Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Bij ADD hoort onder meer, vergeetachtigheid,bepaalde angsten,niet kunnen opruimen,druk in je hoofd,woorden verkeerd opschrijven,je bankzaken niet kunnen regelen enz.
MysticTinker schreef:Klinkt heel bekend allemaal, eigenlijk heb ik bijna al die dingen die Marleen zegt..
Vergeetachtig, ik vergeet steeds waar al mn spullen liggen.. Opruimen kan ik absoluut niet, we zijn nu bezig met mn kamer, al een week langEn dan is het een dag netjes, heb ik weer iets nodig, en dan blijft het áltijd weer op de grond liggen..
Druk in mn hoofd, ik ben altijd met tien dingen tegelijk bezig, steeds weer bedenken wat ik nog allemaal moet doen vandaag. Ik kan ook moeilijk iets afmaken, dan ben ik bezig met het ontwerpen van iets, en dan moet ik toch weer even op bokt kijkenof schiet me ineens weer iets te binnen wat ik nog moet halen..
Ik moet mijn bankzaken en urenverantwoording allemaal precies opschrijven, nou daar lig ik dus weken mee achter.. geld overmaken doe ik wel direct trouwens, maar dan moet ik echt tegen mezelf zeggen: "Nee, nu ga je éérst dat overmaken, en je blijft zitten totdat je klaar bent!!"![]()
Oja, woorden verkeerd schrijven.. in de zin van: neit ipv niet, en beniweud ipv benieuwd.. maar wel alleen met typen, dus misschien is dat gewoon omdat ik te snel wil zijn haha.
En inderdaad crossmonster, ik kan ook goed leren, heb op atheneum gezeten, maar ik kon het niet opbrengen om een hele dag te leren, en dus terug naar havo. Bankzaken en economie, dat haalde ik nét met een 5,5. Maar ik heb het profiel natuur&techniek gedaan (als enige meisje) en daar haalde ik zevens en achten voor..
Citaat:vergeetachtigheid
Citaat:bepaalde angsten
Citaat:niet kunnen opruimen
Citaat:druk in je hoofd
Citaat:woorden verkeerd opschrijven
Citaat:je bankzaken niet kunnen regelen
crossmonster schreef:tegen dat vergeetachtige heb ik trouwens een makkelijke oplossing,
ik heb naast mijn pc een kladblok liggen waar ik elke dag op schrijf wat ik moet doen, mensen die ik moet bellen etc
helpt wel !