Bevallen, wie erbij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Bevallen, wie erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 12:31

Hey ladies!!

Ik ben nu bezig met de 5e maand van onze eerste zwangerschap!
Iedereen is super blij!!! Nu wil ik persoonlijk graag wel mijn moeder erbij.
Mijn vriend vond het in eerst instantie iets voor ons tweeen en wilde het
samen doen. Ik had mij daarbij aangesloten, maar van de week kwam hij
ineens, als jij jouw moeder erbij wilt hebben dan begrijp ik dat.Misschien
kan ze je ook wel helpen. Maar dan komt het volgende: als mijn moeder
erbij is kan ik het natuurlijk niet wijgeren om ook zijn moeder erbij te laten.

Je begrijpt het: dilemma Clown

Hoe hebben jullie het gedaan of hoe zouden jullie het willen als het zo
ver is?

oensan

Re: Bevallen, wie erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:33

natuurlijk kan je dat wel weigeren, je eigen moeder of schoonmoeder is wel heel anders! Bij mn eerste bevalling was mijn moeder ook mn rots in de branding. De tweede ging te snel, toen mn moeder binnen kwam was hij al geboren. Ik vind het nu nog heel speciaal en leuk dat je er over na kunt praten met je moeder, want de details vergeten de mannen toch altijd! Heel veel succes geniet van je zwangerschap!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:34

Je moet doen waar je jezelf het meest prettigst bij voelt, een bavalling lijkt mij niet niets. Ik kan me wel voorstellen dat je heel graag je moeder erbij wilt hebben, maar aan de andere kant zo voelt je partner het natuurlijk ook wel een beetje.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:35

Ik zou het ook wel heel anders vinden als alleen mijn eigen moeder er bij zou zijn. Anders kan misschien je schoonmoeder wel in het ziekenhuis (of waar je wil bevallen) zijn, maar dan in een andere ruimte. Zodat ze naar jullie toe kan komen als het kind er is.

Succes!! Lachen

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:35

ik had mijn moeder en mijn man bij mij.
Ik vind wel dat je zijn moeder kan weigeren want de bevalling is iets wat jij moet doen en het is heel belangrijk dat je de personen om je heel hebt waar jij je het prettigst bij voelt en die jou het beste kunnen steunen tijdens de zwaarste momenten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 12:36

Ik vind het niet kunnen om mijn eigen moeder er wel bij te nemen en haar op de gang te laten wachten, Ik weet zeker dat daar ruzie/onenigheid over zal ontstaan.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:37

Oh ja dan is het anders.. Anders misschien een keer met je mn/vriend over hebben nog? En anders met je eigen moeder en zijn moeder?

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:37

LCharlotte schreef:
Ik vind het niet kunnen om mijn eigen moeder er wel bij te nemen en haar op de gang te laten wachten, Ik weet zeker dat daar ruzie/onenigheid over zal ontstaan.

Denk wel dat jij je er prettig bij moet voelen hoor, het is jouw lijf! Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:39

Wij zijn even ver Haha! Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en je zeker niet schuldig voelen!
Ik wil alleen mijn man erbij, voor de rest niemand (nou ja, de gynaecoloog en co wel natuurlijk). Als jij je schoonmoeder er niet bij wilt, is dat jouw keuze, en daar heeft iedereen maar rekening mee te houden. Jij moet het doen, jij ligt daar en je moet het voor jezelf zo makkelijk mogelijk maken (voor zover dat mogelijk is natuurlijk ). Gewoon je poot stijf houden hoor!
Als ze er onenigheid over wil maken, vind ik dat eerlijk gezegd erg zielig Boos! Ze moet respect hebben voor jouw keuzes, of ze het er nu mee eens is of niet. Dat zal nog wel vaker gebeuren.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:47

ik heb alleen mijn vriend en zus erbij gehad

maar ik vind eigenlijk wel dat je het kan maken hoor het is jou kindje jou bevalling en jij mag weten hoe je het wil en tja als ze het er niet mee eens is kan je dat toch uitleggen dat je je niet zo lekker bij haar voelt om lekker met je doos open en bloot voor haar neus te gaan liggen Clown

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:49

Ik ben zelf keer bij een bevalling geweest van een vriendin van me, vond het leuk en fijn dat ik haar mocht steunen, verder was alleen haar man erbij, is gewoon waar je jezelf prettig bij voelt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:52

het is jouw bevalling, en jouw lijf dat daar open en bloot op een bed ligt
dus JIJ moet beslissen over wat JIJ het fijnste vind
misschien wil je ze tegen die tijd allemaal wel de kamer uit Knipoog

ik zou ook alleen mijn eigen moeder erbij willen hebben als het ooit eens zover komt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:53

Als jij alleen je moeder en je vriend erbij wil hebben moet je dat vooral doen.
Jij bent degene die het "werk" zal moeten verichten en JIJ moet je op je gemak voelen.
Ieder ander heeft jou keuze te respecteren!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:54

ik wil denk ik toch alleen mijn vriend en de Vk erbij hebben
Al die toeschouwers hoeft van mij niet zo

daar komt bij dat mijn moeder gewoon te ver weg woont( 2,5 uur rijden) om mischien wel op tijd te zijn..
Zijn moeder woont hier om de hoek mischien dat ik haar wel vraag om gewoon stand-by te staan
maar bij de daadwerkelijke bevalling nee dank je
maar mischien denk ik er tegen de tijd dat het gaat beginnen wel anders over hoor!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 13:20

Mijn vriend heeft een hele hechte band met zijn moeder en wilt haar ook graag erbij als mijn moeder erbij is, maar op de 1 of andere manier, mijn moeder heeft mij gemaakt Haha! Dat is toch anders dan dat er iemand anders naar zit te kijken...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:37

Jij bevalt en niet je vriend, ik vind echt dat dit gaat om jou, om jouw lichaam enz. Ik begrijp je vriend maar JIJ moet het doen, en teveel mensen om je bed is storend.
Ik zou dus alleen je moeder vragen, maar dat kan ook op het laatste moment, en je schoonmoeder helaas. Als het goed is begrijpt ze dat wel, anders zou ik me al helemaal afvragen wat ze erbij doet...Kan m niet indenken dat ze je boos aankijkt, leg haar uit dat je niet weet wat het is en dat je graag je moeder erbij wilt om je te steunen en verder rust wilt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:41

Jouw bevalling, jouw keuze Lachen Ik snap heel goed dat je wel je eigen moeder naast je wil hebben en niet je schoonmoeder. Je moeder kent jou al je hele leven, ze heeft jou gebaard. Je schoonmoeder ken je een paar jaar. Die band is heel anders, je eigen moeder is zoals het woord al zegt: eigen. Je schoonmoeder zal het heus wel begrijpen, denk ook niet dat zij haar eigen schoonmoeder bij de bevalling van haar zoon had Knipoog

Mijn vader, moeder, broer en ik kwamen pas na de geboorte van de kinderen van mijn zus in het ziekenhuis. Maar goed: haar eerste bevalling duurde 32 (!) uur.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:41

LCharlotte schreef:
Mijn vriend heeft een hele hechte band met zijn moeder en wilt haar ook graag erbij als mijn moeder erbij is, maar op de 1 of andere manier, mijn moeder heeft mij gemaakt Haha! Dat is toch anders dan dat er iemand anders naar zit te kijken...

Charlot.. ik zou zeggen dat is prima.. als hij ook de bevalling doet... Haha!

Maar in dit geval (en alle overige gevallen ook) ben jij degene die de bevalling moet ondergaan en heb jij alle recht om te bepalen wie je bij je bevalling aanwezig wilt hebben.. En als je schoonmoeder daar geen begrip voor op kan brengen, dan heeft ze gewoon pech Knipoog

Echt waar hoor.. gewoon schijt aan hebben..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 14:10

Jullie hebben allemala gelijk, maar mijn schoonmoeder is snel gepikeerd en voelt zich snel buitengesloten. Ik heb niet zo'n zin in een familiecrisis...

Puf..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:11

puffen moet je nog maar even mee wachten Knipoog

familie crisis of niet, jouw bevalling, jouw feestje Knipoog
jij gaat twee babietjes op de wereld zetten, je hubbie niet
als hij gaat bevallen mag zijn moeder erbij zijn Knipoog

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:12

ooohh nog niet puffen hoor meis!

kan me voorstellen dat je geen zin hebt in familie crisis
maar mischien even vragen of zijn en jouw moeder er daadwerkelijk wel bij willen zijn?
Mischien willen ze wel helemaal niet???

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 14:14

Ze willen er allenbei wel bij zijn, mijn moeder zo wie zo en ze begrijpt ook dat ik mij minder op mijn gemak zou voelen met mijn schoonmoeder erbij. Denk alleen dat mijn vriend daar ander sover denkt en zijn moeder zou misschien zeggen dat ze het niet erg vind en er onderwijl toch enorm mee zitten.

En als het goed is hoef ik maar 1 babytje op de wereld te zetten Lachen

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:15

Lijkt me dan een hele moeilijke keuze meid!
succes ermee!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:17

Tja, ik zou er zelf echt voor kiezen om dan je schoonmoeder zich dan maa gepasseerd te laten voelen. Jammer voor haar, je moet gewoon aan jezelf denken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:19

Ik zou eerlijk gezegd ook niet willen dat mijn schoonmoeder'bij zo'n toch wel intiem moment is... mijn eigen moeder daarintegen wel weer. Dat geeft een veilig gevoel.