Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaat18 schreef:112 bellen zou ik niet doen, dat is echt voor zaken als minuten verschil maken tussen leven en dood. Probeer via een vaste telefoon of de telefoon van de buren even te bellen naar de dokter. Of laat een buurman/vrouw een taxi bellen dat je naar het ziekenhuis kan.
Indeed schreef:Dat is niet waar hoor dat het alleen voor zaken tussen leven en dood gaat. Ik had eens het geen=-spoed-wel-politie nummer gebeld omdat er voor mij een gevecht bezig was tussen 3 mannen. Omdat op een gegeven moment één man kopje onder in de sloot werd geslagen werd ik toch doorverbonden met 112 omdat er dan wat grotere spoed achter gezet zou worden voor assistentie.
En nee, die mannen kon ik niet tegenhouden...
Sylke schreef:en dat je een verzekering vanaf een bepaalde datum afsluit. Ik heb die verzekering nu dus nog niet, maar dat ik wel vanaf deze maand betaal dus dat alles nog gedekt word?
hopla schreef:Sylke schreef:en dat je een verzekering vanaf een bepaalde datum afsluit. Ik heb die verzekering nu dus nog niet, maar dat ik wel vanaf deze maand betaal dus dat alles nog gedekt word?
Speurend in je profiel zag ik dat je verzekeringsadviseur bent.
Ik vind het dan wel opmerkelijk dat je hier gaat vragen hoe een verzekering in elkaar zit.![]()
Als je niet verzekerd ben dan heb je pech.
Dat zou jij dus moeten weten.
In ieder geval beterschap gewenst.
Sylke schreef:Ik had geen beltegoed omdat mijn geld (weer) te laat is overgemaakt, had het de 26e moeten hebben. Ik heb 112 gebelt, en werd doorverbonden met Zwolle in plaats van Zaandam. Die man die deed heel bot, en zei dat ik de huisarts moest bellen. Ik vertel dat ik dus geen beltegoed heb en dat was dan maar mijn eigen probleem. En ben vandaag de hele dag bezig geweest om mijn verzekering te regelen die ik al een tijdje geleden aangevraagd heb, en heb uiteindelijk een polisnummer los weten te peuteren. Vervolgens kon ik met de huistelefoon (begeleid wonen, ik had geluk dat er vandaag leiding was!) een dokter bellen. Bij de huisartsenpost zeiden ze dat ik te ver woonde, en kon ik een ander nummer bellen. Daar kon ik wel langskomen, maar zou ik gelijk contant moeten betalen wat dus ook niet lukte. Toen de sociale dienst gebelt, en mijn geld was dus nog niet overgemaakt. Ze zeiden dat ik mijn RMF niet had ingestuurt. Mijn geld was afgelopen maand te laat, dus heb die ook niet op tijd op kunnen sturen omdat ik hem pas veel te laat binnen had maar had hem wel op de post gedaan. Moest ik langskomen, op internet stond tot 19.00 op donderdag. Kwam ik daar om 5uur, was de balie waar ik moest zijn al dicht dus moet morgen weer daarheen, ookal heb ik gezegt dat ik ziek ben. Nu heb ik eindelijk een dokter gevonden, en ik moet morgen ochtendurine langsbrengen maar heb geen idee waar ik het in moet doen. Maar ik ben blij dat ik in ieder geval ergens terecht kan. Ik heb er nu wat minder last van dan toen ik dit topic plaatste, toen zat ik echt al een paar uur gewoon te huilen van de pijn.
nelis schreef:Sylke schreef:Ik had geen beltegoed omdat mijn geld (weer) te laat is overgemaakt, had het de 26e moeten hebben. Ik heb 112 gebelt, en werd doorverbonden met Zwolle in plaats van Zaandam. Die man die deed heel bot, en zei dat ik de huisarts moest bellen. Ik vertel dat ik dus geen beltegoed heb en dat was dan maar mijn eigen probleem. En ben vandaag de hele dag bezig geweest om mijn verzekering te regelen die ik al een tijdje geleden aangevraagd heb, en heb uiteindelijk een polisnummer los weten te peuteren. Vervolgens kon ik met de huistelefoon (begeleid wonen, ik had geluk dat er vandaag leiding was!) een dokter bellen. Bij de huisartsenpost zeiden ze dat ik te ver woonde, en kon ik een ander nummer bellen. Daar kon ik wel langskomen, maar zou ik gelijk contant moeten betalen wat dus ook niet lukte. Toen de sociale dienst gebelt, en mijn geld was dus nog niet overgemaakt. Ze zeiden dat ik mijn RMF niet had ingestuurt. Mijn geld was afgelopen maand te laat, dus heb die ook niet op tijd op kunnen sturen omdat ik hem pas veel te laat binnen had maar had hem wel op de post gedaan. Moest ik langskomen, op internet stond tot 19.00 op donderdag. Kwam ik daar om 5uur, was de balie waar ik moest zijn al dicht dus moet morgen weer daarheen, ookal heb ik gezegt dat ik ziek ben. Nu heb ik eindelijk een dokter gevonden, en ik moet morgen ochtendurine langsbrengen maar heb geen idee waar ik het in moet doen. Maar ik ben blij dat ik in ieder geval ergens terecht kan. Ik heb er nu wat minder last van dan toen ik dit topic plaatste, toen zat ik echt al een paar uur gewoon te huilen van de pijn.
ik snap echt niet hoe je het in je hoofd haalt om met iets als dit 112 te bellen....
ik snap best dat dat die man bot doet. 112 is voor levensbedreigende dingen niet voor dit soort gezeur.
ik snap zo ie zo niet waarom je niet gewoon naar een huisartsen post gaat.
Sylke schreef:- omdat ik echt heel veel pijn had. Ik heb eerder een nierbekkenontsteking gehad, maar dat deed niet zoveel pijn als ik vannacht had. Ik werd echt gek, en dan doe ik dingen die anderen misschien niet zouden doen (impulsief) Ik zei ook gelijk dat het niet dringend was, en heb uitgelegd wat er aan de hand was en werd daarna doorverbonden met Zwolle. En ik vind het niet normaal dat die man zo bot deed, dat is nergens voor nodig. Ik was in paniek, en ik wist echt niet meer wat ik moest. Dan kan hij ook normaal tegen mij praten.
- Ik ging niet gewoon naar de huisartsenpost omdat ik bijna niet kon lopen. Dan ga ik niet zomaar elke huisarts langs om te kijken of ik daar misschien terecht kan. Maar ik heb hier uitgebreid neergezet waarom ik niet naar een huisartsenpost ging, dus wat valt er niet aan te snappen?
En ik kon geen leiding bellen omdat ik dus geen beltegoed had.