WildWings schreef:Maar hoe schuren de teugels dan door je vingers, tantjeuh? Alleen als jij of je paard trekt.. en als het paard trekt is dat weer een reactie op jouw eigen hand meestal. Of als je paard flink aan de haal gaat kan er natuurlijk wrijving ontstaan als je teugels tussen je handen iets doorglippen. Mijn instructrice vindt ook dat blaren ontstaan door veel met de teugels frutsen zoals "spelen" / "kneden" of dus zelfs trekken, en ongeacht of zij nou gelijk heeft of niet, ik ken bijna niemand hier die blaren krijgt van het rijden (meeste teugels zijn ook springteugels maar ook niet allemaal).
Maar het heeft denk ik ook met je eigen huid te maken natuurlijk, en eelt kweken is dan de enige echte oplossing om uiteindelijk geen blaren te krijgen.
Maar als jij trekt, is er dan wrijving? Nee toch? Dan zet je juist je teugel krachtiger vast in je hand.
Ik ken hier ook weinig mensen die blaren krijgen van het rijden, omdat ze allemaal al zooooo lang rijden en een hoopje eelt gekweekt hebben
. De mensen die altijd met handschoenen rijden hoor ik na een keertje zonder handschoenen ook wel altijd klagen over blaren.. Vandaar meestal ook de handschoenen.