Kramp > kans op Reuma/ Artrose ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kramp > kans op Reuma/ Artrose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:57

Ik heb de laatste tijd vooral vaak als ik m'n handen een beetje raar houd doordat ik wat vasthoud of oppak ofzo dat m'n vingers zo raar over elkaar gaan staan en ik kramp krijg. Als ik dan m'n vingens tegen m'n handpalm druk is het zo weer weg. Ook heb ik met paardrijden snel kramp in m'n voet of been als ik even een verkeerde beweging maak. En ik heb snel rugpijn. Nou had ik het daar laatst met een klasgenootje over en die zegt dat dat kan duiden op dat je later Reuma of Artrose krijgt. Weet iemand of dit waar is ?

CM_

Re: Kramp > kans op Reuma/ Artrose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:59

ik zou me daar niet meteen druk om maken.
hoewel ik dezelfde klachten al jaaaaren heb,
en ik heb slechte gewrichten ( te weinig synovia)
maar het kan ook gewoon duiden op een slechte doorbloeding, rook je ? ( -- dat geeft vernauwde bloedvaten ! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:02

Nee, ik rook niet Lachen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:03

Van kramp krijg je geen artrose.Artrose is slijtage van je botten en gewrichten.Kramp krijg je in je spieren,niet in je botten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:17

gohya dat zegt ze ook niet,
maar dat het kan duiden op een onderliggende oorzaak.
en dat kan idd, slechte gewrichten kunnen naar mijn weten invloed hebben op de doorbloeding ( stroeve bewegingen, dus minder beweging, dus minder bloedsomloop)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:21

Nee dat weet ik dat ze dat niet zegt.Maar hiervan kan ze uitmaken dat het niet waar is wat er gezegd word.Artrose krijg je in ieder geval van [vroege] belasting van je botten en gewrichten.Ik heb zelf al jaren artose en weet waar ik over praat.Mijn doorbloeding is perfect [ik rook wel],ligt echt aan de belasting van je botten.Of je moet een bot ziekte hebben,dan is het weer een ander verhaal.Maar wat je hebt gehoord is niet waar hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:42

Okee mooi, een zorg minder *LOL* Maar dit gaat dan alleen over Artrose. Hoe zit het dan met Reuma ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:16

Hoe het met reuma zit weet ik niet zeker.Maar reuma is gewoon een ziekte,heb nix met slijtage of krampen te maken.Je kan reuma zomaar opeens krijgen op elke leeftijd.Nee je hoeft je geen zorgen te maken hoor.Als je van vaak kramp, artrose of reuma zou kúnnen krijgen,dan zouden veel sporters [vooral voetballers] op latere leeftijd dit hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:10

Okee bedankt Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:59

bij mijn vader is net bekend dat hij behoorlijke atrose in zn handen heeft. zo erg dat hij binnen een jaar moet stoppen met werken anders zal hij zn handen nooit meer kunnen gebruiken. Kramp heeft hij nooit gehad alleen pijn.

kramp zijn voor zover ik weet geen klachten van deze 2 problemen. dan voel je steeds echt pijn geen kramp