Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heb hier ook nog wel eens heel vaak last van.
helpt super!
crossmonster schreef:volgensmij heet dat gewoon pubertijd
maar d'r staat niets in.. Dionne_Xx schreef:Wat jij hebt, heb ik ook.
Bijv. deze week heb ik dagen lang kunnen slapen.
Maar vorige week heb ik niet kunnen slapen van de energie, kon me moeilijk concentreren in de les en tril idd ook altijd met m'n been!
Maar.. ik ga elke dag een half uurtje hardlopenhelpt super!
Dionne_Xx schreef:crossmonster schreef:volgensmij heet dat gewoon pubertijd
Idd! ik wou net TS haar profiel gaan bekijken hoe oud ze wasmaar d'r staat niets in..
crossmonster schreef:volgensmij heet dat gewoon pubertijd
_Henrieke schreef:Dionne_Xx schreef:Wat jij hebt, heb ik ook.
Bijv. deze week heb ik dagen lang kunnen slapen.
Maar vorige week heb ik niet kunnen slapen van de energie, kon me moeilijk concentreren in de les en tril idd ook altijd met m'n been!
Maar.. ik ga elke dag een half uurtje hardlopenhelpt super!
Doe ik ook, heb zelfs dinsdag een uur met 10 kg ge-bodypumpt.
Jammer genoeg was ik s'avonds weer net zo hyper en heb 2,5 uur buiten gelopen&gejogt.
_Henrieke schreef:maar om dit nou echt ADHD te noemen?

).
(adhd-ers (zonder medicatie) laten anderen zelden de zin goed afmaken, luisteren slecht en onthouden weinig). Ik ken veel adhd-ers, ben al 3 jaar samen met een rasechte. Adhders kunnen weinig aan hun hoofd verdragen omdat ze veel te veel moeten verwerken. Dat betekend dus dat leren met muziek eigenlijk al niet mogelijk is omdat ze zich niet 2 dingen tegelijkertijd kunnen verwerken (zonder medicatie). Het hyperactieve verdwijnt juist wat als een adhd-er ouder word, maar het vreselijk slecht tot niet kunnen concentreren (zonder medicatie) blijft vaak...
en niet altijd (en dan jonge kids, niet meer die van 16). Maar ouders/leerkrachten merken vaak wel op dat een kind afwijkend gedrag vertoont.
Vraag je ouders eens hoe je was als kind of dat de leerkrachten wel eens wat opmerkten aan je.
ik zeg niet: alle bomen zijn blauw, dus alles wat blauw is zijn bomen. Met adhd kun je weinig dingen tegelijkertijd goed verwerken. Daarom lijkt mij het niet heel logisch dat als je echt een aandachtstoornis hebt waarin je geen 2 stimuli tegelijkertijd goed kunt verwerken, je dan echt goed kunt concetreren met bewust geluiden toevoegen. Wetenschap heeft aangetoond dat muziek met teksten die je kunt verstaan (bv jan smit of een engelstalig nummer) je vermogen om andere informatie te verwerken beinvloeden. Bij ad(h)d is dat al lastig om uberhaupt informatie goed te verwerken door te concentreren, dus laat staan dat je door muziek wordt afgeleid.
(door ervaring met adhd-ers, zowel als kind als volwassene, dames en heren en wat ik weet aan wetenschappelijk geneuzel voor diagnostiseren en onderzoeken) Trek ik conclusies? nee, ik ben geen wondermens die vanaf internet diagnoses kan stellen
ik zou niet eens durven! Praat eerst eens met je ouders, vriendinnen en eventueel een dokter. Als je ouders en vriendinnen nooit iets anders aan je hebben opgemerkt (dat je bv slecht luistert, snel afgeleid bent en je niet kan concentreren (mijn vriend kijkt bv snel weg als hij praat met mensen)). Maar ik geef mijn mening op haar vraag
Ik denk nee, omdat het dan al eerder opgemerkt had moeten worden. Althans de hyperactieve adhd, wat betreft add hmm denk ook van niet: meesters/juffen en docenten merken vaak wel op dat een kind té snel is afgeleid en geven dat (hopelijk) ook door aan ouders tijdens gesprekken.
Welshcobfan schreef:Maar shadow je mist mijn punt, het gaat erom dat er zoveel verschillende dingen zijn die bij de beschrijving van de TS passen. Van volsterkt normaal tot van mij part extreem adhd geval. Zelf doktoren maakt het iig niet beter, maar een gesprek met de huisarts is vaak veeel verhelderend.