Het gevolg van een breuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flaaf

Het gevolg van een breuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 17:56

Zijn hier nog meer mensen die, net als mij na een sleutelbeenbreuk of iets dergelijks, een zichtbare ''bult'' hebben gekregen?
Ik kreeg gister te horen dat dit bij mij het geval is, ik harstikke balen, want ja hoe lelijk is dat, maar ik denk dat ik het maar moet accepteren, niets aan te doen Knipoog

KiWiKo

Re: Het gevolg van een breuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:58

ja na een breuk heb je altijd kraakbeenvorming, ik heb het op mijn beide sleutelbenen en een aantal ribben, de rest kan je niet voelen omdat er teveel vlees omheen zit Lachen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:59

Ik heb een paar weken geleden (zeg maar gerust 7 weken)
me kuitbeenbotje boven in het topje gebroken!
En me spieren zwaar gekneusd, zit nu aan de Fysio 2 keer per week!
Dus ook geen knoll hobbelen Huilen van het lachen Scheve mond

Maar had wel een bobbel op die plek van me been zitten..
Dat is nu minder geworden! Ja

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:00

Ik heb t op mijn vinger gehad.. 10 jaar lang heeft de bult er gezeten, maar nu toch weggetrokken (langzaam) er zit nog wel iets, maar niet duidelijk meer)

En helaas op mijn neus.
Heb mijn neus gebroken gehd en nou heb ik een bobbel op mijn neus!
En dat vind ik wel erg, vinger kan ik mee leven, maar van mijn neus vind ik het toch zonde!

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:01

Ik heb een bult aan de binnenkant van mijn dijbeen, net boven mijn knie, sinds mijn paard vorig jaar over me heen denderde nadat ik er was afgevallen. Mooi is het niet, het lijkt wel een vetkwab én het is ongelijk met mijn andere been, maar ach, er zijn ergere dingen in het leven. (geen gevolg van een breuk dus, ik had geluk dat het niet op mijn knie was en dat ik een sterk dijbeen heb Tong uitsteken maar wel gevolg van een gigantische bloeduitstorting (heb er nog foto's van voor de sensatiebelusten onder jullie Knipoog ) en vetnecrose in dat weefsel...
Gelukkig draag ik geen minirokjes of zo, en een jeans of rijbroek geeft genoeg "steun" om het redelijk te camoufleren zeg maar, dus enkel "bloot" is het een beetje raar. Er zit ook nog een litteken op omdat ze het na enkele weken hebben opengesneden om de bloedklonters en zo uit te halen (en tegen dan was het al enkele keren leegezogen met zo'n dikke naald) Misselijk

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:02

zo heb ik ook een deuk in mijn bovenbeen Lachen Lachen je ziet het haast niet, maar je voelt het des de beter

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:03

Volgens mij beter wat kraakbeen vorming dan blijvend letsel. Hoe vervelend ook!

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:04

KiWiKo schreef:
zo heb ik ook een deuk in mijn bovenbeen Lachen Lachen je ziet het haast niet, maar je voelt het des de beter

ah, bij mij is het helaas geen deuk (daarom wilden ze ook dat geplette vetweefsel niet wegsnijden, dan zou ik een "onesthetische put" overhouden) maar die bult zit er nog wel steeds... hopelijk slinkt het nog wat in verloop van tijd...

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 18:05

Ja iid, ik ken mensen die met bijvoorbeeld een hernia zitten na een ongeluk, doe mij dan maar een bult

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:08

12 jaar geleden heb ik mijn linker enkel, aan de buiten zijde 3 keer gebroken, en aan de binnenzijde verbreizeld. Dit brak dus allemaal tegelijk tijdens een of ander banketstaaf ongelukje. Aan de binnenzijde is een bult ontstaan, die nooit meer weg is gegaan. Het gevoel daar onder die breuk is nooit meer normaal geworden.
vorig jaar heb ik mijn neus 3 keer gebroken, op 3 verschillende gelegenheden. Een in januari, een in mei, en die was echt heel erg, en nog eens een in november. Gelukkig daar geen bult, maar ook in de top van mijn neus is het gevoel niet meer zoals het hoort te zijn.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 18:45

git schreef:
vorig jaar heb ik mijn neus 3 keer gebroken, op 3 verschillende gelegenheden. .

Brr, dat klinkt vreselijk, ik hoop voor je dat dit het laatste was Knipoog

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:47

Mijn sleutelbeen is gebroken en scheef aangegroeid, hierdoor heb ik een nog grotere bult dan normaal gesproken en erg veel pijn er aan, terwijl het 6 jaar geleden is. Ze willen het opnieuw breken, maar nee bedankt.. Jammer dan,

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:54

Ja beide sleutelbenen gebroken gehad nu alweer ruim 2 jaar geleden.
Ik heb op m'n linker sleutelbeen precies in het midden een soort 'trapje'. De binnekant is over de buitenkant gegroeid en daar onder en boven is wat extra bot gevormd, maar dat is al wel een stukje minder dan een jaar geleden.
Aan de rechter kant heb ik het laatste puntje van m'n sleutelbeen af gebroken en dat is er (gelukkig) ook weer aangegroeid, maar daar zit dus wel een bult.
Ik heb er vreselijk van gebaald in het begin, maar ik geef er nu niet zo veel meer om, als ik normaal sta dan zie je het eigelijk haast niet.
Ik heb nog geluk gehad, want beide kanten hebben ze over zitten denken te opereren, maar aangezien het zo'n dun velletje is, zou ik dan pas een lelijk litteken er aan over houden! Dus ik ben er allang goed vanaf gekomen!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:39

Prada_07 schreef:
git schreef:
vorig jaar heb ik mijn neus 3 keer gebroken, op 3 verschillende gelegenheden. .

Brr, dat klinkt vreselijk, ik hoop voor je dat dit het laatste was Knipoog

haha, ik denk dat ik dat nog veel harder hoop.
Vooral die tweede keer was erg heftig.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:33

Ik heb het ook bij een sleutelbeen hoewel het lijkt alsof er bij de ander ook een bultje zit de huisarts vond het nogal onverklaarbaar dus maar even door de scan enzo omdat ik dus niet wist dat ik dat uberhaupt ooit gebroken had en het schijnt pijnlijk te zijn dus dat vonden ze wel wat raar haha
Bij mij is het dus wel ooit gebroken maar aangezien ik niks gemerkt hebt waarschijnlijk toen ik nog een baby was en het bot dus in soort zakje ofzo wat je als baby om je bot hebt blijven zitten en zo verkeerd vast gegroeid (snappen jullie het nog?;))

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:27

Ik heb het op mijn pols. Het lijkt net of het een botje is wat uitsteekt, zo voelt het ook, maar de dokter zegt dat het littekenweefsel is..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:16

Ik heb ook zo'n mooie bobbel op mijn sleutelbeen wat lijkt op een oude breuk. Het gekke is alleen dat ik me niet kan heugen dat ik mijn sleutelbeen ooit gebroken gehad heb Haha!
Ook heb ik op mijn vinger een bult zitten van een oude breuk. Mijn ribben heb ik ook gebroken gehad maar daar kan ik niets op ontdekken, alleen dat die plek nog altijd gevoelig is (na ruim 2.5 jaar)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:48

Ik heb ook een bult aan de binnenkant van m'n elleboog, nadat ik die verbrijzeld heb afgelopen maart, maar of dat van de breuk zelf komt of van al het metaal erin dat weet ik niet Nagelbijten / Gniffelen