wat tegen pijn in rug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

wat tegen pijn in rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 11:15

Hoi,

Ik heb al een paar weken pijn in mijn rug. Nu kan de huisarts er niks tegen doen dan asprines en paracetamol te geven.
Maar voor beide medicatie ben ik erg bang (heb in 2002 een bekende van me naar het ziekenhuis laten brengen en die had veel van die stoffen binnen gekregen (moest op dokters advies elk uur 2 tabletten nemen en het uur erna de andere) 5 minuten later en ze was er niet meer geweest).

Weet iemand iets waardoor (tijdelijk) de pijn even weggaat?

alvast bedankt.

ellepel

Re: wat tegen pijn in rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:20

waarom heb je pijn in je rug dan?

paracetamol is ene pijnbestrijder,misschien dat aanpak van de oorzaak beter is?
ben je al bij fysiotherapeut geweest?

warmte is vaak wel fijn tegen pijn, een hittepit is misschien een idee?
( kersenpitkussen,kun je kopen bij de reformzaak)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:23

warmte inderdaad, velicht de pijn goed.
En ibuprofen, gebruik je dat liever ook niet?

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:23

Kan je niet beter naar de fysio gaan?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:27

Mijn huisarts zei precies hetzelfde terwijl ik er normaal nooit kom en ik dus wel erg last moet hebben wil ik daar over de drempel stappen. Uiteindelijk ging die erge pijn wle over maar ik had regelmatig last en dan zat alles vast en kon ik niet rechtop lopen en paardrijden al helemaal niet.
Pas nadat ik zelf naar een fysio-osteo-cranioman ben gegaan was ik er vanaf. Ik had niet echt pijn maar was stijf en kon mijn draai op het paard niet vinden. Hierna voelde ik wat voor verschil zo'n behandeling kan maken. Bij mij zat het SI-gewricht vast en was mijn bekken dus beperkt. Mijn ene knie bleek ik ook verder op te kunnen tillen dan de andere. Een goed controlemiddel en ik heb oefeningen die ik toch nog regelmatig doe (1x in de week is toch ook zeer regelmatig Bloos .

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 11:27

Pijn is laatste restje van een virus-infectie die ik al sinds april heb.
ik dacht ook al aan een pittekussen, dat werkte vannacht goed, maar op het werk zie ik dat niet echt zitten.

Vanwege de virus-infectie heeft het niks met mijn spieren te maken (jammer genoeg) de fysio zegt ook niks te kunnen:(

Ibuprofeen is wel een goed idee ja.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:29

Pff, virusinfectie.. Mooi klote! Beterschap nog maar dan Lachen

Ik slik zelf altijd 2 400mg Ibuprofens tegen de rugpijn. Als het echt erg is pak ik 2 zakjes 600mg Ibuprofen of 2 Diclofenac 75, ligt er net even aan wat we in huis hebben. Mijn huisarts wilde er eerst ook niets aan doen dan alleen pillen voorschrijven, ben uiteindelijk van peut naar peut gegaan, ziekenhuis, maar nu weten we wel wat er aan de hand is en wat er concreet aan gedaan kan worden Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:30

ik zou even naar de drogist gaan en even van vsm iets halen tegen spierpijn werkt wel goed!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:33

Vervelend voor je zeg!
Ik krijg zelf spierontspanners en ontstekingsremmende zware pijnstillers als het weer eens mis is, maar bij mij is het wel spieren, waardoor ik ook mijn wervels nog eens ga vastwerken. Spiroflor en Belliflor van VSM heb ik ook (wat hierboven staat) en dat helpt ook fijn.

In jouw geval zou ik denken: warmte? Kersenpitkussen, vochtige handdoek opwarmen in de magnetron en op je rug (zoals de Chinese doekjes na het eten), lekker warm badje en met de douchestraal je rug wat masseren?
Laatst bijgewerkt door Urielle op 27-09-07 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 11:37

dyclo, dat is een goed idee (heb ik toch nog liggen).En is meteen ontstekingsremmend. dank je:)

Dank jullie voor jullie medeleven, gelukkig heb ik het ergste gehad (tot doofheid tot gevolg), die is het laatste staartje:)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:45

LZP -> MW