Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Redford schreef:Kun je niet veel beter voor implantaten gaan? Dan worden de tanden en kiezen vast gezet in je kaak, zit volgens mij veel beter dan een kunstgebit dat blijft werken volgens mij.
Zelf heb ik 4 implantaten onder ipv mijn kiezen, bij mij braken deze ook zomaar af. Ik vond het plaatsen ed niet erg, je moet idd verdoving en wel vaak naar de tandarts maar het ziet er echt prachtig uit erna. Het kan trouwens wel zijn dat je verzekering dit niet vergoedt, maar dat zul je na moeten vragen.
justahorse schreef:Dat ik weet is dat je implantat niet krijgt vergoed tenzij je er echt een grondige reden voor hebt. Mijn moeder heeft vorig jaar implantaten laten zetten en ze vond het geen pretje. Een kunstgebit krijg je wel vergoed als je een extra tandverzekering hebt maar dan heb je nog wel 100 euro eigen bijdrage, die kan je weer terug krijgen als je extra aanvullend verzekerd bent. Ik heb dit van de week nagevraagd bij mijn verzekering. Ik kwam er dus van de week ook achter dat ik het plaatje wat ik nu heb gewoon vergoed had moeten krijgen, maar door slordige fouten van de zorgverzekeraar moest ik hem zelf betalen. nu moet ik een klacht in dienen en heb ik alsnog kans dat ik dat geld alsnog terug krijg.
Maar zelf wil ik gewoon een kunstgebit. mijn broer heeft er ook 1 en die heeft hem nu ongeveer een jaar en die heeft er nooit geen last van. Ik weet al ongeveer hoe zo´n ding voelt omdat ik al een plaatje heb alleen is het nadeel dat ik hem elke week wel een paar keer moet lijmen met 1 seconde lijm.
Nicolletje schreef:Heb je weleens een 2nd opinion bij de acta gevraagd?
Als ik mijn moeder zie (die gebruikte ook de uitdrukking wolf in haar tanden, maar dat is geen ziekte, in feite bestaat het niet) dan zou ik nooit voor een kunstgebit kiezen.
Je gezicht wordt gewoon gauwer ingevallen en 'oud' omdat zonder tegendruk je kaak slinkt.
Sorry dat ik het zeg, ik wil je niet kwetsen, maar het feit dat je tanden er bijna uit vallen zo rot, is voor een groot deel aan je eigen verzorging (en waarschijnlijk een slechte tandarts) te danken.
Ik kan het weten, want ik ben al een paar jaar in behandeling bij de acta omdat ik 7 implantaten ga krijgen (ik ben met te weinig tanden geboren) en ik schrok me rot toen ik hoorde dat ik eerst mijn tandverzorging zéér goed op orde moest gaan hebben, anders zouden mijn overige tanden er vanzelf wel uit vallen.
Ik had bijna nooit gaatjes, maar wel terugtrekkend tandvlees en veel plaque.
Ik ben toen begeleid door de acta; hoe ik moet poetsen, flossen en stoken (elka dag dit alles, je denkt dat je het goed doet; dus niet)
Ook een vriendin van mij had elk tandartsbezoek tientallen gaatjes en die heeft haar cola-gebruik flink moeten indammen en ook haar poetsgedrag moeten aanpassen.
Echt, ik zou er alles aan doen om géén kunstgebit te krijgen, tegenwoordig wordt ook niet gauw meer naar deze maatregel gegrepen.
*edit* ik zie dat je zelf wel achter je keuze voor een kunstgebit staat, dan wens ik je veel sterkte ermee
mamamika schreef:Nou ik zal dan ook maar even reageren.
Want ik heb op 23 augustus onder al gehele narcose mijn hele gebit laten verwijderen.
Ik heb er nu bijna 5 weken opzitten dat alles eruit is en 17 oktober mag ik voor de eerste keer gaan happen voor mijn mooie nieuwe stralende lach.
Bij mij was er een reden dat alles onder narcose ineens getrokken en weggesneden is.
Ik ben diabeet en heb hele slechte tanden die al spontaan afgeknapt waren dit was ook de keuze van mijn tandarts om het zo te laten doen.
HIj heeft er bewust voor gekozen om het nog niet met implantaten te laten vast zetten omdat ik in zijn ogen nog vrij jong ben ik ben 31.
Hij zegt over een jaar of 20 a 30 kom je toch aan een nieuw gebit en dan pas heb je implantaten nodig.
Tenzij je geen kaakbot hebt dan krijg je direct implantaten is mijn gezegd.
Tjah mocht je verder nog vragen hebben mijn pbbox staat altijd los.
Groetjes Natasja
justahorse schreef:Mijn andere broer heeft pas een offerte laten maken om heel zijn gebit op te knappen en dat ging over een groot bedrag wat hij ook niet vergoed kreeg. dus hij zit er nu ook over na te denken om het te laten trekken. .
Welshcobfan schreef:Je kan ook genetisch bepaald een slecht (lees: zwakker) gebit krijgen, heeft niets met verzorging te maken
juno1 schreef:Niet bang zijn de techniek is vooruit gegaan en je bent ook niet direct aangezezen op een gebit hoor.
Acta lopen profs die de nieuwste technieken kennen, daar waar veel tandartsen stil blijven staan.