Staartbeentje gebroken, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Staartbeentje gebroken, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:02

Ik heb gister een ongeluk gehad met een auto, en nu ben ik vandaag naar de dokter geweest omdat ik amper kon zitten en overal pijn heb.
Nu moet ik morgen naar het ziekenhuis om foto's te maken, omdat de HA denkt dat mijn staartbeentje gebroken is.
Nu mijn vraag, wie heeft dit ooit meegemaakt, en wat is tegen de pijn te doen?
Ikzelf was aan het denken aan een zwemband, zodat ik mijn staartbeentje ontlast.

Zwitsal

Re: Staartbeentje gebroken, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:11

oef..
ik hoop voor je dat je staartbeentje niet echt gebroken is..want dat schijnt echt ontzettend lang te duren voor het genezen is..

ik heb zo'n 6 jaar geleden mijn 'stuitje' waarschijnlijk heel zwaar gekneusd bij een val. ( er zijn toen nooit foto's gemaakt).

die pijn ging na ong een maand wel weer over.
ik heb inderdaad op een zwemband gezeten..maar dit zit toch niet erg lekker..
toen had ik ergens een kussen gevonden wat ook een gat in t midden heeft ( speciaal kussen, geen idee waar ik t vandaan had) en dat was echt veel beter.
en verder.. zo min mogelijk gelopen en gezeten, veel liggen ( op je zij)..

dat van mij ging toen redelijk snel weer over..maar is t jaar erna terug gekomen ( zonder dat ik gevallen was).. die keer ging het niet meer weg, werd alleen maar erger.
in de zomer vakantie ( lees: geen school meer, geen gym, geen lange tijd meer zitten) ging het over..
eerste schooldag begon het weer. ik kon niet zitten van de pijn.
ik heb de huisarts toen platgelopen, ziekenhuis geweest, foto's laten maken..
maar de artsen konden niets vinden en volgens de foto's was ik ' kerngezond' .. terwijl ik niet meer kon zitten of lopen van de pijn..

nu heb ik het niet meer dagelijks..maar ik hoef maar zo'n 1.5 uur of langer op 1 plek te blijven zitten en ik ben weer de pineut.

heel veel succes morgen bij de arts:) hoop dat je er snel weer vanaf bent..want het is echt vreselijk..

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 18:16

Ik heb dus foto's laten maken, en heb hem zwaar gekneusd. Heb zo'n band gehaald, en dit scheelt toch wel een hoop.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:34

oeh meid...nou veel succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:38

Ik heb het ook gehad toen ik een jaar of 15 was. 3 maanden niet kunnen zitten of fietsen, niks aan laten doen. Op mijn 20 e ben ik geopereerd aan een hernia. Of het de hoofdoorzaak was weet ik niet, maar mijn stuitje zal er vast aan bijgedragen hebben.
Stuitje is later rechtgezet door een manueel en nog een keer door een osteopaath. Ik heb er nu nooit meer last van.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:46

Bevalt het droogzwemmen op je band een beetje, Mirriejj?
Wat een ellende he, besef je gelijk dat je alles van je lijf nodig hebt, behalve als het gebroken/gekneusd is.

Jaaaaren geleden heb ik een stukje van mijn stuitje afgebroken. Is hetzelfde idee en idd de zwemband was een uitkomst! Let er wel op dat je een handdoek eroverheen gooit voor comfort en dat ie goed vol zit! Knipoog

Ik had toen een Sesamstraat-band Clown . Wat voor 1 heb jij ?
Heel veel sterkte gewenst en probeer regelmatig te blijven lopen, anders gaat echt alles zeer doen!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:03

neem echt de tijd om het te laten genezen!
als je het verwaarloosd,kun je er echt heel lang(jaren)last van houden!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 09:58

MarvanTom schreef:
Bevalt het droogzwemmen op je band een beetje, Mirriejj?
Wat een ellende he, besef je gelijk dat je alles van je lijf nodig hebt, behalve als het gebroken/gekneusd is.

Jaaaaren geleden heb ik een stukje van mijn stuitje afgebroken. Is hetzelfde idee en idd de zwemband was een uitkomst! Let er wel op dat je een handdoek eroverheen gooit voor comfort en dat ie goed vol zit! Knipoog

Ik had toen een Sesamstraat-band Clown . Wat voor 1 heb jij ?
Heel veel sterkte gewenst en probeer regelmatig te blijven lopen, anders gaat echt alles zeer doen!

Haha ik heb er een bij het groene kruis gehaald. Wat een verschil zeg, opstaan gaat nu ook al vrijwel pijnloos.
Van de fysio moest ik gewoon paracetamol slikken, maar dit doet ik niet aangezien ik bang ben dat, omdat ik denk dat ik geen pijn meer heb, alles te snel weer oppak.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:01

o heb ik ook gehad, en ik kan nog steeds niet normaal fietsen. Als ik een half uurtje heb gefiets weet ik van gekkigheid niet hoe ik normaal van me fiets moet stappen. Zo.n pijn
Er is weleens een topic geweest van iemand die hem weg heb laten halen vanwege de pijn.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:14

Paracetamol kan je denk ik best innemen, iig beter dan morfinetroep of spierverslappers, want dan weet je van voren niet meer dat achteren ook meedoet. Of mee zou moeten doen.

@Esmeralda: dat herken ik ook, dat niet lang kunnen fietsen! 10 minuutjes gaat wel, maar veel langer niet.
Dat stukje afgebroken stuitje (zie het als een botsplinter) is toen bij mij verwijderd en ik dacht dat ik er vanaf was, maar tóch geeft dat nog regelmatig problemen.
Ik had ook niet zo eigenwijs moeten zijn om te snel weer van alles te gaan doen, maar ja: te laat nu!

Dus mirriejj: rustig aan! Lekker blijven zitten op je bandje van het Groene Kruis.
* ben toch enorm benieuwd naar de kleur* Clown

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 20:14

Hij is heeeel saai rood Clown

Als ik nu te water kom, blijf ik wel fijn drijven Vork

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:43

MarvanTom schreef:
Paracetamol kan je denk ik best innemen, iig beter dan morfinetroep of spierverslappers, want dan weet je van voren niet meer dat achteren ook meedoet. Of mee zou moeten doen.

@Esmeralda: dat herken ik ook, dat niet lang kunnen fietsen! 10 minuutjes gaat wel, maar veel langer niet.
Dat stukje afgebroken stuitje (zie het als een botsplinter) is toen bij mij verwijderd en ik dacht dat ik er vanaf was, maar tóch geeft dat nog regelmatig problemen.
Ik had ook niet zo eigenwijs moeten zijn om te snel weer van alles te gaan doen, maar ja: te laat nu!

Dus mirriejj: rustig aan! Lekker blijven zitten op je bandje van het Groene Kruis.
* ben toch enorm benieuwd naar de kleur* Clown

maar goed ook..mij is tijdens mijn vele dokterbezoekjes ivm mijn stuitje verteld..dat de zenuwen van je zicht ( kunnen zien, dus), vlakbij je stuitje liggen.. als je je stuitje echt breekt is er dus kans dat die zenuw beschadigd raakt en je (gedeeltelijk) blind word..
dus maar goed dat je het hebt laten verwijderen..loop je iig geen risico's..

maar gek dat je er nu nog steeds last van hebt..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 09:12

Ieuw, wat eng! Wow!
Dat wist ik helemaal niet! De chirurg zei toen alleen maar dat het eruit moest en niet met een hoe/wat/waarom-verhaal.

Gedeeltelijk blind ben ik wel ja, heb een stevige sterkte bril op mijn giecheltje staan, maar dat komt vast door ouderdom! Haha!
Mijn stuitverhaal is al bijna 20 jaar geleden, maar lang fietsen geeft problemen, dus voor mij geen tour de France (gelukkig!)
Het blijft 'gevoelig' zeg maar, maar alleen als ik niet alleen op mijn zitbeenknobbels kan zitten (te zachte stoel bv).

En mirriejj: zit je rode band van het Groene Kruis nog lekker?
Heb je er trouwens een goede stoel bij kunnen vinden, want dat scheelt ook een boel.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 09:16

MarvanTom schreef:
Ieuw, wat eng! Wow!
Dat wist ik helemaal niet! De chirurg zei toen alleen maar dat het eruit moest en niet met een hoe/wat/waarom-verhaal.

Gedeeltelijk blind ben ik wel ja, heb een stevige sterkte bril op mijn giecheltje staan, maar dat komt vast door ouderdom! Haha!
Mijn stuitverhaal is al bijna 20 jaar geleden, maar lang fietsen geeft problemen, dus voor mij geen tour de France (gelukkig!)
Het blijft 'gevoelig' zeg maar, maar alleen als ik niet alleen op mijn zitbeenknobbels kan zitten (te zachte stoel bv).

En mirriejj: zit je rode band van het Groene Kruis nog lekker?
Heb je er trouwens een goede stoel bij kunnen vinden, want dat scheelt ook een boel.

Een aparte stoel heb ik niet, maar mijn band zit heerlijk Vork hij gaat overal mee naartoe.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:57

ja bij mij is het dus ook nog gevoelig...zodra ik een langere tijd zit.. maar ik had er dus ook al eerder last van gehad ( zonder dat ik dus gevallen was) dus ik heb geen idee wat de oorzaak bij mij is..

trouwens.. toen ik die paar keer zoveel last had van m'n stuitje..was t enige wat eigenlijk NIET pijn deed...paardrijden...
(totdat de dokter me verbood om nog langer paard te rijden tot t over was..wat ik overigens niet gedaan heb maar sst:P niemand hoeft te weten dat ik altijd stiekem t laatste kwartiertje van de les ' uitstapte ' hihi Tong uitsteken).

dokter gaf bij mij trouwens aan, dat t binnen 4 weken over was..
ik ben maar niet terug gegaan toen ik er na 4 maanden nog steeds last van had..die vrouw kon toch niets met mij beginnen Tong uitsteken

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:40

ik zit nog regelmatig op een stuitkussen:
Afbeelding
,anders heb ik te veel pijn.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:45

Ik heb het een keer zwaar gekneusd (héél hard erop gevallen). Heeft máánden geduurd voordat ik weer zonder pijn kon zitten en opstaan en dergelijke. Echt héél pijnlijk.