pilmoeheid..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

pilmoeheid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 09:48

ben een poosje terug gestopt met de pil, vanwege een hele hoop vage klachten.. moe, emotioneel niet al te stabiel, buikpijn, hoofdpijn, en ga zo maar door..
volgens de HA leed ik aan pil moeheid.. ben nu sinds een paar maanden gestopt en ik voel me geweldig.
nooit bij nagedacht. je begint op je 16e met de pil en slikt em zo 10 jaar...

ben ik nu de enige die pilmoe is en hoe gaan jullie hier mee om (andere vormen van anticonceptie oid)

whisperramse

Re: pilmoeheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:54

Hier net hetzelfde; pakte de pil dan wel geen tien jaar maar had er ook veel last van.

Had verschrikkelijk veel buikpijn, ook tijdens de mestruatie (en toen ik de pil NIET nam, belange zoveel last niet van)
Was behoorlijk emotioneel, begon dus echt om domme dingen te wenen (zat ook niet al te lekker in m'n vel.
Had ook totaal geen zin in sex e.d.

Nu ben ik gewoon gestopt met de pil; de klachten zijn toch al iets minder en de lust is terug (wat is het vriendje nu blij Haha! )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:57

ik had het ook heel erg, moodswings

heb nu een spiraaltje en gaat stukken beter

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:57

Volgens mij heb ik er ook last van, ben nu ff een maandje gestopt kijken hoe het nu gaat...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:03

ik heb sinds ik de pil niet meer slik in ieder geval stukken minder hoofdpijn!
Ik moest stoppen met de pil ivm trombose, anders had ik deze dus gewoon doorgeslikt en niet geweten dat de oplossing tegen de hoofdpijn zó simpel was!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:04

Ik ben er om dezelfde reden ook mee gestopt, ik werd er steeds beroerder van na 10 jaar gebruik. Nou wilde ik toch zwanger worden, dus dat kwam goed uit. Ik zit er alleen mee hoe ik straks mijn anticonceptie ga regelen.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:18

erleyne schreef:
Ik ben er om dezelfde reden ook mee gestopt, ik werd er steeds beroerder van na 10 jaar gebruik. Nou wilde ik toch zwanger worden, dus dat kwam goed uit. Ik zit er alleen mee hoe ik straks mijn anticonceptie ga regelen.

Ja daar zit ik ook een beetje mee....

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:22

me too, alhoewel, dat is van later zorg aangezien ik over 11 weken ongeveer een beeb verwacht.
Daarna zie ik dan wel weer, maar ik mag dus volgens mij alleen nog maar een spiraaltje end aar hoor ik ook alleen maar vervelende dingen over

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:24

ik heb hetzelfde gehad. Moodswings niet normaal...

Nu heb ik alweer drie jaar een mirenaspiraal en dit bevalt me uitstekend!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:25

superpluisje schreef:
erleyne schreef:

Ja daar zit ik ook een beetje mee....

Ik ben ook met de pil gestopt, vooral mijn libido was een slachtoffer. Nu ik gestopt ben gaat het wel een stuk beter. Maar zwanger worden zit ik nog niet op te wachten. Dus wij doen ouderwets gezellig met condooms *zucht*
Misschien dat ik de nuvaring ga proberen, die schijnt door de lage hormoon afgifte veel minder bijwerkingen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:26

Ik heb er volgens mij ook last van. In m'n stopweek ben ik gek genoeg een stuk minder moe en sloom en minder hoofdpijn, én vrolijker dan wanneer ik 'm wel slik. Ik slik hem nu pas een jaar of 2, maar kan er toch niet zo goed tegen denk ik.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:27

ik heb 4 jaar de pil geslikt tot mijn 20ste en had ook last van die symptomen. Na een pilvrije periode ben ik begonnen met de Nuvaring en ben daar nogsteeds héél tevreden over Ja'
Spiraaltje durf ik niet Bloos

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:28

Qimm schreef:
Ik ben ook met de pil gestopt, vooral mijn libido was een slachtoffer. Nu ik gestopt ben gaat het wel een stuk beter. Maar zwanger worden zit ik nog niet op te wachten. Dus wij doen ouderwets gezellig met condooms *zucht*
Misschien dat ik de nuvaring ga proberen, die schijnt door de lage hormoon afgifte veel minder bijwerkingen te hebben.

Is dat ook een pilmerk of een spiraaltje?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:30

ik heb een spiraaltke, durfde het eerst ook niet, maar ben er erg tevreden over. Nergens last van, ben zelfs niet meer ongesteld

van het zetten heb je maar heel even last en daarna ben je er 3 tot 5 jaar vanaf

nuva ring is een ring die je inbrengt, 3 weken laat zitten en dan eruit haalt stopweek hebt en dan weer een nieuwe ring inbrengt

lijkt mij niets, maar voor anderen is dat de oplossing

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:30

Hier nog een, en na mijn bevalling bijna 9 jaar gelee werdt ik zo heftig moe en misselijke en migraine dat ik helemaal niet meer wilde slikken. En nu ben ik bijna aan mijn derde mirena toe. Het eerste jaar wilde ik het er af en toe best uitrukken, maar na doorzetten ( soms kleine bloeding tussendoor, vage buikpijntjes ed.) ben ik er achteraf heeeeel blij mee. Bij de tweede kreeg ik een week na plaatsing een paar cysten, was pijnlijk, maar daarna helemaal geen klachten meer. Geen moodswings, geen bloedingen waar ik de Noordzee mee kon vullen, geen migraine meer, noem maar op. Lust is ook weer terug, alleen zorgt de Mirena er soms voor dat je minder vochtig wordt bij opwinding. Maar overal is een oplossing voor Knipoog

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:31

nee een plastic ringetje die je inbrengt en langzaam daar hormonen afgeeft (zelfde werking als een implanon maar ook weer niet). Je kunt hem 3/4 weken laten zitten en hebt daarna een "ringvrije" periode dus je kunt ook je cyclus regelen.

Dus minder bijwerkingen, geen problemen bij braken en nogsteeds je cyclus kunnen regelen.
nadelen: niet vergoed en duur (34,- per kwartaal)
en mannen moeten wennen aan het idee Tong uitsteken

http://www.nuvaring.nl/consumer/index.asp

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:34

Ik ben ook een tijdje met de pil gestopt toen ik al die vage klachten zat was (ook hier hoofdpijn, heel moe, moodswings, en geen zin in sex) waardoor die klachten over gingen. Na een half jaar ben ik wel weer gaan slikken, omdat we niet zwanger wilden worden, maar nu lijken de klachten langzaam maar zeker (na een paar maanden) terug te komen. Ben dus ook een beetje op zoek naar iets anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:36

Ik heb nu de mirena en die bevalt uitstekend/ Zo'n ring lijkt me helemaal niks, de mirena heb je geen omkijken naar!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:38

faye schreef:
Ik heb nu de mirena en die bevalt uitstekend/ Zo'n ring lijkt me helemaal niks, de mirena heb je geen omkijken naar!

Mirena is een spiraaltje toch?
Het nadeel daarvan vind ik wel dat je naar het ziekenhuis moet om het te laten zetten.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:39

nee hoor kan gewoon door je huisarts gedaan worden. Ik heb het wel via het ziekenhuis gedaan. krijg je een uitstrijkje. Weet je meteen of je 'schoon' bent.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:40

Volgens mij doet mijn huisarts dat niet maar zou wel een stuk makkelijker zijn. Huisarts is vlakbij voor mij, ziekenhuis toch zeker een half uur met de auto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:41

In het ziekenhuis kunnen ze met een echo kijken of de spiraal goed zit, ik heb na een week of vier nog een controle gehad. Prima, ik had het ritje ziekenhuis er wel voor over.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:42

je kan het altijd even vragen of hij het doet.
ik heb het geluk dat mijn vrouwelijke HA helemaal into de vrouwen kwaaltjes is (en zwangerschappen) dus daar kan ik wel terecht.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:45

Ik was een wandelende tijdbom met de pil. Werd er depi van en zat ontzettend slecht in me vel. BEn gestopt en heb een spiraal laten zetten. Echt superfijn. Bijna niet ongesteld (alleen een beetje ter extra controle), Erg veilig en heb nergen geen last meer van. Echt een aanrader. Je hoort heel vaak dat de pil ontzettend beinvloed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:45

ik heb het ook in het ziekenhuis laten zetten, meer omdat mijn HA ook mijn buurman is en ik dat niet fijn vind

een vrouwelijke stagaire heeft uitstrijke gemaakt (die moest nog 1 dag stage en dan was ze ook afgestudeert HA) en gelijk een soa test
toen week later in het ziekenhuis laten zetten, heb ik ook wel ritje voor over hoor