Melatonine, wanneer innemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Melatonine, wanneer innemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 15:31

Ik heb van de huisarts Melatonine voorgeschreven gekregen ivm slecht slapen (echte slaappillen blijf ik de volgende dag heel suf van en wil ik ook eigenlijk niet), maar hij heeft er niet bij gezegd wanneer ik ze in moet nemen...

Op apotheek.nl stond aan het begin van de avond, zelf dacht ik 30-60 min voor het slapen (zo is het met de lagere dosering via de drogist nl. ook).
Dus als iemand het weet? Ik kan natuurlijk ook de huisarts bellen, maar ik vind het een beetje een suffe vraag Clown .

Nikitaa

Re: Melatonine, wanneer innemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:33

Meestal neem je dit inderdaad ongeveer een een half uur tot een uur van het slapen gaan in.

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:34

bij ons krijgen de bewoners ook pas aan het eind van de avond hun slaaptablet,echt tegen de tijd dat ze naar bed gaan. (dit ookomdat ze anders vaakl valgevaar hebben of ze zo suf zijn dat we ze bijna niet meer naar bed krijgen)
Maar dit middel ken ike iegnlijk niet zo, wordt bij ons niet gebruikt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:34

mijn moeder neemt het een uur voor het slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:42

Gewoon voor het slapen, kan je nog een uurtje lezen daarna zal je ze wel voelen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:43

ligt er ook aan hoeveel mg het is?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:44

Een uur tot een half uur voor het slapen gaan. Let wel op dat je kamer dan donker is. Melatonine gaat pas werken in het donker. Onder invloed van licht maakt je lichaam namelijk stoffen aan die je juist wakker houden.
Dit klinkt als een geintje, maar zo werkt het echt!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 15:52

marleen_usar schreef:
ligt er ook aan hoeveel mg het is?

1 mg

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:57

Ik neem het meestal een uurtje van te voren in en kijk dan wat tv in bed of lees nog iets en na een uurtje voel je meestal wel de drang om te gaan slapen gelijk op reageren ligt uit en slapen maar negeer je het dan werkt het niet meer zeg maar

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:48

Ik heb die tabletten nu zo'n jaar en mij is verteld dat je het 1 á 2 uur voor het slapen gaan moet innemen.
Maar het verschilt ook nog hoeveel tabletten je neemt toch?
Of zit ik nou 2 slaappillen door elkaar te nemen [ Melatomatine ]

Op de verpakking staat ; Neem de tabletten 2 uur voor het slapengaan naar behoefte in.

Om echt in slaap te komen neem ik er altijd 3, anders kom je de volgende ochtend je bed niet uit Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:23

_Henrieke schreef:

Dat denk ik ook want melatonine is geen slaappil Lachen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:31

Chiqa schreef:
_Henrieke schreef:

Dat denk ik ook want melatonine is geen slaappil Lachen

Waarom niet? Melatonine zorgt ervoor dat je gaat slapen. Melatomatine zijn tabletten geschikt voor slaapproblemen. maar van een ander merk.

@ts
Ik nam ze ong. 1 uur voor het slapen gaan in. Maar 1 of tabletjes hielpen niet. Bij ong. 15 ging het bij mij werken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 22:44

Die van mij zijn 1 mg, dat is dus 10x zo sterk als je ze in de winkel kunt krijgen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:49

Misser schreef:
Die van mij zijn 1 mg, dat is dus 10x zo sterk als je ze in de winkel kunt krijgen.

http://www.melatonine.nl/melatonine/

ROFL Ongelofelijk... je typt uit volslagen meligheid wat in en het bestaat ook nog Haha!
Hier adviseren ze een uur voor je gaat slapen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:23

Coby schreef:
Waarom niet? Melatonine zorgt ervoor dat je gaat slapen. Melatomatine zijn tabletten geschikt voor slaapproblemen. maar van een ander merk.

Ik denk dat je nog nooit een slaappil heb geslikt, anders zou je de vraag niet stellen...
Nou wees maar blij...Hóuden zo.
Melatonine werkt anders, is ook een hormoon (Natuurlijk) is niet verslavend en heeft geen lange
vervelende bijwerkingen als sufheid, moeheid en algeheel van de wereld zijn egvoel als je de volgende dag ontwaakt.

Ook heb je niet steeds meer nodig, wat bij een slaappil wel het geval is....
Met melatonine kan je ook zo inene weer stoppen zonder dat je afkick verschijnselen krijgt.....

Nee hoor lang leve de melatonine ik kan iig weer beter functioneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:27

Melatonine is idd een slaaphormoon. Bij mij op het werk wordt het zo'n half uurjte voor het slapen aan de kids gegeven en daarna naar bed. We hebben kids die soms de hele nacht geen oog dicht doen maar met Melatonine en een heel donkere kamer slapen ze tot de andere ochtend Go jij! Go jij! En ik dus ook Knipoog

Het schijnt trouwens ook heel goed te werken bij of ter voorkoming van een jetlag.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:40

Chiqa schreef:
Coby schreef:

Ik denk dat je nog nooit een slaappil heb geslikt, anders zou je de vraag niet stellen...
Nou wees maar blij...Hóuden zo.
Melatonine werkt anders, is ook een hormoon (Natuurlijk) is niet verslavend en heeft geen lange
vervelende bijwerkingen als sufheid, moeheid en algeheel van de wereld zijn egvoel als je de volgende dag ontwaakt.

Ook heb je niet steeds meer nodig, wat bij een slaappil wel het geval is....
Met melatonine kan je ook zo inene weer stoppen zonder dat je afkick verschijnselen krijgt.....

Nee hoor lang leve de melatonine ik kan iig weer beter functioneren.

Zoals geschreven in mijn bericht heb ik melatonine geslikt. Ik vond het overigens wel verslavend. Niet lichamelijk maar wel degelijk geestelijk. De angst dat ik zonder het innemen van de pilletjes niet in slaap zou vallen was wel aanwezig.
Via mijn huisarts heb ik overigens zoplicon 7,5 pch gekregen toen ik slaapproblemen had, die werkten wel goed. Maar hadden helaas het nadeel van 's ochtends een droge mond en moeheid. Ook heb ik nog andere geprobeerd, maar gelukkig nu niets meer.
Ik vind je reactie naar mij toe persoonlijk nogal ''grof'' uit de hoek komen.