Concentratieproblemen, vergeetachtigheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Concentratieproblemen, vergeetachtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 19:45

Wie heeft hier nog meer last van? Ik heb het idee dat het steeds erger word. Ik heb geen idee hoelang ik er last van heb en zat net te zoeken naar ADHD, maar ik heb niet echt het idee dat dat aansluit bij wat ik heb, kan best druk zijn af en toe, maar ik kan wel gewoon dingen organiseren, maar er bijv. weer niet aan beginnen. Heel verwarrend dus, sommige punten zijn wel op mij van toepassing en anderen weer niet.

Marei

Re: Concentratieproblemen, vergeetachtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:50

Het kan best zijn dat jij ADD hebt.Hierbij ontbreekt de hyperactiviteit maar de concentratie stoornis en vergeetachtigheid hoort daar zeker wel bij.
Als ik me niet vergis bestaat hier al een topic over..

edit:
Is al een oud topic..
viewtopic.php?f=136&t=723530

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 21:25

Okee, thnx voor de link. ADD zat ik zelf idd al aan te denken, ondanks dat ik af en toe behoorlijk druk kan zijn. Iemand nog meer info over wat het misschien kan zijn?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:18

Ik heb me hier ook een tijdje in verdiept, onderandere ook door slechte concentratie en vergeetachtigheid. Er bestaan ook combinaties van ADD en ADHD.
Op de site www.levente.nl staat best veel informatie en het is ook wel interessant om op het forum te kijken(staat helemaal boven in beeld een link). Op het forum kan je de ervaringen van anderen ook lezen, ik kan je vertellen, voor mij was het een feest van herkenning. Ik heb geen diagnose en ben ook niet erg van plan om er achteraan te gaan, doordat ik me toch nog steeds altijd staande heb weten te houden.

Succes!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 15:05

Thnx voor de site, een gedeelte komt overeen met wat ik heb, maar een gedeelte ook weer niet, moeilijk dus.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:54

Dat idee heb ik ook van mezelf.
Daar komt bij dat ik ook verschrikkelijk druk kan zijn, zelfs als ik doodmoe ben heb ik toch nog altijd energie om druk te zijn.
Ik word letterlijk moe van mezelf.

Ik ben verschrikkelijk vergeetachtig en kan me ook absoluut niet goed concentreren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:57

Bij ADD hoort onder meer, vergeetachtigheid,bepaalde angsten,niet kunnen opruimen,druk in je hoofd,woorden verkeerd opschrijven,je bankzaken niet kunnen regelen enz.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:00

klinkt herkenbaar wat marleen zegt

bij mij is door het ggz adhd geconstateerd,
ik heb verschillende angststoornissen gehad, en nog af en toe,maar die weet ik te onderdrukken.
niet kunnen opruimen haha herkenbaar ... valt daar ook onder "nikss weg kunnen gooien" Clown

bankzaken word ik ook tureluurs van.
ik kan erg goed leren (ook vaak een kenmerk, dergelijke stoornissen komen vaak bij juist erg slimme mensen voor)
maar administratie vond ik een vreselijk vak. terwijl whiskunde wel ging, en talen was ik heel erg goed in, evenals natuurkunde , scheikunde..
maar debiteuren crediteuren, dan ging er geen lampje branden, maar heb dat vak wel gehaald met een 5,5 haha

het is lastig om mee te leven, ik doe oa yoga om meer rust te vinden .
is een aanrader!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:12

Khebzelf ADD..
En Wat Marleen zegt...heb ik ook zeker..
Maar heb soms ook dat ik Agressief wordt..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:28

Klinkt heel bekend allemaal, eigenlijk heb ik bijna al die dingen die Marleen zegt..
Vergeetachtig, ik vergeet steeds waar al mn spullen liggen.. Opruimen kan ik absoluut niet, we zijn nu bezig met mn kamer, al een week lang Nagelbijten / Gniffelen En dan is het een dag netjes, heb ik weer iets nodig, en dan blijft het áltijd weer op de grond liggen..
Druk in mn hoofd, ik ben altijd met tien dingen tegelijk bezig, steeds weer bedenken wat ik nog allemaal moet doen vandaag. Ik kan ook moeilijk iets afmaken, dan ben ik bezig met het ontwerpen van iets, en dan moet ik toch weer even op bokt kijken Tong uitsteken of schiet me ineens weer iets te binnen wat ik nog moet halen..
Ik moet mijn bankzaken en urenverantwoording allemaal precies opschrijven, nou daar lig ik dus weken mee achter.. geld overmaken doe ik wel direct trouwens, maar dan moet ik echt tegen mezelf zeggen: "Nee, nu ga je éérst dat overmaken, en je blijft zitten totdat je klaar bent!!" Clown
Oja, woorden verkeerd schrijven.. in de zin van: neit ipv niet, en beniweud ipv benieuwd.. maar wel alleen met typen, dus misschien is dat gewoon omdat ik te snel wil zijn haha.
En inderdaad crossmonster, ik kan ook goed leren, heb op atheneum gezeten, maar ik kon het niet opbrengen om een hele dag te leren, en dus terug naar havo. Bankzaken en economie, dat haalde ik nét met een 5,5. Maar ik heb het profiel natuur&techniek gedaan (als enige meisje Tong uitsteken ) en daar haalde ik zevens en achten voor..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 00:04

Klinkt heel bekend allemaal. Vooral concentratiestoornissen en dingen vergeten enz.
Geen idee wat het is, m'n moeder zegt dat het gewoon mijn karakter is ofzo.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 00:07

Ik heb dit ook oa, maar bij mij is het een hersenbeschadiging wat dit veroorzaakt...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 00:10

marleen_usar schreef:
Bij ADD hoort onder meer, vergeetachtigheid,bepaalde angsten,niet kunnen opruimen,druk in je hoofd,woorden verkeerd opschrijven,je bankzaken niet kunnen regelen enz.

Hier heb ik ook allemaal last van (+ nog een aantal andere dingen) Maar ik heb geen ADD, maar Borderline...

Dit zijn vrij algemene klachten die bij veel "stoornissen" voor kunnen komen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:39

tegen dat vergeetachtige heb ik trouwens een makkelijke oplossing,
ik heb naast mijn pc een kladblok liggen waar ik elke dag op schrijf wat ik moet doen, mensen die ik moet bellen etc Clown
helpt wel !

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:37

MysticTinker schreef:
Klinkt heel bekend allemaal, eigenlijk heb ik bijna al die dingen die Marleen zegt..
Vergeetachtig, ik vergeet steeds waar al mn spullen liggen.. Opruimen kan ik absoluut niet, we zijn nu bezig met mn kamer, al een week lang Nagelbijten / Gniffelen En dan is het een dag netjes, heb ik weer iets nodig, en dan blijft het áltijd weer op de grond liggen..
Druk in mn hoofd, ik ben altijd met tien dingen tegelijk bezig, steeds weer bedenken wat ik nog allemaal moet doen vandaag. Ik kan ook moeilijk iets afmaken, dan ben ik bezig met het ontwerpen van iets, en dan moet ik toch weer even op bokt kijken Tong uitsteken of schiet me ineens weer iets te binnen wat ik nog moet halen..
Ik moet mijn bankzaken en urenverantwoording allemaal precies opschrijven, nou daar lig ik dus weken mee achter.. geld overmaken doe ik wel direct trouwens, maar dan moet ik echt tegen mezelf zeggen: "Nee, nu ga je éérst dat overmaken, en je blijft zitten totdat je klaar bent!!" Clown
Oja, woorden verkeerd schrijven.. in de zin van: neit ipv niet, en beniweud ipv benieuwd.. maar wel alleen met typen, dus misschien is dat gewoon omdat ik te snel wil zijn haha.
En inderdaad crossmonster, ik kan ook goed leren, heb op atheneum gezeten, maar ik kon het niet opbrengen om een hele dag te leren, en dus terug naar havo. Bankzaken en economie, dat haalde ik nét met een 5,5. Maar ik heb het profiel natuur&techniek gedaan (als enige meisje Tong uitsteken ) en daar haalde ik zevens en achten voor..

Wat bizar, klinkt precies als mij Bloos!
Ik merk het ook vooral met autorijlessen, het is dan zo'n chaos in mijn hoofd, en mijn instructeur maar zeggen dat het discipline is.. ja hallo het is gewoon wazig in mijn hoofd Haha!
Heb ik trouwens met meer dingen hoor, ook op mijn werk enzo.
Echt alles wat MysticTinker schrijft heb ik ook.. Maar bij mij is nooit wat vastgesteld, sterker nog ik ben nog nooit onderzocht. (ik heb het er ook nooit over, dus niemand weet ook waar ik last van heb)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:09

Ik dwaal met mijn gedachten ook snel af, en ben ook erg vergeetachtig. Hou dit even in de gaten,

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:14

Citaat:
vergeetachtigheid

Check

Citaat:
bepaalde angsten

Check

Citaat:
niet kunnen opruimen

Check

Citaat:
druk in je hoofd

Citaat:
woorden verkeerd opschrijven

Check

Citaat:
je bankzaken niet kunnen regelen

Ik doe eigelijk vrij weinig met zulke dingen, dus geen flauw idee

Veder ben ik ook heel goed in wiskunde, maar totaal niet goed in de talen

Op school kan ik mij ( als je mij iets intresants te doen geeft) wel goed concentreren, maar thuis dus totaal niet, ik dagdroom de hele dag Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben trouwens dit jaar blijven zitten, omdat ik moiete had met de talen, en thuis gewoon echt niks kon doen.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:11

crossmonster schreef:
tegen dat vergeetachtige heb ik trouwens een makkelijke oplossing,
ik heb naast mijn pc een kladblok liggen waar ik elke dag op schrijf wat ik moet doen, mensen die ik moet bellen etc Clown
helpt wel !

He he,goed idee,crossmonster.
Ik heb het al een week geleden opgeschreven op een boodschappenlijstje maar zelfs dan vergeet ik nog een blocnote aan te schaffen Tong uitsteken Als het er eenmaal is zal het wel lukken.
Er zijn soms dagen dat ik 3 of 4 keer terug naar de winkel moet omdat ik wat vergeten ben en dan nóg met het verkeerde thuiskomen... Verdrietig

@truf;goei site heb je daar gegeven,ik heb die test/lijst ingevuld en kwam op 84%.Toch wel iets om rekening mee te houden dus..