Last van mijn ogen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Last van mijn ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 19:20

Al sinds een paar jaar heb ik klachten over slecht zicht in de verte. Ik kon dingen op het bord soms amper lezen en schreef dit dan altijd over van degene naast mij of vroeg of die het voor wilde lezen. Na een hoop geklaag met mijn moeder naar de opticien geweest en een test gedaan, daar kwam uit dat ik -0,25 had aan beiden ogen, niet voldoende voor een bril. Toch snap ik het echt niet, want ik zie vaak echt heel onscherp en heb ook vaak hoofdpijn als ik lang naar iets in de verte moet kijken. Dus nogmaals naar de opticien geweest, die stuurde me door naar een oogarts. Dat heeft overigens niet veel nut gehad, want hij deed precies hetzelfde testen en kwam dus ook uit op -0,25, waarna ik weer naar huis werd gestuurd. De klachten bleven aanhouden en vervolgens ben ik met mijn moeder langs alle opticiens bij ons in de stad gegaan, overal gevraagd of ik een goedkope bril van -0,5 kon krijgen om te zien of dit werkte, maar de opticiens gaven na testen allemaal aan dat deze afwijking zo klein is, dat ik er geen bril voor nodig heb. Toen maar een tijd mijn mond gehouden, want ik heb niet echt het idee dat er iemand naar me luistert.

Toch heb ik nu, inmiddels bijna een jaar later, nog steeds last van mijn ogen. Ik zie onscherp in de verte, nog meer als ik moe ben (maar dat is normaal) en krijg ook echt pijn aan mijn ogen als ik een tijd geconcentreerd naar iets kijk (computer, televisie, boek, e.d.). Ook heb ik snel en veel hoofdpijn en word ik opeens héél erg moe als ik lang naar iemand moet kijken en luisteren. Tijdens de les bijvoorbeeld, als ik bezig ben met het boek, heb ik nergens last van, maar wanneer ik een kwartier naar de leraar zijn uitleg moet luisteren en naar het bord moet kijken, word ik zo moe dat ik haast ter plekke in slaap val. Ook als ik met biologie door de microscoop moet kijken, krijg ik snel last van hoofdpijn. En als ik 's avonds naar de bioscoop ga, merk ik tijdens de film niet zoveel (te afgeleid), maar als ik de bios uit kom, zie ik bar weinig en duurt het echt een half uurtje voordat ik weer een beetje van de slaperigheid/hoofdpijn af ben en weer scherper zie.

Ik weet niet goed wat ik moet doen, omdat ik dus al héél vaak getest ben en elke keer weer naar huis wordt gestuurd met "Het valt wel mee". Hebben jullie misschien nog tips?

Alwiene

Re: Last van mijn ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:30

Kwam er bij de metingen ook cilinder uit? Heb zelf ook maar kleine afwijking, maar heb voor autorijden die bril toch echt nodig, en voor mijn gevoel juist voor die cilinderafwijking zeg maar.

Verder, heeft opticien/oogarts de oogboldruk gemeten? Hoe was die?

Verder zou je aan iedereen in je omgeving kunnen vragen wat voor sterkte bril ze hebben en of je eens mag proberen Lachen Niet ideaal natuurlijk, maar geeft misschien wel een idee of je er wat mee opschiet.

Overigens kreeg ik van de opticien voor mijn bril gemaakt werd zo'n brilletje van hun op mijn neus om te proberen hoe ik daardoor keek (hey verrek kan je die borden in de verte lezen vanaf hier?! Nagelbijten / Gniffelen ) wellicht kan je doordrammen bij een opticien hiervoor? Anders toch doordrammen bij je HA, jij hebt een probleem, en als het niet in de afwijking in sterkte komt dan gaan ze maar vertellen waar het wel door komt. Geen genoegen nemen meer met nee dus Boos!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 20:10

Ze hebben alleen maar sterkte gemeten, dus niets oogdruk e.d. Eén opticien heeft wel een testje gedaan met een rood en een groen cijfertje, toen deed ze iets waardoor mijn ogen niet meer konden samen werken ofzo en toen zag ik dubbel (logisch) maar ook héél onscherp, daarom had ze me door verwezen naar een oogarts, omdat ze niet goed wist wat ze er mee aan moest, maar hij heeft alleen maar mijn sterkte opnieuw gemeten en me daarna naar huis gestuurd.

Ik denk zelf dat het is omdat mijn ogen zich constant scherp proberen te stellen, daarom heb ik denk ik ook zo'n hoofdpijn en als ze sterkte meten, dat het niet zo hoog is.

Ik kan niet echt gemakkelijk de bril van anderen proberen, want de mensen in mijn omgeving met een afwijking hebben een heel erge afwijking en lenzen.

Maar ik zal dan inderdaad misschien nog eens langs moeten gaan en inderdaad door blijven drammen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:37

Geen oogdrukmeting gedaan?! Dat is dat ze met zo'n dingetje in je oog blazen zeg maar he. Dat vind ik eigenlijk belachelijk, bij een goede opticien is dat gewoon routine, en van een oogarts zou je dat helemaal mogen verwachten! Hoewel ik jouw klachten eigenlijk niet direct zou koppelen aan een te hoge oogboldruk hoor, maar toch vind ik het vreemd dat ze er niet naar gekeken hebben.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:16

Mijn sterkte is -0,25 en -0,5

Geen klachten betreft hoofdpijn, maar in de verte inderdaad slecht zicht en wel snel moeie ogen.

Van mij is domweg opgemeten bij een winkel van een keten, week daarna hadden ze een actie met elke bril voor € 25,-

Heb een bril uitgezocht (onder het motto, voor die € 25,- kan ik het in ieder geval proberen) en dat vonden ze daar geen probleem hoor.

Nu je al een paar keer getest bent, lijkt me de uitslag wel correct. Houd de aanbiedingen bij bv wat winkels in de gaten en ga dan gewoon voor een bril naar de winkel Knipoog