morgen toch maar even bellen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

morgen toch maar even bellen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:59

al een paar maanden terug was ik aan het zwemmen met [naam], dit ging niet helemaal goed, ze ging op mijn enkel staan, en ik ging heel even kopje onder, ik dacht dat mijn enkel gebroken was, toen ik weer op de kant stond, en mijn laars en sok uithad, zakte ik er doorheen.
ik heb er een week niet op kunnen lopen, en daarna kon ik er voorzichtig op lopen. ik heb er zeker 2 maanden last van gehad, met schoenen aandoen, maar lopen ging wel weer. ik ben er ook niet mee naar de huisarts geweest, omdat ik dacht dat hij gekneusd was (enkel was 3x zo dik dan normaal, en helemaal blauw).
ik heb er nu nog steeds last van, niet vaak, maar soms een zeurend gevoel. het word volgens mij alleen erger.. ik heb nou al 2 dagen achterelkaar, s'avonds een dood gevoel in mn enkel, het prikkeld niet, als ik er dan op loop,dan zwikt hij naar rechts.
heeft iemand een idee hoe dit kan komen? ik bel morgen de huisarts sowieso even, maar ik ben benieuwd of iemand dit herkend..

Jasmijn159

Re: morgen toch maar even bellen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:08

Dat gebeurt als je geen rust houdt na een blessure Ja .
Heel verleidelijk om door die pijn heen te lopen, maar absoluut níet slim.. en je houdt er nu dus veel langer last van dan wanneer je meteen daarna een weekje op krukken (oid) was gegaan.
Maar misschien is het wle iets anders, huisarts raadplegen kan nooit kwaad Lachen .
Iig succes er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:11

bedankt, ik heb idd niet op krukken gelopen, maar wel zoveel mogelijk op de voorkant van mijn voet, ipv mijn enkel, ik denk dat het rond mei gebeurd is, kan het dan zo lang duren?

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:14

Ja zoiets kan zeker lang duren , als je het te snel weer overbelast. Maar misschien is er wel iets gescheurd of gebroken in je enkel .. het is inderdaad verstandig zoals je al zei om langs de huisarts te gaan. Beter een keer teveel dan dat je er nog langer mee blijft lopen toch Knipoog ? Succes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:39

mijn moeder heeft net ook al even gekeken, en hij is ook weer wat blauw en dik, ook voelt het of hij van binnen ijskoud is, en er is 1 klein stukje onder mijn enkel dat echt pijn doet als ik mijn voet draai, of iemand er aan zit..
idd beter een keer te vaak heen, bedankt!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:56

Ik heb mijn enkel een maand geleden gebroken. Ik voelde meteen dat het "echt" mis was. Ik kon er ook echt niet op lopen, ook niet op mijn tenen oid. Maar voor de zekerheid zou ik toch maar even naar de huisarts gaan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:03

Jaren geleden is er tijdens het zwemmen een keer een paard op m'n blote voet gaan staan. Voet was duidelijk gebroken, maar ik was zo eigenwijs om er gewoon mee door te lopen.
Pijn werd uiteindelijk wel minder en nu heb ik er nog maar af en toe last van.

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:24

ik zou ff langs de huisarts gaan, misschien was het wel gebroken en is het niet goed genezen.

toch vind ik t een beetje raar dat als je voet 3x zo dik is en blauw je niet ff langs de ehbo gaat voor foto's. heb t een keer met me scheenbeen gehad en me moeder zag t en zette me gelijk in de auto naar de ehbo, uit eindelijk gelukkig niet gebroken maar dan weet je t wel zeker wat er aan de hand is.

succe ser mee

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:04

Ik ben 2 maand doorgelopen met een scheur in mijn bot van mijn been Nagelbijten / Gniffelen (eigenwijs dat ik was Clown) voordat ik naar de dokter ging en gelijk doorkon naar de ehbo. Dus ik zou zeker even naar de dokter gaan Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:07

He Dees, ga echt even naar de dokter. Ik loop al jaren met enkelklachten rond en wens het niemand toe. Is ook naar aanleiding van een verbrijzelde enkel. Sterkte. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:05

heey Marjolein, ik wist niet dat dat daar door kwam Bloos! nu is het weer even over, wel blauw en nog wat dik, en 1 klein plekje is nog pijnlijk, donderdag kan ik terecht bij HA.
@ martientje, ik dacht dat hij gewoon zwaargekneusd was, en ik ga niet zo snel naar de HA, iedereen bedankt, donderdag weet ik meer!

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:21

Oeff donderdag pas, wat een drukke huisarts ! Knipoog Nog even afwachten dus Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:08

het begint nu dus weer.. *zucht* dit is de 3e dag achterelkaar dat het s'avonds begint.. nou ja, maar even doorbijten en dan donderdag naar de HA.. HA is idd druk, die heeft net 3 dagen vrij gehad, en op maandag is het altijd vrij druk.

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:46

t was geen aanval, maar ook al denk je dat t zwaar gekneusd is kan er nog een scheurtje of iets inzitten, dan lijkt t niet of t gebroken is maar moet er toch gips om. dus vandaar dat ik dat opmerkte.maar succes nog donderdag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:48

ik vatte het ook niet op als een aanval hoor Lachen bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:49

vandaag naar de HA geweest, die verklaard me een beetje voor gek volgens mij.. wie gaat er nou zwemmen met een paard?! euhm, ik Haha!
maar goed, ik moest door naar het ziekenhuis, voor een foto. Maandag krijg ik de uitslag. wat ik wel vreemd vond, is dat ik mijn voet naar buiten moest draaien, zodat de binnenkant bovenop lag, maar de pijn zit juist in de buitenkant.. maar bij de balie zeiden ze dat dat niets uitmaakt, en dat ze een eventueel scheurtje in de buitenkant zo ook wel zien, dus dat is even afwachten Lachen

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:55

idd dat is wel vreemd!

maar er kan ook wat zijn met je enkelbanden, omdat je ook vertelt dat je er steeds doorheen zakt..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:57

Sterkte met je voet!
En maar wachten op de uitslag!

Klag zelf zo'n 9 weken geleden ook met me binnenkant van me voet,
zoo op de foto terwijl het breukje in me kuitbeenbotje zat! (Buitenkant van je been)
Wist ook niet waar het breukje zat hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:49

sorry voor het late bericht, op de foto's was niets te zien, wss is het zwaar gekneusd geweest, en de HA wou me niet ontmoeidigen, maar ik kon er nog maanden last van houden.. Scheve mond

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:10

Ik heb thuis een elastische enkelband. Die geeft erg veel steun en is heel fijn. Alleen vrij duur. Nu weet ik dat je niet ver bij me vandaan woont, als je wilt, mag je hem wel van me lenen?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:05

Een enkelband zal het eerder slechter maken dan beter, de spieren hebben een klap gehad en moeten nu weer sterker worden. Als je er een bandje omheen doet 'denken' de spieren dat het niet meer hoeft en zal het hele proces van genezen alleen maar langer duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:18

bedankt voor je aanbod Faelivrin! vind het heel lief van je, maar ik heb zelf idd ook 1 gehaald, voor als ik echt de hele dag loop, anders heb ik s'avonds zo'n pijn, ik heb hem niet altijd om, idd om de reden die sronnie noemt, maar als ik de hele dag druk ben, heb ik hem om Ja maar toch bedankt!