Slakken zalf helpt littekens te verwijderen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annepoes

Slakken zalf helpt littekens te verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 14:55

Hallo bokkers,
ik heb laatst hevige schaafwonden opgelopen. Ze zijn zo groot en al wel dicht gelukkig maar ze zijn zo roze. En met ervaring heb ik al welis meer een diepe schaafwond gehad en die is na een jaar nog steeds niet mijn huidskleur. Is slakken zalf een idee? Of hebben jullie iets om mij aan te raden?
Groetjes Anneloes

horsefan08

Re: Slakken zalf helpt littekens te verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:14

nog nooit van deze methode gehoord... ik plaats even een stipje omdat ik dit topic ook wil volgen

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 19:37

horsefan08 schreef:
nog nooit van deze methode gehoord... ik plaats even een stipje omdat ik dit topic ook wil volgen

Oke. Slakken slijm/zalf. Ik heb het welis op tv gezien..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:35

Dermatix is een littekencreme die goed werkt, is alleen op recept verkrijgbaar!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:37

Ik zou eerder voor dermatix of vitamine E creme gaan dan voor de slakken-slijm-creme.

Als dat spul echt zo goed zou werken zouden ze het ook wel voorschrijven in ziekenhuizen e.d. maar dat doen ze niet. Ik denk dat je dan vooral een heel duur potje dagcreme koopt.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:04

Ik ben niet zo van al die rare crempjes

Wat wel erg goed helpt is de creme van "Biodermal PCLE creme". Ik heb hier zelf goede ervaringen mee met kleine littekentjes in mijn gezicht. De creme is wel duur, maar is zijn geld zeker waard Ja

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:05

Ik heb een heel groot litteken op mijn knie. Maar grote littekens kunnen toch ook niet wegaan door een zalfje of iets dergelijks ? Mijn liteken is naar al die jaren nog steeds roze namelijk.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:05

Weg gaan doen ze ook niet, de huid is tenslotte beschadigd maar je kunt wel zorgen dat ze minder opvallend zijn Knipoog

Edit: Mijn litteken van de keizersnee is nu 2.5 jaar later ook nog steeds roze nou valt het bij mij niet op. Mijn onderbroek zit over het litteken heen maar met dermatix valt het wel minder op. Die biodermal schijnt idd ook goed te werken.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:07

mijn ervaring is dat littekens na verloop van tijd wel iets lichter worden zodat je er niet veel meer van ziet.
ik denk niet dat je dat met een zalje weg werkt eerlijk gezegd!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:11

Ik denk dat ik het dan maar lekker zo houd. Geen zalfjes en gedoe ga gebruiken heb er opzicht geen problemen mee het valt voor mij doen niet zo erg op. Het is wel rot voor mij dat het precies op mn knie is en niet op een nietopvallende plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:50

Pascale, dat hangt ook maar net van de grootte / breedte van het litteken af natuurlijk he Clown
Je kan wel verschillende zalfjes smeren als de wond een korst begint te vormen (of daarvoor nog misschien wel?) om littekenvorming te voorkomen, maar om ze weg te werken als ze er al zijn??? De slakkenzalf van TellSell in ieder geval niet. Je leest op internet (ook topics op bokt, gebruik de zoekfunctie eens Haha! ) dat je huid er van gaat glanzen (en dan niet eens zo erg mooi Nagelbijten / Gniffelen ) maar dat het verder weinig effect had geloof ik Lachen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:04

Het kan na verloop van tijd wel minder worden Ja

Het heeft namelijk te maken met onderhuids bindweefsel. Door de creme verdwijnt -even simpel gezegt- steeds een laagje bindweefsel...Het is natuurlijk niet zo dat al het bindweefsel weg is maar het verminderd wel Lachen

Maar waar je ook rekening mee moet houden dat er allemaal verschillende soorten littekens zijn. Bij het ene litteken is de opperhuid meer beschadigt dat bij het andere litteken.

http://www.dermatografie.nl/littekens.html
Hier lees je er meer over

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:30

ik heb in juni een klap van mijn paard gehad en had een titteken op mijn lip en kin.Sins het genezen is smeer ik dat slakkenspul elke dag erop.Kan niet merken dat het help,alleen die harde rand,litteken weefsel is zachter geworden,maar was misschien ook vanzelf beter geworden

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:48

Biodermal PCLE creme, hier heb ik zelf en mijn moeder hele goede resultaten mee gehad Ja Zodra het wondje op mijn rug van mijn herniaoperatie helemaal dicht is zonder korstjes erop ga ik deze creme weer smeren, zowel het litteken van mijn blindedarm operatie als de littekens op mijn knie zijn zo goed als weg door die creme.

Mijn moeder heeft het gebruikt voor o.a. litteken na een buikoperatie maar ook op plekjes waar moedervlekken zijn verwijderd (o.a. in haar gezicht) ook bij haar zie je er vrijwel niets meer van OK dan!

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 18:57

Wat een reacties! Fijn. Ik denk toch dat ik maar es voor die biodermal ga kijken!
Wat kost zoiets? Hoeveel heb ik nodig?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:49

Een vriendin van mij heeft heel erg eczeem op haar gezicht en die gebruikt ook slakkenzalf, bij haar is het helemaal weg!
Ik heb zelf een melk allergie en ook heel erg eczeem op mijn gezicht. Ik ben gisteren begonnen met het slakkenzalf, maar ik denk dat je het echt een maand moet gebruiken voordat je resultaat ziet Ja

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:51

slakkenzalf helpt schijnbaar heel goed, vriendin van mij gebruikt het ook voor littekens enz. het klikt wel vies trouwens maar als het werkt kun je het altijd proberen Knipoog

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:53

Ik gebruik voor echte littekens littekencreme van biodermal. Ben hier erg tevreden over Ja

Voor andere plekjes, zoals straie etcetera, gebruik ik de PCLE-creme, ook van biodermal. Topspul!

Je betaald er naar, maar je hebt wel iets dat echt werkt Lachen

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 15:29

Yellowfish schreef:
Ik gebruik voor echte littekens littekencreme van biodermal. Ben hier erg tevreden over Ja

Voor andere plekjes, zoals straie etcetera, gebruik ik de PCLE-creme, ook van biodermal. Topspul!

Je betaald er naar, maar je hebt wel iets dat echt werkt Lachen

Okee! wat kost zoiets dan?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:46

Collega's van mij begonnen met slakkencreme, n.a.v. de reclame's op tv.
Het is duur en het helpt helemaal niets... wat een geldklopperij. Ze zijn er dus maar snel mee gekapt.

Voor littekens gebruik ik niets, voor wondjes gebruik ik Aloë Vera gel.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:40

Celtone slakkenslijm, ik heb thuis een potje staan.
kan je voor 59,95 bij tellsell kopen.

Werkt best goed, heb het nog nooit op een liteken gesmeerd, wel op puistjes of op wondjes.
Trekt sneller weg als normaal.

Ik kan het wel even op een liteken smeren en kijken of het weg trekt?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:36

WildWings schreef:
Pascale, dat hangt ook maar net van de grootte / breedte van het litteken af natuurlijk he Clown
Je kan wel verschillende zalfjes smeren als de wond een korst begint te vormen (of daarvoor nog misschien wel?) om littekenvorming te voorkomen, maar om ze weg te werken als ze er al zijn??? De slakkenzalf van TellSell in ieder geval niet. Je leest op internet (ook topics op bokt, gebruik de zoekfunctie eens Haha! ) dat je huid er van gaat glanzen (en dan niet eens zo erg mooi Nagelbijten / Gniffelen ) maar dat het verder weinig effect had geloof ik Lachen

idd dat hangt er erg vanaf, mijn litteken is geen haar lichter geworden van "vroegaaah" (14 jaar geleden) blindedarm litteken, sommige mensen is hij heel erg lichter geworden maar bij mij niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:59

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:00

De PCLE creme van Biodermal is zo rond de 12 euro per tube. Je hoeft er steeds maar heel weinig van te gebruiken, dun opsmeren.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:04

Dat is echt allemaal onzin, een litteken is beschadigt huidweefsel en met één of ander Tell Sell goedje met de nieuwe ''gepattendeerde'' hyperactieve slakkenslijm formule word die huid echt niet hersteld o.i.d.

Heb zelf veel kleine littekentjes van nagels van de vogels, en 1 groot litteken op me onderarm van een uil, nou die krijg je echt niet weg met dat spul. De grootste verkoopsmoes weer en helaas ook weer honderden mensen die erin trappen.