Continu blaasonsteking gevoel..iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Continu blaasonsteking gevoel..iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:34

Hallo,

De laatste tijd ( laat zeggen laatste 3-4 maanden) heb ik al 2 keer een blaasontsteking gehad en er zo lang mee door gelopen totdat er zeg maar bloed bij kwam. Toen pas naar de dokter, antibiotica en daarna was het weg.. Maar het komt iedere keer binnen mun van tijd weer terug.. Maar het rare is dat het nu telkens zo is dat ik het bijvoorbeeld op maandag heb ( dat ik elke 5 minuten naar de wc moet, het niet in kan houden en er vervolgens 1 druppel komt en heel branderig gevoel) maar dinsdag heb ik nergens last van en woensdag weer wel..
Ik ben nu net klaar met mijn antibiotica kuur ( 3e in 4 maanden) en heb het nu alweer.. Ik heb geen trek in weer een kuur, aangezien het niet echt vitamine zijn..
Ik weet dat je cranberry sap moet drinken, alleen merk ik daarvan geen effect, ook een paar vitamine C pillen teveel in slikken zodat je die uitplast heeft geen effect.

Ik draag altijd warme kleding en heb altijd truitjes in mijn broek, dus een bedekte onderrug.
Ook plas ik na de sex, want daar kan je het ook van krijgen Bloos

Dus hoe kan dit en wat moet ik eraan doen? Ik hoop dat iemand tips heeft want dit is echt niet leuk, het doet pijn en daarnaast kan ik mijn werk niet goed doen als ik om de seconde naar de wc moet..

Ik hoop dat iemand een goede tip heeft Lachen

Agnes

kimmiej17

Re: Continu blaasonsteking gevoel..iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:37

Misschien dat de cranbarry capsules wel werken... Ik slik ze ook en nu gaat het harstikke goed.

Let wel even op dat je de capsules neemt en niet de pillen want die zijn nogal vies Clown

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:38

Oke bedankt voor de tips..

Weet iemand misschien ook hoe dit komt? hoe je aan blaasonsteking komt?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:40

Veel drinken.... Vooral 'zure' dingen zoals sinaasappelsap.

De cranberrypillen werken beter dan de sap, ik hat toen cranberry met 'cat's claw' ofzoiets.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:41

Nessah schreef:
Weet iemand misschien ook hoe dit komt? hoe je aan blaasonsteking komt?

Sex Nagelbijten / Gniffelen

Meteen binnen 5 minuten daarna plassen is het beste.

Edit, ik zie dat je dat al wist Clown
Laatst bijgewerkt door Nic op 26-09-07 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:42

Dat had ik in de kleine lettertjes al getypt Knipoog dat ik dat altijd doe..

kimmiej17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:43

Volgens mij komt het omdat er urine achter blijft in je blaas en die bacterieen veroorzaken volgens mij de blaasontsteking en als je dat zuur genoeg houd dan kunnen de bacterieen niet overleven en krijg je dus geen blaasontsteking. Haha! Clown

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:46

ik heb er ook regelmatig last van, is je kuur wel lang genoeg?
Als ik een kuur heb van 3 dagen heb ik het na een week gegarandeerd weer.
Ik heb nu net weer een kuur van een week achter mijn kiezen, naast de kuur drink ik dan tijdelijk 2x daags een flesje Yakult (voor alle bacteriën die je doodmaakt, ooit een tip geweest van een masseur en die werkt prima).
Ik ben er nu wel vanaf, en anders dagelijks cranberry capsules gaan slikken, maar die werken bij mij ook niet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:53

ik heb hetzelfde gehad, in 6 maanden tijd bijna continu blaasontsteking.
ze hebben toen een kweekje gemaakt om te kijken door welke bacterie het veroorzaakt was. toen hebben ze een speciale kuur gegeven voor die bacterie eb heb er nu al een tijdje geen last van.

een paar tips:
- goed en veel drinken, maakt niet echt uit wat.
- van voor naar achteren afvegen
- goed uitplassen
- je plas niet ophouden, als je moet dan moet je
- na de sex even goed plassen

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:58

Ik heb dat ook weleens gehad, bij mij hielp gewoon uberhaupt veel drinken ook wel. Verder kan ik je die cranberry capsules inderdaad aanraden.

LiSSy schreef:
- na de sex even goed plassen

Misschien raar om hierop uitleg te geven maar ik heb de reden hiervan nooit helemaal goed begrepen Bloos

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:07

Een man heeft een langere plasbuis dus die heeft aan het 'uiteinde' meer bacterien die niet zo dicht op de blaas zitten als bij ons.

Als ie 'm d'r in steekt dan gaan die bacterien mee Nagelbijten / Gniffelen
Als je dan meteen plast, plas je het meeste weer weg Clown

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:10

Hahaha, goede uitleg Haha!

Aangezien ik een vriendin heb, is het voor mij dus nutteloos, weet ik dat ook weer, hehehe. Vroeg dat me altijd al af namelijk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:30

dat klopt niet helemaal... door sex neemt de man bacteriën mee, maar niet alleen van zichzelf. ook bacteriën die bij de vrouw buiten zitten neem hij mee. deze kunnen dus ook bij de plasbuis komen (vagina en plasbuis zitten dicht op elkaar) en als je dan goed plast spoel je de bacteriën weer weg.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 12:33

Hmm typisch.. want de dingen om het te voorkomen doe ik altijd.. Het hele rijtje van LiSSy doe ik.. En tóch heb ik het héél vaak.. ik snap er niks meer van..

Ik heb overigens een kuur van 3 en een kuur van 5 dagen gehad..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:37

hehe ik moet altijd al plassen na de sex dus dat scheelt weer haha..
Maar goed even ter zake; breng nog een bezoekje aan je huisarts en vraag of hij het nog een keer wil nakijken en eventueel een kweekje misschien dat hij je dan nog een keer medicijnen kan geven. En veel blijven drinken en als je moet plassen ook gaan plassen

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:57

Heb het ook meerdere keren gehad, de meeste tips zijn al gegeven. dit als aanvulling:
_ na het toiletbezoek, even wassen met water zodat er geen bacterien achterblijven op de plasbuis/vagina/anus. Dit is trouwens in veel landen heel normaal om je te wassen na toiletbezoek. Zet een klein (schoon!) plantengietertje bij je wc.
- ook wassen vóór en na de sex kan helpen (trouwens niet met zeep en dergelijk hoor want dat kan de vagina gaan irriteren! heb je dat weer Rolleyes ), ook je partner! Scheelt weer wat nieuwe bacterien!
- strakke spijkerbroeken en onderkleding kan de plasbuis irriteren of 'kneusen', katoenen ondergoed is ook beter anders kunnen de bacterien gaan broeien
- als je gek wordt van om de seconde naar de wc, kán het helpen om een groot gals koud water te drinken in één keer, dit wordt namelijk snel door je lichaam verwerkt waardoor je eens een grote plas kan maken en de bacterien wegspoelt (tijdelijk).

Als het allemaal niet helpt dan zou ik inderdaad een kweekje laten maken zodat men weet welke bacterie actief is en je hiervoor specifieke medicijnen krijgt.
Oja en wat ik ook weleens gehoort heb van iemand: als je vaak blaasontsteking hebt kan dat een uiting zijn van boosheid die je niet oplost! Dus uitpraten die hap!!! Men zegt niet voor niks: 'ik ben pissig!' Knipoog

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:05

cranberry sap drinken en vit c slikken, dit verhoogt de zuurtegraad van de urine, dit kan verlichting geven tijdens een blaasontsteking, en zelfs een blaasontsteking voorkomen(sommige mensen zijn hier gewoon vatbaar voor)
verder minimaal 2 liter water per dag drinken, zodat je elke keer iets te plassen hebt,

sterkte hiermee

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:09

Er zijn al veel goede tips gegeven maar misschien helpt het als je na het plassen je bekken kantelt en dan nog een beetje druk op je blaas zet. (weet je zeker dat je goed bent leeggeplast)
Succes verder Knipoog

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:15

Ik heb juist weer gehoord dat er nu tegenonderzoek gedaan is en dat daaruit is gekomen dat cranberry geen effect heeft. Je zou wel met de HA kunnen bespreken om je urine op kweek te zetten.