Is dit misschien wel een "leuk" vervolg om hier een discussie te voeren over het opvoeden van kinderen. We zien tegenwoordig dat de kinderen een stuk vrijer opgevoed worden is dit nou juist goed of niet goed? Brand los zou ik zeggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jasmijn76 schreef:..mn meisjes zijn nu bijna een jaartje oud...dus het opvoeden moet nog gaan beginnen..maar wat ik heb begrepen, willen juist de opvoeders weer terug naar het 'ouderwetse'...zelf ben ik daar wel voor..al wordt er natuurlijk niet gemept!!!...maar er mag best wel weer eens U gezegd worden tegen vreemden...Maar ik hoop dus gewoon op hoopjes tips en hopelijk een goed moedergevoel!...
Marigold schreef:pensionnetje, héb je een kind?...
Miryamk schreef:Ik denk dat het karakter van het kind ook een groot verschil maakt, de oudste ben ik 'kwijt' terwijl ik met de jongste alle kanten op kan. Had ik 2 makkelijke kinderen was ik dus niet ineens 'een goede opvoeder'!
MISTRAL94 schreef:De pubertijd dat is een tijd waar ik eigenlijk best wel tegenop zie![]()
als ik soms zie hoe vervelend, onopgevoed die pubers zijn
Pensionnetje schreef:MISTRAL94 schreef:De pubertijd dat is een tijd waar ik eigenlijk best wel tegenop zie![]()
als ik soms zie hoe vervelend, onopgevoed die pubers zijn
Ik mag me gelukkig prijzen, maar heb er dan ook veel energie in gestoken. De mijne zijn totaal verschillend van elkaar en hebben dus ook een verschillende aanpak nodig.
Brutaal? Echt niet! Maar houd er rekening mee dat kinderen alles afkijken van hun omgeving dus ook van hun ouders. Soms kijk je dus in een spiegel en moet je ook zo fair zijn in te zien waar je eigen blunders liggen![]()
gaapje schreef:ik ken dat ja
mijn middelste kan je gewoon nergens mee straffen
hij vind alles best.
kan heel makkelijk uuren op zijn kamer zitten met niks.
gaat hij lekker denken ,of slapen.
en dan toch niet buiten spelen blijf ik lekker binnen wat maakt mij het uit.
dat is soms wel heel moeilijk hoor