Ik ben door een hele molen gegaan al heel jong in mijn leven.
De onderzoeken of testen vielen mee, mijn enige zorg was dat ze de oorzaak van de duizelingen konden vinden en ik er van verlost zou worden.
Jaren en jaren van neurologen, de ene medicatie na de andere die het probleem nooit hebben opgelost.
Menige Fysio ( standaard handelingen ) en dan weer eentje die ging kraken omdat er een wervel niet op de juiste plaats zat, resultaat was tegen de muur lopen omdat ik aan de rechterkant uitval kreeg ( mijn arm en gezichtsveld namen niets meer waar )
Na correctie terug in oude stand was dit weer normaal.
Neuroloog die stug bleef volhouden dat ik een probleem met mijn evenwichtsorgaan had, liggend op een bank mijn hoofd wild alle kanten op bewoog om iets uit te lokken.
Helaas werd ik daardoor niet duizelig, dus bijna boos liep hij weg en in een gesprek moest hij toegeven dat de jarenlange slikpartijen van medicatie waardeloos bleken omdat ik niets aan mijn evenwichtsorgaan mankeerde.
Bijna 30 jaar later kom ik via een behandeling bij een haptonoom ( ja ik heb ze allemaal gehad ) waar ik aan een tractie apparaat werd gekoppeld en mijn nekwervels werden gerekt, met spoed in het ziekenhuis. ( bewusteloos achter elkaar )
Via huisarts naar de beste Neuroloog die landelijk bekend is en ook foto's kan 'lezen' kwam eindelijk het verlossende antwoord.
Ik zal niet uitwijden, maar door omstandigheden zitten mijn bovenste halswervels te dicht opeen, aan weerzijde daarvan lopen de bloedvaten welke worden afgekneld bij spierspanning en dus geen zuurstof naar de hersenen kunnen vervoeren, resultaat duizelig in extreme vormen en zelfs bewustzijn verliezen.
Ik zal daar nooit vanaf komen, is aangeboren en moet ik mee leren leven.
Maar heb daardoor wel mijn huidige fysio die weet waar het probleem zit, die iedere week zorgt voor behandeling waarbij de nek en de lagere wervels in de positie blijven of terugkomen en ik minder problemen heb.
Dus mocht de test niets uitwijzen, zorg dat er foto's van de nek worden gemaakt, hopend dat iemand die ook goed kan lezen en daar misschien een afwijking in vinden wat je duizeligheid kan verklaren.
Vaak na ongeluk ontstaan dit soort problemen ook, net zo goed als dat je teveel spanning kan opbouwen en nek/schouders gaan vastzitten en daardoor die 2 belangrijke bloedvaten worden bekneld ( resultaat duizelig in minder of meerdere mate )