hevige hoofdpijn, migraine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos91

hevige hoofdpijn, migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 22:38

Hooihooi mensen.

Ik had een vraag omdat ik er best wel mee zit. Misschien dat jullie mij wat bij kunnen spijkeren.

Gisterochtend voelde ik me raar, ik mocht thuis blijven, kreeg toen echt hevige hoofdpijn aan een stuk door. Niets hielp. Het was geen bonkende hoofdpijn maar gewoon hevige blijvende hoofdpijn.
Ik was niet misselijk, ik had alleen last van steken in mijn zij. Ik merkte wel dat ik licht niet echt prettig vond,maar dat heb ik nooit gevonden. Het geluid irriteerde me wel ontzettend, alles klonk hartstikke hard. Die middag ging het wel en ben ik naar buiten geweest. Ik kreeg het ijskoud en begon als een gek te trillen. Mijn hele lichaam begon steeds harder te trillen. Ik voelde me raar en moest toen overgeven. Toen was het hele rare gevoel weg.
Of dat rare gevoel misselijkheid was weet ik eigenlijk niet. Het voelde anders dan normaal.
Die avond heb ik mijn temp. opgemeten, 39.7 graden. Ik zweete me kapot.

Vandaag viel alles mee, nog wel hoofdpijn maar ik had ontzettende last van spierpijn. In mijn rug en nek. Heb veel spierzalf opgedaan en heb pijnstillers genomen. Die dag ervoor ook. Alleen vanavond, mijn nekpijn word steeds heftiger, en mijn hoofdpijn ook. De hoofdpijn is niet op een plek.

Komt dit jullie bekend voor? Denk je dat je weet wat ik heb? Als ik me morgen nog niet goed voel ga ik naar de dokter. Maar ik had gehoopt dat jullie me nou al een beetje konden helpen.

Hoop snel op reactie te krijgen.

Chonelly

Re: hevige hoofdpijn, migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:21

Ik denk eerder dat je wat grieperig bent, en niet zozeer dat je een migraine aanval hebt.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:49

Even een stipje hier, ik had vorige week precies hetzelfde.
Duurde 5 dagen en daarna was het weg.
Maar idd ook heel veel pijn in nek en rug, kan me niet voorstellen dat dat door een griepje of virus komt, eigenlijk..!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:10

Ik heb afgelopen nog een migraine aanval gehad. De hele dag een zeurende pijn vanaf 19 uur ontiegelijk bonkende pijn.. 19.15 in bed en afbsoluut donker en zonder geluid, want daar kan ik dan ECHT niet tegen. Wordt al misselijk en rond half 12 echt alles eruit... Volgende dag nog lichte hoofdpijn vooral erg moe, en licht in mn hoofd, verder weinig meer aan de hand... Maar dat herken je wel hoor vind ik in ieder geval vergeleken met "gewone" hoofdpijn.

neemt niet weg dat het natuurlijk evengoed gewoon erg vervelend is Knipoog

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:54

Heb je hier vaker last van?
Zag je slechter dan normaal? Zwarte vlekken?
Zit migraine bij je in de familie?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 01:25

Ik heb zelf regelmatig migraine en lig dan tot 3 dagen plat. Wat jij beschrijft klinkt mij niet als migraine maar komt mij wel erg bekend voor, had je misschien iets gegeten wat je nog niet eerder hebt gegeten? Ik krijg namelijk exact het zelfde als ik bijvoorbeeld mosselen eet of andere schaaldieren waar erg veel eiwit in zit. Ik ben daar dus allergisch voor en krijg dan precies wat jij nu beschrijft.

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 09:54

Ik heb het 2 x eerder gehad. 1x was snachts, duurde maar heel even, uurtje ofzo. Ik werd er wakker van, dus kreeg het in mijn slaap. Heb het ook 1x eerder gehad precies hetzelfde zoals nu.

Ik kan me neit heugen dat ik wat verkeerds heb gegeten ofzo. Of iets nieuws. Op dat moment keek ik niet slechter, maar wat ik wel merk. De laatste tijd zie ik wel anders, maar dan ga ik ook twijfelen of dat echt wel zo is, snap je? Gelukkig is het nu weer voorbij, volgende x als het weer gebeurd wil ik meteen naar de dokter.

Een bekende zei tegen mij dat als je bijna 40 graden koorts hebt dat dat neit bij migraine hoort. Weten jullie daar meer van?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:50

Als ik echt een migraine aanval heb heb ik in iedergeval geen koorts. Maar als ik iets verkeerds gegeten heb dus wel Clown maar dat hoeft het bij jou natuurlijk niet te zijn. Is een goed plan om direkt naar de dokter te gaan als je het weer hebt. Ik zou denk ik zelfs naar de eerste hulp gaan, dokter moet je weer doorverwijzen en dan krijg je op de eerste hulp weer dezelfde onderzoeken. Ik ga in dit soort gevallen altijd direkt naar de eerste hulp Clown

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:07

Tanja, ik heb ook migraine, maar lig niet altijd 3 dagen plat. Is bij mij heel verschillend. De ene keer is het binnen een dag over de andere keer duurt het een paar dagen.

Een migraineaanval duurt minimaal 4 uur.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:15

Mandyy schreef:
Tanja, ik heb ook migraine, maar lig niet altijd 3 dagen plat.

Ik ook niet, ik lig tot 3 dagen plat Knipoog de ene keer 1 dag en de andere keer 3 dagen, soms is het ook maar een halve dag, is altijd weer anders.