Tips gevraagd voor platte buik??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Tips gevraagd voor platte buik??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 16:06

Knipoog Hoi mijn vraag is hoe krijg ik weer een platte buik??
Jaren geleden was die altijd super goed!! Mede door het paardrijden de draf staan zit. Maar nu lukt dat niet meer zo!!
Wie heeft er een gouden tip voor mij??
Mag ook oefeningen zijn enzo.....
Oke Thanx alvast!!!

_Cindy

Re: Tips gevraagd voor platte buik??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:08

Veel bewegen, gezond (dus niet weinig maar gewoon gezonde dingen en goed gevarieerd+veel water)eten en evt. buikspieroefeningen doen..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:37

Meer beweging, buikspieroefeningen voor het slapengaan of 's morgens als je wakker wordt is een goede gewoonte om jezelf aan te leren maar let op dat je het op de goede manier doet anders kun je rugklachten krijgen. Verder natuurlijk letten op wat je snoept en veel water drinken (minimaal 2 liter per dag) is altijd goed! Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:38

hoepelen,
en ook eens opleten, van sommig eten gaat je buik opzetten,
bij mij is dat bij crackers.
en als je ongesteld bent is mijn buik ook boller.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:40

Hardlopenn of een andere duursport. Daarmee verbrandt je vet

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:40

bij mij heeft zo'n 'stepper' geholpen...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:38

Verplaatst van VT naar MW. Als je nog eens een vraag hebt over boerenkool of zo, dan kun je die stellen op VT Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:50

Niet licht rijden maar juist doorzitten met paardrijden!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:53

sit ups, mijn plan is ook telkens om voor het slapen en na het slapen dat te doen, maar telkens komt het er maar niet van. Je hebt heel veel van die oefeningen waar je je buik mee kan aanspannen, en daar een platte buik van krijg. Ik denk dat als je op google buikspier oefeningen intypt je veel oefeningen zal krijgen Knipoog

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:54

Ik heb precies hetzelfde! Mijn buik is de laatse tijd zo dik! Na het eten gebeurt dat altijd, dat is normaal, maar als ik nu naar beneden kijk kweek ik vetrollen! Buikspieroefeningen kan ik in ieder geval (nog) niet, vanwege rugklachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:10

Ik heb altijd wel een platte buik gehad, maar hij is nu iets minder 'strak' dan normaal Tong uitsteken . Komt denk ik doordat ik voor de zomervakantie ben gestopt met volleybal. Daar moesten we vaak buikspieroefeningen doen en daar kreeg ik wel een platte buik van. Volgens mijn trainster is het ook erg belangrijk om je rugspieren te trainen als je je buikspieren traint, anders kun je last van je rug krijgen.
Ik zag al iemand over sit-ups praten, ik denk dat dat wel helpt, maar dan moet je het wel op de goede manier doen. Niet je handen in je nek leggen!! Dan ga je trekken met je nek en krijg je last van je nek. Beter is het om je handen gewoon op je buik te leggen of over elkaar te vouwen of zo. Ik raad je aan om, als je buikspieroefeningen wilt gaan doen, wel een beetje rustig te beginnen. Afhankelijk van je conditie natuurlijk, maar ik zou beginnen met 10 á 15x 's ochtends en hetzelfde 's avonds nog een keer, en 10x je rugspieren doen?
Wij deden op training vaak de volgende buikspieroefening: je gaat liggen op je rug met je voeten plat op de grond, zodat het er van de zijkant ongeveer zo uitziet: _/\==O (het lage streepje zijn je voeten, de twee slashes zijn je benen (waarvan je onderbeen ongeveer met een hoek van 90 graden t.o.v. je bovenbeen moet zijn) en je ligt verder gewoon op de grond met je armen bijv op je buik. Dan buig je naar voren zodat je schouders ongeveer 10 á 15 cm van de grond komen, dan ga je weer rustig terug met je schouders richting grond, maar je houdt je schouders iets van de grond. Daarna ga je weer rustig wat hoger en dan weer wat terug. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Doordat je schouders tijdens deze oefening niet de grond mogen raken, moet je constant je buikspieren aanspannen.
Verder kom je met google denk ik ook een heel eind. Er zijn zoveel verschillende soorten buikspieroefeningen; met de één train je je schuine buikspieren, met de ander de rechte, enz enz. Succes iig en als je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel dan moet je dat maar even zeggen Knipoog

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:54

In de huiskamer staat geloof ik een heel topic erover met tips en alles!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 11:46

Beauty_yana0 schreef:
In de huiskamer staat geloof ik een heel topic erover met tips en alles!

Heb je daar een link van voor mij?? Ben nl heel benieuwd Knipoog

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:53

wat ze mij verder hebben geleerd is als je bv in de auto of op een stoel zit, gewoon een paar keer buikspieren aan te spannen (vast te houden) en daarna weer los te laten... (zo kan je dingen combineren.*LOL*

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:21

Rashida, als je op google 'buikspieroefeningen' intikt, rollen er honderden oefeningen uit Lachen
Ik werk op de sportschool en kan je ook nog wel een paar leuke geven.
Hardlopen om af te vallen en gezond eten (niet overdreven lijnen maar gewoon rekening houden met wat je eet), want met alleen spiertraining gaat er niks af Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 15:06

Oke thanx zal eens even gaan googele, ben benieuwd. Het is eigenlijk maar alleen mijn buik wat ik te dik vind verder zit het goed met mijn lijf!!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:27

inderdaad gezonder eten, veel drinken en bewegen.. vet gaat er niet echt af door spierversterking..alleen een klein beetje.
Bodybalancen is ook erg goed voor je buikspieren (eigenlijk bijna alle spieren), en leuker dan fitness!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:28

Buikspieroefeningen hebben op zich niet zoveel zin als je veel vet op de buik hebt. Dan zal je er eerst voor moeten zorgen dat het vet verbrandt. Dit is het beste te doen door veel cardio, dus lopen of fietsen. Daarnaast doe je het beste om de dag buikspieroefeningen om ze te verstevigen. Daarnaast en dat is bijna nog belangrijker dan de rest, is goed op je voeding letten. Niet teveel vet, niet teveel suikers, veel water of groene thee drinken. Het is dus meer een kwestie van consequent volhouden.
Nog een tip voor optimale vetverbranding: ga 's morgens op nuchtere maag een halfuur tot driekwartier joggen of fietsen. Je lichaam heeft op dat moment maar 1 bron van energie en dat is vet, dus verbrandt je des te meer. Daarnaast heb je ook meer after burn...d.w.z. dat je de hele dag door meer blijft verbranden. Ook mooi meegenomen toch?
Succes ermee.