Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dan negeer ik alle dingen die gedramatiseerd worden en ga alleen in op niet-hypochondrisch gerelateerde zaken, of ik verander van onderwerp 
) dus doen het alleen op medicatie. Beste is vaak medicatie in combi met therapie (therapie kan niet alles oplossen en medicatie ook niet: de combi echter vaak wel). Vooral bij angstoornissen is alleen therapie niet afdoende.
Laten we hopen dat zijn therapie toch aanslaat en hij verlost kan worden van zijn angsten...medicatie is hij op tegen, maar wie weet in de toekomst

en niet alleen ik, iedereen begint over dit soort verhalen als hij praat over zijn probleem.... Dat is dus niet goed? katiavl schreef:Neen, en laat hem ook niet over ziektes opzoeken op internet of in boeken, dat maakt het vaak ook erger.
LittleAnn schreef:Ok hartstikke bedankt! Gelukkig weet vriendlief zelf dat hij dit heeft en wil hij er ook echt iets aan doen, maar het is en blijft afschuwelijk om mee te makenLaten we hopen dat zijn therapie toch aanslaat en hij verlost kan worden van zijn angsten...medicatie is hij op tegen, maar wie weet in de toekomst
maar angststoornissen zijn zelden zonder medicatie te behandelen omdat het een stoornis is van de hersenen (wat weer invloed heeft op gedrag). Je kan niet alleen het gedrag aanpakken zonder de oorzaak. De hersenen hebben een verstoorde serotonine heropname, wat tot angstige/depressieve gevoelens leid. (Er wordt teveel serotonine heropgenomen). De therapie zal dan ook een stuk beter aanslaan waardoor de medicatie vaak weer wat kan worden afgebouwd. Zilie schreef:Had ik ook dat ik altijd naar de HA ging en daarna was ik wel kalmer. Helpt dat bij hem ook of niet?
Zo'n soort verhalen zou ik niet aan hem vertellen, maakte het voor mij ook erger. Zelfs teveel symptomen van ziektes kan/kon ik nog steeds niet horen want dan ging/ga ik vergelijken.
1 keer per week is voldoende omdat zo'n sessie echt heel vermoeiend is voor de client. Psycholoog kán medicatie voorstellen maar als de client niet wil houd het op. Bovendien is de psychiater er voor de medicatie, zoveel inzicht heeft een psycholoog er niet in namelijk (en ook geen bevoegdheid). Waarom ga je niet een keer mee met de behandeling?
Is vaak echt een eye opener! Dan kun je gelijk vragen hoe jij er mee kunt omgaan!
)