Hoestdrank?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

honolulu

Hoestdrank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 00:47

Heehee!

Ik ben al een week lang erg aan het hoesten.. heb hier ook wel hoestdrank voor gekocht.
Maar je raad het al, gisteren was het op en ben vandaag helemaal vergeten om nieuwe te halen.
Ik word(t?) hier nu helemaal gek van het hoesten.

Heeft iemand een goede tip voor zelf gemaakte hoestdrank, met spullen die je in huis hebt? Tong uitsteken

Brand maar los!
Denk niet dat er nog veel mensen online zijn op dit tijdstip, maarja!

tjeetje

Re: Hoestdrank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 00:55

uhhhm als het een riebelhoest is thee met honing?? bij vastzittend slijm en dan vooral ook in je holte's helpt stomen goed.
om een kriebel te onderdrukken, veel drinken en zorgen dat je slijmvliezen niet droog worden.
Als er in je dorp/stad een gewone apotheek dienst heeft kan je die overdag ook nog lief aankijken of je niet een flesje hoestdrank mee mag nemen..
snoepje in je mond wil ook nog wel eens helpen
een goede borrel doet wonderen

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 01:17

Hahaha.. riebelhoest! Vork

Honing bleeh Misselijk maar door de thee proef ik het misschien niet!
Tja, op zondag is er alleen bij ons in de stad nooddienst voor de apotheek en ik denk niet dat ze het leuk vinden als ik daar aan kom zetten vragen of ze hoestdrank hebben Haha!

een borrel kan ik natuurlijk altijd even nemen, val ik ook meteen in slaap Haha!

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 01:23

Vooral niks warms drinken koud houden dus op een ijsje of ijsklontjes sabbelen brengt vaak de keel tot rust en om te slapen kan een borrel idd werken. Maar de dienstdoende apotheek mag jou niet weigeren hoor. Tegenwoordig kun je bij veel benzinepompen ook zelfzorg middelen kopen misschien bij jou in de buurt ook. sterkete ermee

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 01:26

hmm.. kan morgen wel even langs de shell fietsen, denk dat hun dat wel hebben. iig vast wel van die Strepsils!
Oke, dus niets warms. Ik neem wel een flesje met ranja mee naar boven hopen dat 't werkt Ja

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 01:30

Ja en zorgen idd dat je keel niet droog word en je kussen evt wat hoger leggen bv een ander kussen er onder of een dikke badhanddoek want als je gaat liggen word het hoesten vaak erger. Lekker een hele koude kamer is dan ook wel aan te raden ga evt onder 2 dekbedden liggen. Warme kamer is ook niet goed voor de hoest.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 01:34

ik heb het van me zelf altijd al heel warm, dus heb ook altijd het raam open staan dat het goed door me kamer heen kan waaien.
Naja, ik ga zo slapen dus kijken hoe het gaat Tong uitsteken