door mijn mond adem, geen gesnurk meer, geen gevoelige holtes.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:04

nou ik zit dus al 4 weken met een bijholte ontsteking, en die dr vogel maakte het echt alleen maar erger,
toen kwam ik uit bij vicks sinex, men toen ging er een wereld voor me open ...
en een neus oke haha

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 13:06

Nou, hij hoort nogsteeds nauwelijks iets met dat ene oor, ik denk dat ik hem maar naar de dokter ga sturen dan. Hijzelf zegt dat hij al wel weer heeel iets beter hoort, dus dat het dan uiteindelijk vanzelf wel over gaat en het niet nodig is om naar een dokter te gaan dus Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 09:08

En naar de dokter geweest, hij blijkt een klein gaatje in zijn trommelvlies te hebben dat vanzelf weer kan dichtgroeien. Over 6 weken terug op controle dus en als het dan niet beter is kan hij eventueel geopereerd worden.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:03

Dat heb ik ook gehad, erg vervelend maar bij mij was het na een paar dagen gelukkig over.

Ik hoop maar dat het gaatje snel dicht groeit en hij snel weer normaal kan horen zonder een operatie!