Drugs + antibiotica

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Reem

Drugs + antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 14:59

Ik weet dat ik als een hele erge drugsverslaafde klink, maar dat is dus absoluut niet het geval. A.s. vrijdag is er een feest waar ik met een heleboel collega's en vrienden naar toe ga, en ik wil/ga daar mdma gebruiken. Helaas kom ik net van de dokter die blaasontsteking heeft geconstateerd en moet ik dus aan de antibiotica. Ik heb de druginfo lijn even gebeld over het combineren van de 2, die raadde het natuurlijk af, maar volgens mij is er niet echt iets bekent over de combinatie. Ik snap dat het geen aanrader is, maar kan het nou echt zoveel kwaad? Of werkt in het ergste geval de antibiotica/mdma minder goed?

De optie geen drugs nemen is er natuurlijk wel, maar ik ben bang dat ik eigenwijs ben en het toch ga nemen, tenzij iemand mij kan overtuigen van het schadelijk feit of persoonlijke/professionele ervaring. De kuur antibiotica uitstellen tot zaterdag lijkt me niet echt verstandig, aangezien ik toch echt met een blaasontsteking rondloop..

Wie kan mij advies geven?

Bienotje

Re: Drugs + antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:18

Mag ik eerlijk zeggen dat ik het erg naief vindt dat je die vraag stelt. Klinkt alsof je eerst rampscenario´s wilt horen, voordat je het eerder verkregen advies voor lief wilt nemen.

Zo moeilijk lijkt het me niet om nee te zeggen tegen vrienden en collega´s als ze je zoiets aanbieden en je twijfelt.

Verder doe ik even TeMmen, want dit soort onderwerpen vind ik persoonlijk niet echt geschikt voor bokt.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:22

Bienotje schreef:
Mag ik eerlijk zeggen dat ik het erg naief vindt dat je die vraag stelt. Klinkt alsof je eerst rampscenario´s wilt horen, voordat je het eerder verkregen advies voor lief wilt nemen.

Zo moeilijk lijkt het me niet om nee te zeggen tegen vrienden en collega´s als ze je zoiets aanbieden en je twijfelt.

Verder doe ik even TeMmen, want dit soort onderwerpen vind ik persoonlijk niet echt geschikt voor bokt.

Ik ben het hier roerend mee eens, TS Weet niet waar ze aan begint doe het dan gewoon helemaal NIET ga gewoon aan die antibiotica vooor er ongelukken gebeuren, want op de verpakking vna die medicijnen staat ook meestal neit gebruiken bij drugs of alcohol, Je zou erg zwak zijn om dan nog die drugs te gaan nemen en noem ik je dan ook dom vogeltje... Sorry maar meer ben je niet als je zo eigenwijs doet. Edit: Als jedus heel ziek wilt worden, of dood wil , moet je deze combo nemen, zoniet doe dan braaf je antibiotica en zeg nee tege drugs.
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 26-09-07 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:23

Ja joh, gewoon doen, als het misgaat merk je het vanzelf

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:24

Waarom moet je drugs innemen?
voel je je dan beter? heb je meer lol? of ben je gewoon een meeloper.

Ik zou sowieso al niet aan die rotzooi beginnen. wie weet zien we dan binnen no time een topic "help ik ben verslaafd aan drugs"......

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:26

Stérke afrader.. Heb ooit 1 x antibiotica en drugs gedaan, welliswaar een joint (1MALIG)!, maar ben er goed ziek van geweest..

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:27

laura1987 schreef:

Ik zou sowieso al niet aan die rotzooi beginnen. wie weet zien we dan binnen no time een topic "help ik ben verslaafd aan drugs"......

hahahahahaha!! Die ga ik echt onthouden ROFL ROFL Go jij! Go jij! Misselijk Geweldig!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:29

Het advies van de drugsinfolijn lijkt mij voldoende.
Dat zijn toch de deskundigen, zij weten wat er wel en niet kan.
Ik vind het erg naief van je als je hun adviezen pas serieus neemt als je slechte ervaringen gehoord hebt.
Gewoon die zooi niet nemen dus. Lachen

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:30

Buiten de gevaren voor je nieren die MDMA zelf al meebrengen ( uitdroging o.a.) zou ik zeker bij een blaasonsteking hier niet aan beginnen. De antibiotica is ook een aanslag op je nieren en je darmen, door dat te combineren met XTC loop je kans om zieker te worden, aangezien het gebruik daarvan je weerstand ook aardig aantast. Dan kan een blaasonsteking aardig wat complicaties met zich meebrengen. Slim zijn en niet doen, dus.
( Als je bang bent dat je in de verleiding komt als je naar het feest gaat, is het hele feest afzeggen ook nog een optie.......... Knipoog )
Beter 1 x wat minder lol, dan dat je straks echt in de problemen komt Cool

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:31

Ik vraag me altijd af hoe leuk een feest is als je drugs moet gebruiken om het naar je zin te hebben. Verder lijkt combineren me niet slim, al vind ik dit persoonlijk meer een vraag voor drugsforum.nl dan voor Bokt.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:32

Ik vind dit echt een rare vraag... Verward
Met antibiotica moet je al voorzichtig zijn...en drugs gebruiken is gewoon dom...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:32

TeM, denk niet dat dit op Bokt thuishoort. Er is een drugstopic, stel daar je vraag eens.

Het is natuurlijk beter om het niet te doen, maar doe wat je neit laten kunt.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:34

joy76 schreef:
Ik vraag me altijd af hoe leuk een feest is als je drugs moet gebruiken om het naar je zin te hebben. Verder lijkt combineren me niet slim, al vind ik dit persoonlijk meer een vraag voor drugsforum.nl dan voor Bokt.

Haha dat vraag ik me eigenlijk ook af Haha!
ik heb nooit geen alcohol of drugs nodig om het ergens leuk te hebben. ( misschien komt het wel omdat ik zo gezellig ben Haha! ) haha

zo te zien weet elcid er aardig wat van dus zo heel dom is het nog niet om deze vraag te stellen op bokt (het is eerder dom om het te gebruiken).

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:36

Mij lijkt het advies van de drugsinfolijn al voldoende. Ik zal niet zeggen dat ik zo braaf ben maar ik vind wel dat dit een hele rare vraag is voor op bokt Verward

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:40

achja zo zijn er wel meer topics op bokt waarvan ik denk van tja...maar gezien de leeftijd van onze minderjarige bokkers vind ik ook dat je deze vraag niet zo moet stellen

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:42

Dat ik bij de drugsinfolijn een deskundige aan de lijn had dat betwijfel ik. Ze wist niet wat de effecten waren, dus dan kan je als drugsinfolijn maar beter afraden, dat snap ik best.

Sorry voor het feit dat het schijnbaar niet op bokt thuis hoort, dat zou ik persoonlijk niet zeggen, maar daar zijn de moderators voor. Het drugstopic kon ik niet vinden vandaar Knipoog
Drugs zal toch altijd wel worden gebruikt, lijkt me beter dat er dan informatie over te vinden is of vragen over gesteld kunnen worden dan dat men gewoon maar wat doet.

Slotje mag, bedankt in ieder geval voor de reacties.

[edit] tem mezelf
Laatst bijgewerkt door Reem op 26-09-07 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:48

Reem schreef:
Dat ik bij de drugsinfolijn een deskundige aan de lijn had dat betwijfel ik. Ze wist niet wat de effecten waren, dus dan kan je als drugsinfolijn maar beter afraden, dat snap ik best.

Sorry voor het feit dat het schijnbaar niet op bokt thuis hoort, dat zou ik persoonlijk niet zeggen, maar daar zijn de moderators voor. Het drugstopic kon ik niet vinden vandaar Knipoog
Drugs zal toch altijd wel worden gebruikt, lijkt me beter dat er dan informatie over te vinden is of vragen over gesteld kunnen worden dan dat men gewoon maar wat doet.

viewtopic.php?f=34&t=590423&hilit=

Daar zou ik het eens vragen, zij weten er vast meer vanaf.
Laat je niet afschrikken door de reacties, vind het juist goed dat je je informeert over de gevolgen.
De meeste mensen weten sowiso al niet echt waar ze over praten.

Edit; elcids advies lijkt me ook al voldoende. Drugs is een aanslag op je lichaam, net als elk genotsmiddel, en je lichaam heeft nu alle kracht nodig om beter te worden, dus in deze situatie lijkt het me beter van niet.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:50

Bedankt dwaallicht. Ik snap alle reacties echt, maar het is niet van toepassing op mijn vraag om bv te zeggen dat drugs nemen dom is.

Dat topic had ik gevonden, maar is erg oud.. Maar misschien kan ik het weer tot leven brengen.

[edit] topic is helemaal niet oud Verward Vaag dat ik dat dacht.. never mind.
Laatst bijgewerkt door Reem op 26-09-07 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:50

laura1987 schreef:

Jij drinkt zeker niets met uitgaan?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:52

dwaallicht schreef:
Reem schreef:

Laat je niet afschrikken door de reacties, vind het juist goed dat je je informeert over de gevolgen.

Edit; elcids advies lijkt me ook al voldoende. Drugs is een aanslag op je lichaam, net als elk genotsmiddel, en je lichaam heeft nu alle kracht nodig om beter te worden, dus in deze situatie lijkt het me beter van niet.

En wie ben jij om daar over te oordelen dan ?? Tuurlijk hebe 'de meeste geen ideen waar ze het over hebben'omdat ze msschien niet zo dom en naief zijnOM het te doen, maar ik spreek echt wel uit mijn eigen ervaring hoor, dus die vooroordeel had je wel thuis kunne houde.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:54

mij lijkt het ook niet verstandig om die 2 intenemen. Ik heb al vaak veel last gehad met drank en paracetamol haha.
Ik zou ook van het advies uitgaan van de druglijn want die hebben er meer verstand van dan sommige bokkers haha.
Verder vind ik de rest erg scheinheilig iemand die drug wil gebruiken moet dat zelf weten. En drank is ook een drugs maar daar word niet over gesproken.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:54

Ik ga met dwaallicht mee.
Ze kan hier prima haar vraag stellen, ze informeert er over, de meeste doen dat niet eens.

Ik zou het niet doen, drugslijn raad het je niet voor niks af.
Zelfde dat je niet teveel alcohol + drugs moet gebruiken, dan valt het extra.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:55

PinkyBubble schreef:
dwaallicht schreef:

En wie ben jij om daar over te oordelen dan ?? Tuurlijk hebe 'de meeste geen ideen waar ze het over hebben'omdat ze msschien niet zo dom en naief zijnOM het te doen, maar ik spreek echt wel uit mijn eigen ervaring hoor, dus die vooroordeel had je wel thuis kunne houde.

En dit keer ga ik met jou mee.
Ik weet er niks over omdat ik er niks over HOEF te weten, begin er toch niet aan dus waarom zou ik die informatie nodig hebben?
(heb teveel mensen met problemen met drugs gezien om het zelf ook maar te beginnen).

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:56

Neeeeeeeeeeeeee.

Heb eens een artikel gelezen in de Fancy over een meisje die er bewusteloos van is geworden. Wil het desnoods nog wel voor je inscannen Lachen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:57

ninja2 schreef:
mij lijkt het ook niet verstandig om die 2 intenemen. Ik heb al vaak veel last gehad met drank en paracetamol haha.
Ik zou ook van het advies uitgaan van de druglijn want die hebben er meer verstand van dan sommige bokkers haha.
Verder vind ik de rest erg scheinheilig iemand die drug wil gebruiken moet dat zelf weten. En drank is ook een drugs maar daar word niet over gesproken.

Mag ik vragen waarom wij schijnheilig zijn?
En drank is ook een drugs? Nou ja misschien gebruik/drink ik dat daarom ook niet.
voor mij geen roken/drank/drugs of wat dan ook.