Update: "enkel 5 weken dik..."

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Update: "enkel 5 weken dik..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:25

Ik zit hier met vraagtekens, mijn enkel was 5 weken dik voordat ik eens naar de HA ging, 2 gescheurde enkelbanden was het, ingetaped en netjes een week mee rustig aan gedaan zoals de HA wilde en daarna zou het zeker minder moeten zijn.

Gister verband/tape eraf gehaald, buitenom dat mijn enkel nu dubbel zoveel pijn doet en duidelijk bij elke stap voelbaar is (was voorheen alleen bij het buigen) is hij ook dubbel zo dik, ik merkte het al bij het intapen dat het meer pijn deed, en nu helemaal!

Nou ga ik morgen maar weer een afspraak maken bij de HA, maar wat heeft het voor nut als het averechts werkt? Voorheen had ik nouwelijks last, kon rennen en springen, zolang ik maar geen gekke bewegingen maakte deed het ook geen pijn. Nu doet zelfs de minste beweging pijn, zelf nu ik dit zit te typen is mijn enkel flink aanwezig.
Vandaag bleef mijn voet in de bus hangen aan een touwtje van mijn schooltas terwijl ik deze oppakte, god wat deed dat zeer zeg Scheve mond.

Wat kan dit nou echt zijn?

Marloes_R

Re: Update: "enkel 5 weken dik..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:38

Heb je je enkel wel goed hooggehouden?
Of heb je toch wat veel gelopen? Kan zijn dat zich er vocht in heeft verzameld van het teveel naar beneden hangen. Dan kan hij dik worden als hij is ingetaped.
Maar als je gewoon goed je rust hebt genomen, is het wel raar. Ben benieuwd wat je ha zegt.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:41

Marloes_R schreef:
Heb je je enkel wel goed hooggehouden?
Of heb je toch wat veel gelopen? Kan zijn dat zich er vocht in heeft verzameld van het teveel naar beneden hangen. Dan kan hij dik worden als hij is ingetaped.
Maar als je gewoon goed je rust hebt genomen, is het wel raar. Ben benieuwd wat je ha zegt.

Goed rust genomen idd, enkel tijdens het slapen op een kussen gehad en vrijwel meteen toen het tape eromheen zat deed het meer pijn, zat niet eens zo heel strak verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:41

Zou je niet eens foto's laten maken, of al gedaan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:44

ik kan me jouw topic nog wel herinneren Ja
Meteen terug naar de HA zou ik zeggen... klinkt
niet best allemaal en behoorlijk pijnlijk ook. Ookal denk je dat het
miss geen nut heeft, ermee blijven lopen heeft dat ook niet...
Beterschap iig ben ook beniewd wat je ha hiervan zegt...

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:47

Dat klinkt niet goed nee, ik zou als ik jou was gewoon weer teruggaan naar de HA. Ik heb begin van afgelopen zomer oa ook mijn enkelbanden opgerekt, maar dat duurt gewoon heel lang voordat dat over is. Zelfs nu is mijn enkel nog iets dikker en kwetsbaarder.. Succes met het revalideren!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:58

Bedankt voor de berichten!
@Wildwings: HA vond dat niet nodig. Maargoed, zelfde Ha heeft bij mijn vader vroeger een blinde darm ontsteking geconstateerd terwijl het een longontsteking was, dus hoeverre kan je zo iets vertrouwen.

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:59

Als het niet goed is, gewoon blijven zeuren. Het is wel jouw lichaam Knipoog

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:19

laartjuh schreef:
Bedankt voor de berichten!
@Wildwings: HA vond dat niet nodig. Maargoed, zelfde Ha heeft bij mijn vader vroeger een blinde darm ontsteking geconstateerd terwijl het een longontsteking was, dus hoeverre kan je zo iets vertrouwen.

Tijd voor een nieuwe huisarts lijkt me Rolleyes Haha! ???

Meestal wordt het ingetaped met je voet in een hoek van ongeveer 90 graden. Wanneer je je voet/enkel wilt ontspannen (oa tijdens t slapen) dan wordt die hoek normaal gesproken groter. Doordat de tape dit tegenhoudt kan dit problemen opleveren.
Als mijn enkel echt ingetaped moest zijn, deed ik er meestal ook een spalkje omheen, dan had ik hier minder last van.
Ook kan je je enkel vlak voor het slapen in een grotere hoek intapen, dan geeft de tape nog wel steun alleen gaat lopen wat lastiger (erg fijn als je 's nachts naar de wc moet)

Heb je trouwens ook fysio?

En natuurlijk veel sterkte! Ach gut

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 17:03

Vandaag naar de HA geweest, mocht na 1 minuut al weer weg met een leuk briefje om foto's te laten maken.

Ben dus net terug uit het ziekenhuis, wilde dolgraag die foto's zien, maar mocht niet van die chaggerijnige vrouw No Cheer. Clown

Moet morgen weer terug naar de HA voor intapen + uitslag.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:24

Hopen maar dan dat het toch een beetje meevalt!!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:54

En wat was de uitslag?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 10:07

Dat ik moet wachten tot maandag *zucht*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:20

Je enkel is gewoon stijf geworden van de tape.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:33

faye schreef:
Je enkel is gewoon stijf geworden van de tape.

Ja daarom moet ze ook gewoon foto's maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:47

waarom foto's? Verward

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:56

faye schreef:
waarom foto's? Verward

Omdat er waarschijnlijk wel iets meer mis is dan stijfheid van de tape...

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:23

Nou hopen dat het niet gebroken is. Maargoed, succes maandag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:38

Die enkel is niet gebroken hoor, dan was ze niet naar huis gestuurd Knipoog

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:45

Toen ik mijn enkelbanden gescheurd had kreeg ik gips er om heen!

Dat heeft er geloof ik 2 weken om gezeten en daarna werd het ingetapet voor 6 weken..........

Ik wens jou heel veel sterkte!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:13

Gebroken is hij sowieso niet... Heb je in die week het verband en tape er constant omheen gehouden? Dan is het nl vrij logisch dat hij dikker is geworden, en dat elke beweging nu pijn doet Scheve mond Je enkel is niet meer gewend om belast te worden, en zelf bewegingen moeten opvangen. Ik zou gewoon beginnen om zonder tape te lopen. Je spieren worden dan weer sterker, en je enkelbanden worden weer geactiveerd om je enkel stabiel te houden Lachen Of ga er even mee naar de fysiotherapeut Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 15:55

Dat stijf zijn kan niet kloppen, toen meneer huisarts eraan zat te trekken en duwen om te kijken wat er mis was begon het al meer pijn te doen, toen de tape eromheen ging deed het al direct veel meer pijn dan ervoor (en het zat niet eens strak).
Bovendien, dat mijn enkel moet wennen, kan 1 of 2 dagen wel kloppen, maar het is nu al 4 of 5 dagen.

Plan was dat ik gister naar de HA ging om even te laten intapen en uitslag van de foto's, maar meneer HA is een lang weekendje weg en ik had ook eigenlijk te weinig tijd om even snel een andere te vinden om mijn enkel in te tapen wat dan wss toch weer meer pijn zou gaan doen dan zonder tape.

Dus ik wacht wel tot maandag.

Overigens degene die de foto's heeft gemaakt heeft ze nouwelijks bekeken, gewoon huppakee versturen, dus tja... (ik vroeg nog of ik ze mocht zien Clown).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:00

Dan lijkt mij dat er verkeerd getaped is, want tape hoort juist de voet zodanig te ontlasten dat er minder pijn is. Met stijf zijn bedoel ik dat als een gewricht een klap krijgt, zoals jij je banden hebt verrekt, dat het kapsel om het gewricht heen meteen als een malle begint te krimpen, wat dus ook pijn doet.
En wennen aan een eigen belasting gaat niet in 1 of 2 dagen hoor Knipoog Is eerder een kwestie van een week.

Maar goed, ik kan natuurlijk niet door de pc heen zien wat er is. Maar dit lijkt mij het meest logische, en heb dit verhaal wel vaker gezien Knipoog